{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.919 visninger | Oprettet:

KD
KD
Tilmeldt:
18. aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 142 Svar: 1.553

zoolac? {{forumTopicSubject}}

Ved der er 100 emner om det men har brug for en vurdering af det specifikke forløb. Om det er noget I har erfaret eller kender til.

For nogle dage siden gav jeg vores hund lidt af det der hunde-sovs/fodersovs på sit tørfoder, da hun pludselig ikke ville spise det. Hun spiste dog alt andet hun fik tilbudt. Også kedelige hudben, så vil ikke tolke det som at hun har haft mistet apetitten.

Fra da jeg puttede det sovs i maden, ændrede hendes afføring sig. Jeg tænkte ikke videre over det, andet end at jeg konstaterede at sovsen kom ud i samme konsistens som den kom ind, og det var jeg ikke overrasket over.

Da jeg synes hendes afføring blev mere og mere mærkelig har hun ikke fået fodersovsen siden tirsdag. Hendes afføring fortsatte onsdag og torsdag med at være lidt lind, men jeg tænkte at det nok bare skulle ud af systemet.

Men natten til fredag havde hun skidt en ordentlig portion indenfor smiley

Hun blev taget ud med det samme om morgenen, hvor hun gjorde igen og satte sig en gang mere, men uden der kom andet end luft.

I går begyndte det så at gå fremad med konsistensen af afføringen, men nu har hun natten til i dag igen skidt på gulvet (ikke meget). Da jeg tager hende ud er afføringen helt flydende og torskerognsfarvet (hun fik torskerogn igår, så vil tro det er derfor). Igen satte hun sig en ekstra gang uden der kom noget med.

Til morgenmad i dag har jeg givet hende ris og kylling, og hun har ikke skullet ud endnu, så ved ikke hvordan det ser ud nu, men er det i denne situation man prøver at give zoolac? Og i så fald, hvor kan jeg købe det? Det dur jo ikke over nettet, når jeg står og skal bruge det nu.

Lidt ekstra info (mad):
Morgenmad fredag: Kogte ris + en klat leverpostej
Aftensmad fredag: Havregrød med lidt torskerogn
Og morgenmaden i dag er nævnt.

Derudover skal det nævnes, at hun dog virker lidt træt i dag, men har alle dagene ellers været glad og lagt op til leg.


Kommentarer på:  zoolac?
  • #1   8. feb 2014 Zoolac er ikke stoppende !

    Der skal du over i pro-kolin eller lign. , det købes hos dyrlægen.

    Men jeg ville da måske lige høre dyrlægen om hun skal have lidt anden hjælp til at få stabiliseret maven igen


  • #2   8. feb 2014 Renée

    Nå for pokker.. Det troede jeg. Altså at det kunne stabilisere maven..

    Men tror du det er den sovs der kan have lavet alt det rod?


  • #3   8. feb 2014 Svært at sige hvad der udløser det....

    Men jeg ville droppe leverpostejen i ris.

    Torskerogn virker stoppende, ligesom fiskeboller gør, men husk rissene skal være godt udkogte, havregrød har jeg ingen erfaring med.

    Zoolac er hjælp til maven´s tarm flora, hvor pro-kloin er sådan lidt "leret" konsistens og samler afføringen igen

    Floyd spiser det direkte fra tuben
    http://www.youtube.com/watch?v=JXxb6CkSG7M


  • #4   8. feb 2014 Hm... Hvad er hunde-sovs/fodersovs? Er det sådan noget tyktflydende bouillon eller lignende, som du kommer ud over tørfoderet? Hvad er det lavet af?

    Når min hund får dårlig mave, plejer jeg at starte med at faste ham i 12-24 timer. Så får han skånekost og derefter over på almindelig foder.

    Jeg har ikke brugt zoolac, men det indeholder mælkesyrebakterier, der hjælper hunden med at genvinde sin naturlige tarmflora igen hurtigere efter en omgang dårlig mave. Så det ville jeg da mene, du godt kunne bruge.

    Det er 2-3 dage med lind mave og så dårlig mave i går, som jeg læser det - eller hvordan?


  • #5   8. feb 2014 Rene: vores dyrlæge siger nu ellers noget andet, snakkede med dem igår...

    Ts: du kan købe det hos den lokale dyrehandler eller den nærmeste dyrlæge, vi fik afvide igår da vi snakkede med dyrlægen om vores tæve med sart mave at de anbefaler at du giver det 3 gange om dagen til lorten er fin, eller hvis det en dag skulle være helt slemt hver anden time smiley


  • #6   8. feb 2014 Kan se at det kun er mandag og tirsdag hun fik den sovs..

    Leverpostej fik hun kun den morgen, da det var hvad vi havde. Torskerognen gik jeg væk fra fordi, det lignede flydende torskerogn det der kom ud af hende i morges. Derfor fik hun så kogt ris og kylling her til morgen


  • #7   8. feb 2014 3-4 dage med lind mave.. Eller ja nogle gange er det lindt og 2 gange har det været det rene vand.. Mest blandet. Det er lindt, men der kommer også en masse vand med.. Nu ser jeg hvordan det ser ud næste gang og så må jeg løfte røret til dyrlægen og få fat i det pro-kolin måske

  • #8   8. feb 2014 Thagi, kan godt være jeres dyrlæge siger noget andet...

    Nu har jeg haft en hund med ret så dårlig mave og gjort en masse erfaringer, derudover kan man jo google lidt rundt
    http://www.koldingdyrehospital.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=19&Itemid=39


  • #9   8. feb 2014 Ja google er enig med René eller omvendt smiley

  • #10   8. feb 2014 Zoolac og lignende kan du købe ved dyrlægen, dyrehandleren eller apoteket. Der kan godt være forskel på prisen alt efter hvor du køber det.

  • #11   8. feb 2014 Jeg bruger zoolac, når mine hunde har tynd mave og har rigtig, rigtig god erfaring med det.

    Det kan købes på apoteket blandt andet.


  • #13   8. feb 2014 Jeg har også erfaring med Zoolac og bruger det ved tynd mave og det har altid virket smiley Jeg plejer ta det ud på min finger og så slikker hunden det gerne af smiley

    Ang det mad du giver hende så ville jeg droppe havergrød og leverpostej.. det er jo slet ikke godt for hunde.. Grunden til hun ikke vil spise foder er for de hun ved du tilbyder hende noget mere lækkert hvis hun venter længe nok smiley

    Jeg ville ta hende på skåne kost i et par dage nu og så begynde at blande lidt foder i og så helt over på det smiley Hvis hun ikke vil have sit foder er et godt triks at opbløde det i lidt vand i et par dage så hun vender sig til smagen igen smiley


  • #15   8. feb 2014 Her hjemme bruger vi også Canikur, dylle siger det er det samme som pro kolin, men det havde ikke pro kolin. Det virker bare! Allerede efter en gang.

  • #16   8. feb 2014 Batdog, jeg tror faktisk ikke man som sådan kan overdosere pro-kolin.

  • #18   8. feb 2014 Fie led jo af sart mave og der skulle intet til at "vælte" den, prøvede zoolac over flere omgange, det hjalp ikke.

    Pro-kolin var derimod super og holdt os fra dyrlægen mange gange smiley

    Læste lige lidt om canikur og umiddelbart lyder det da til at være stort set det samme


  • #20   8. feb 2014 Trille har meget sart mave og katten også faktisk, de fik begge canikur sidst. Virkede fint. men kan da godt være pro kolin er lidt mere "stabiliserende" for en sart mave istedet for evt virus/bakterier.

  • #23   8. feb 2014 Kiwi hun har ikke fået havregrød og ris fordi hun ikke vil spise, men fordi hun er på skånekost.. Og da vi ikke lige stod og havde til ris den ene gang blev det en gang havregrød

  • #24   8. feb 2014 Jeg har snakket med dyrlægen som sagde jeg godt kunne prøve at bruge zoolac en dags tid og se hvad der skete.

    Hun har kun gjort en meget lille klat, med 10 timer fra den første gang hun gjorde. Og det var helt gult det der kom, men dyrlægen sagde det ikke var så unormalt.. Hun drikker og leger og løber som hun plejer


  • #26   8. feb 2014 Hun har massere af appetit og dyrlægen nævnte intet om at faste

  • #27   8. feb 2014 Jeg har en med sart mave og zoolac og prokolin virker ikke på ham, jeg giver skånekost fra dyrlægen, hvis han har dårlig mave, min dyrlæge er ikke tilhænger af man faster sin hund. Jeg giver lidt cultura med husk og så han hurtigt på højkant igen.

  • #28   10. feb 2014 Synes lige jeg vil følge op på denne tråd.

    Hun fik zoolac her hen over weekend. Først hjalp det, men så var den gal igen i dag mandag tidlig morgen.

    Så det resulterede altså i et dyrlægebesøg.

    Vi har fået noget Pro-kolin med hjem og noget antibiotika, til at "nulstille" tarmene, som dyrlægen udtrykte det smiley
    Vi gætter på at hun på en gå-tur har fået spist et eller andet som var rigtig skidt..

    Jeg håber det hjælper, med det vi har fået med hjem nu smiley


  • #30   10. feb 2014 Afføringen er ikke ildelugtende smiley

    Dyrlægen sagde at der jo nok var en øget vækst af bakterier og derfor fik vi antibiotika'en med. Så pro-kolin havde nok ikke kunnet gøre det alene smiley

    Der var heldigvis intet at mærke på hende overhovedet. Tarmene er ikke irriterede.

    Hun må bare fortsat leve af skånekost noget tid endnu, men det er damen nok ikke ked af smiley


Kommentér på:
zoolac?

Annonce