1.878 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Kremering af Hund Kremering af Hund

Min mor står desværre i din situation at hende hund har fået en svulst i hjernen og skal aflives på fredag smiley

Min mors hund hedder Gismo og er en Cairn terrier og den betyder alt for min mor. hun vil derfor heler ikke være med til at dyrlægen beholder den og hun gerne have den brændt og med hjem i en urne.

jeg har prøvet at søge lidt men syntes kun jeg kan finde opslag hvor der står at man kan få det gjort men ikke hvor henne og pris osv. er der nogle der vil være søde at hjælpe mig med det?

tak på forhånd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kremering af Hund
  • #1   11. feb 2014 dyrlægen hjælper med det. og så er der jo denne mulighed for et varigt minde.
    mindeperlen.dk. det kræver at du har lidt af asken til en perle.

Hunden bliver kremeret på Adas Dyrehospital, i Tåstrup.

• #3   11. feb 2014 Dyrlægen beholdt Sylle, og sendte hende til kremering, hvor jeg så skulle hente urnen og den mindeperle der var blevet lavet, på dyrehospitalet.

• #4   11. feb 2014 Ved dem vi har fået kremeret har dyrlægen taget den ene med efter aflivning i hjemmet og den anden døde af et hjertestop herhjemme så der bragte vi ham til dyrlægen der så beholdt ham efter obduktion og så er de kommet retur i en urne ca. 14 dage senere.

Prisen hed ca.3000 på begge 2. Den ene var en schæfer den anden en glathåret fox.

• #5   11. feb 2014 okay mange tak. Det vil jeg sige videre til min mor.

• #6   11. feb 2014 Det er trist med din mors hund.
    I kan eventuelt gå ind på www.adakrem.dk. Der kan man se forskellige urner, smykker og mindesten.
    Hvis man vil kan man også selv køre ud til adas med sin hund, hvis man ikke kan lide tanken om at hunden bliver hos dyrlægen.

• #8   11. feb 2014 Hvis din mor ikke vil efterlade sin hund ved dyrlægen, så kan hun selv køre den til kremering samme dag og få den med hjem efter en halv til en hel time. Det kan sagtens lade sig gøre, når det er aftalt på forhånd. Jeg ville nemlig heller ikke efterlade min hund ved dyrlægen, men valgte selv at følge hende hele vejen. Vi fik hende enkeltkremeret her:

(link fjernet)

Vi ringede om formiddagen og de kunne tage imod os om eftermiddagen. Vi kørte selv ned med hende og ventede en times tid på, at hun blev brændt( stor hund), så vi kunne få hende med hjem med det samme. For mig var det vigtigt, at jeg var der for hende i hele processen - også efter hun var aflivet - hvilket der var stor forståelse for på krematoriet. Hun blev brændt i sit tæppe sammen med hendes yndlingsbamse som hun havde haft siden hun var hvalp.

• #9   11. feb 2014 når man ønsker en urne fra kremering, lægger dyrlægen hunden i en gul (tror jeg det er) pose, og det betyder enkeltkremering med urne udlevering.

Kommentér på:
Kremering af Hund

Annonce