892 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Glukosamin Glukosamin

Hej,
Fik i går røntgenfotograferet den ene af pigerne og hun har en dårlig hofte samt gigt i begge bag-knæ.

Dyrlægen snakkede om Glukosamin - men hvad er Jeres erfaringer med dette?

Håber på konstruktive svar, så jeg takker på forhånd smiley

Hilsen Malene

- Har lige vedhæftet et billede af tøsen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Glukosamin
  • #2   31. jan 2014 Jeg bruger glykosamin til min hund, han har HD og L7-S1 syndrom(gigtlidelse) Jeg er meget glad for at bruge det, og har set en forbedring smiley

• #3   31. jan 2014 TS jeg håber det er OK jeg lige låner din tråd lidt smiley
    HVAD er Glukosamin helt præcist? Altså hvor kommer det fra? Og hvad er det det gør godt for?

• #4   31. jan 2014 Fubert det er også noget jeg har spekuleret på smiley

• #5   31. jan 2014 Fubert - det må du meget gerne.
    Jeg ved nemlig heller ikke selv særligt meget om det.

Jeg har prøvet at Google det, men det eneste der umiddelbart kommer frem er sælger-annoncer og det synes jeg ikke rigtig jeg kan bruge til noget lige nu.

Tak for svar Gitte og Natascha - men er det noget der sløver hunden rent mentalt?

• #6   31. jan 2014 Jeg bestiller det hjem fra Apo-rot i tyskland, min gider ikke spise det i pulver form så som piller var apo-rot klart det billigste sted jeg kunne finde, - det tager en del tid at undersøge priserne, fordi det jo også skal sammenlignes hvor meget hunden skal have pr. dag - altså hvor koncertret pillerne er, for skal man give 3 tbl. dgl. i det ene præperat kontra 1 dgl. i et andet mærke for at få effekt skal det jo indregnes.
    Apo-rot = apotek er kæmpe stort så husk lige at finde ´´bjælken´´ med dyr, så du ikke får bestilt til mennesker hvis du ender med at bestiller der.

- Noget andet er at vores cocker med led problemer faktisk havde meget større effekt af det de sælger i zooplus, skal lige finde linket..
    vi skifter ihvertfald tilbage til det når glykosamin beholdningen slipper op - har dog til lang tid da jeg altid bestiller store mængder af gangen.

• #8   31. jan 2014 Mange tak Rikke, det vil jeg lige kigge på. smiley

• #10   31. jan 2014 For min gamle beagle var glucosamin nærmest et mirakel-middel.

Hun fik det pga. gigt, og allerede efter 10 dage var alle symptomer forsvundet, og vi så ikke mere til hendes gigt i resten af hendes levetid - hun blev 14 år, og fik glucosamin de sidste 4 år af sit liv.

• #11   31. jan 2014 Hov - hun fik også MSM...

• #12   31. jan 2014 Nu låner jeg også lige tråde - hvordan kan det være, at når i beskriver glukosamin som et mirakelmiddel, at min gamle hund så blev sat på binyrebarkhormon for at afhjælpe hendes gigt? Dyrlægen forklarede os om bivirkningerne af lang tids brug, men hun var gammel, så de bekymringer tog vi ikke med.
    Burde man ikke have givet hende glukosamin i stedet?

• #13   31. jan 2014 Glocosamin er et naturmiddel - dyrlægerne ordinerer som regel medicin...

En lille pudsig historie.
    Da vi fandt Lanka på Sri Lanka havde hun både mider og hvalpeeksem.
    Efter dyrlæge-besøget blev vi sendt på et alm. apotek efter et middel mod eksemen - men til et natur-apotek for at hente et middel mod miderne.
    Begge dele blev ordineret på lige fod, og begge hendes "lidelser" blev kureret.
    TÆNK hvis man var lige så åben i den danske (dyr)lægestand...???

• #14   31. jan 2014 Så det vidste jeg så ikke smiley
    Så er der da slet ingen tvivl om, hvad jeg hellere vil give min hund den dag jeg står med en gigthund igen. Binyrebark er simpelthen noget skrap noget at give dem, synes jeg - også selvom det er en gammel hund, der ikke når at opleve bivirkningerne.

• #15   31. jan 2014 Nej det sløver ikke hunden smiley

Kommentér på:
Glukosamin

Annonce