{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
826 visninger | Oprettet:

Genhusning og hundetilladelse {{forumTopicSubject}}

Hej kloge hoveder.
Sagen er den at vi bor til leje i alment boligselskab. Vi er netop blevet oplyst at vi risikerer at vores afdeling, pga dårlig økonomi, skal sælges.
Så vidt jeg kan forstå har man krav på en tilsvarende lejlighed (genhusning) i en af selskabets andre afdelinger.
Men hvad dækker ordet tilsvarende over?
Så vidt Google lige kan hjælpe med omhandler det antal værelser og kvm. Men hvad med husdyrtilladelse? Jeg kan se at det ikke er alle selskabets afdelinger hvor de er tilladte, og man kan kun sige nej to gange til de tilbud man får, førend man må finde noget selv..

(Der kan gå alt mellem seks måneder og flere år før det bliver solgt)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Genhusning og hundetilladelse
  • #1   20. feb 2014 Jeg vil da mene at hvis selskabet skal genhuse jer og hvis der i jeres afdeling pt. er tilladelse til hund, så må jeres hund flytte med, uanset hvor i får tilbudt bolig, men at i så bare ikke må anskaffe en ny, hvis den nye afdelings reglement siger sådan.

Men ring til selskabet og hør dem ad smiley hvor i landet bor du henne ad?

• #2   20. feb 2014 Det er også det jeg tænker.. Blev bare lidt nervøs..

Vi bor i Kongens Lyngby (stor København)..

Super irriterende at skulle flytte. Specielt fordi vi faktisk regnede med at skulle købe hus om en tre år ca... Og derfor satsede stærkt på ar bor her indtil da!!

• #3   20. feb 2014 (Men hvis vi er heldige, hvilket vi krydser fingre for, bliver vi så måske genhuset i et lille rækkehus i stedet - det passer nogenlunde med størrelse, pris og hundetilladelse)

• #4   20. feb 2014 Har i fået noget at vide ang. genhusning? da min ejendom blev sat til salg for nogle år siden, valgte ejendommens beboere selv at købe den som andelsboligforening. Men os der ikke ville det, måtte de så overtage som lejere. Og de kan ikke bare ændre ens lejekontrakt -de må ikke forringe ens rettigheder. smiley Der er selvfølgelig noget med husorden osv. bl.a. skal vi nu informere om hvilke og hvor mange dyr der er i lejligheden til bestyrelsen.

Men som udgangspunkt bør køber overtage ejendommen med alle dens lejemål og KUN hvis udlejer selv vil flytte ind i et af lejemålene kan der være tale om et års opsigelse.
    Derimod gælder genhusning hvis der skal renoveres meget. Men spørgesmålet er om en ny køber vil det? Derudover KAN der være tilfælde hvor de renoverer så huslejen stiger markant og de derved kan presse lejerne ud. Men det er begrænset hvor mange fornyelser de kan presse ned over hovedet på folk mener jeg. Det er mere hvis de pludselig installerer elevatorer osv.

Jeg håber alt lykkes som det er bedst for jer smiley jeg ved hvor nervøs jeg var, især da tanken om måske aldrig at kunne få drømmehunden meldte sig.

Pøj pøj smiley

• #5   20. feb 2014 Jeg tror det er meget urealistisk at afdelingen bliver købt af beboerne. Det er over 100 år gamle, fredede huse af forskellige størrelser. Enkelte som enkelt famile huse, andre (som vores) store huse ombygget til fire lejligheder.
    De skal sælges i det der er blevet lavet tilstandsrapport som vil blive urimelig dyrt at lave (kommunen vil heller ikke købe det).

Ejendommene er i sin tid (for mere end 30 år siden) købt alt for dyrt.

Jeg forestiller mig at dem der bor i hus for sig selv vil købe det, vores hus bliver nok solgt til noget erhverv (allerede sidste år var der et arkitekt firma der ville betale for gennemrenovering af vores staldbygninger/cykelskure som ligger i vores have - hvis de måtte drive firma der..)

• #6   20. feb 2014 En renovering vil give husleje stigning på 46%. Det er selskabet godt klar over folk ikke kan/vil betale..

• #7   20. feb 2014 Det eneste vi har fået at vide om genhusning er at vi kan sige nej en gang, altså vi får to tilbud. Selskabets interne venteliste bliver annulleret, således at de 27 lejemål der er i vores afdeling har første prioritet til lejemål tilsvarende dem vi har nu, i selskabets øvrige afdelinger. Men om det der tilsvarende også gælder husdyr hold er jeg lidt i tvivl om, eller om det bare dækker over kvm og antal rum.
    Men i har nok ret i at tilsvarende OGSÅ inkludere hund!

Jeg må få kæresten til at ringe til selskabet og slå lidt i bordet, så vi kan få nogle svar!

Kommentér på:
Genhusning og hundetilladelse

Annonce