Lang hjemtur Lang hjemtur
Hej allesammen
Så fandt mine forældre endelig den helt rigtige lille shih tzu, og vi skal hente ham i Viborg på lørdag.
Vi skal dog helt til København, og hvordan klare sådan en lille fyr så lang en tur? Vi var oppe og se ham forrige weekend, og der efterlod vi et tæppe, som har ligget i hvalpegården siden, det får vi selvfølgelig med hjem. Så har vi også pakket DAP'en, og er også blevet anbefalet at give ham lidt zylkene.
Er der nogle der har gode råd, så han får det mest optimale ud af en køretur på små 5 timer??
Til sidst et lille billed af pelsklumpen
jan 2008
Følger: 52 Følgere: 47 Hunde: 3 Emner: 743 Svar: 5.332
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.566
En person på bagsædet med tæppet og hvalpen på skødet og s eller drøne afsted. Muligt hvalpen larmer/ er uroligt lige det første stykke tid men så falder den sandsynligvis til ro. Tag evt, et tisse-stop eller 2!
jun 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 210
Tyggestænger er en god ide
sep 2012
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 423
jul 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Hunde: 4 Emner: 25 Svar: 303
De to andre startede ud med at sidde for sig selv i en kasse. Det gik ikke, de hylede efter 2 sek. Så begge endte med at sidde på skødet, så de kunne mærke ens nærhed. Jeg lavede også stop på vejen, men den lille hvalp vil hverken det ene eller andet.
De bruger så meget energi på at finde tryghed, at der ikke er plads til andet. Når de så kommet hjem til mig, er vi gået i haven, hvor der er ro og ingen stress og jag, så kan de tisse. Bagefter har de fået tilbudt mad og drikke. Det har fungeret fint.
Held og lykke med den lille skønhed.
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.496
Lang hjemtur