{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.138 visninger | Oprettet:

Tinna
Tinna
Tilmeldt:
29. apr 2005
Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.822

Sære og sjove vaner {{forumTopicSubject}}

Mine hunde har en sær og også lidt sjov vane, specielt Lilly.
I mit hus er der 2 vandskåle - en nedenunder i køkkenet og en ovenpå hvor vi sover.
Dog er det kun den ene vandskål der dur hvis man spørger Lilly. Hun kan godt drikke af den hernede, men den ovenpå er bare den bedste.
Hun begyndte for nyligt at vække mig om natten ved at stå og pive og stirre på mig - og det undrede mig, for det plejer hun kun gøre hvis hun skal ud og tisse og vi havde jo været ude. Men hun er ved at være gammel så det kunne være blæren ikke var så god mere. Så jeg tog hende ud og hun stod bare og gloede dumt på mig. Så gik vi i seng igen og der gik 10 min, lige når jeg var faldet i søvn, så pev hun igen. Nu blev jeg lidt sur og gik ned og gav hende lidt mad og tjekkede om der var vand og gik i seng igen - men ak 10 min efter vækkede hun mig atter engang og som jeg rejste mig løb hun hen til vandskålen, så jeg vidste det var den hun mente. Den var tom, men hun havde jo vand neden under og vi havde været nede 2 gange tidligere - men nej, det duede ikke. Så jeg fyldte vandskålen og hun drak som om hun havde tørstet i 100 år og så fik jeg endelig lov at sove.

Om dagen løber begge hunde også tit ovenpå for at drikke, selvom de går lige forbi den skål der står i køkkenet.

Begge vandskåle rengøres og der skiftes vand dagligt i dem. Jeg har endda prøvet at tage vandskålen oppe fra og bytte den om med den nede fra, da den ene er metal og den anden keramik, så det kunne være det der generede hende. Men nej - det er stadig skålen der står oppe som kun dur. Og hun vækker mig stadig rigtig tit om natten fordi skålen er tom. Dumme hund smiley

Har jeres hunde også sære eller sjove vaner som I ikke rigtig forstår?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sære og sjove vaner
  • #1   22. feb 2014 Her i huset står der en vandskål i køkkenet, men især Rosa synes vand fundet i haven er bedst. Nogle gange har hun stået på bagben op ad en stor tønde, for at kunne nå op og drikke af den. Jeg troede det måske var fordi der var gulvvarme i køkkenet, selvom det ikke lige der hvor skålene står, så jeg fandt en skål der er hævet fra gulvet, men det var ikke godt nok. Så nu har de fået en kæmpe stor skål udenfor, og den er de oftest alle tre forbi når de har været i haven.

    Rosa har også et "problem" med puder i sofaen. Enten skal de ligges på eller også skal de skubbes på gulvet. Måske en arvelig ting, for hundes søster gør det samme.


  • #2   22. feb 2014 Haha det med puderne gør mine hunde også. De må ikke stå pænt. De graver rundt i dem og ligger på dem eller skubber dem ned smiley

  • #3   22. feb 2014 Her findes begrebet pyntepuder ikke, for de pynter ikke ret meget her smiley

  • #4   22. feb 2014 Maliq drikker kun af den mindste vandskål herhjemme, hver aften klokken 9 får hans hundepude en ordentlig skideballe, når knivene slibes gør han helt vildt og logre med halen! smiley

  • #5   22. feb 2014 Svende gør det samme med vandskålene. Her er det den på badeværelset, der er bedst smiley Og ak og ve hvis den er tom...så skrabes der på gulvet og duttes indtil den fyldes op...for man kan da ikke drikke af den i køkkenet smiley

    Og så er han generelt en dutte-hund...vi bliver duttet i tide og utide...når vi skal lege eller nusse, når han vil noget og når han synes vi er i vejen og gerne vil forbi smiley Nemmere at dutte end at gå udenom smiley


  • #6   22. feb 2014 Hi hi jeg elsker hunde med sjove og sære vaner det giver bare så meget personlighed smiley Hvis jeg spiser slik eller andet lækkert, så vil Joy også have, altså ikke mit, men så vil hun have noget hun kan ligge og tygge i, og så hygges der i sofaen hende med sit og jeg med mit smiley

  • #7   22. feb 2014 Berta har set sig sur på min kærestes x-box. Når han tænder den, stiller hun sig Klar til at gø af den figur, der kommer frem og hun ved, at den går ned i hjørnet af skærmen, så der stiller hun sig hen inden figuren rykker derhen, så hun er kar til at skælde den ud. Det ser så skørt ud, og hun gør det konsekvent smiley

  • #8   22. feb 2014 Hahaha altid noget det ikke kun er mine der er sære omkring deres vandskål smiley

    Camilla: Hvis jeg spiser et eller andet finder Lilly altid et tyggeben, men hun vil ikke selv have det. Hun kommer hen til mig og vil bytte. Hvis jeg får hendes lækre tyggeben så får hun min mad... hun håber hver eneste gang. Og sker det at vi bytter en bid for hendes ben, så kommer hun og stjæler benet tilbage og vil igen bytte med en ny bid smiley smiley


  • #9   22. feb 2014 Ha ha jeg elsker lilly hun er så klog smiley

  • #10   22. feb 2014 Min den ene hund har den sære vane at han kun vil skide på græs ?? i princippet er det jo oki med mig men nogle gange trækker han så meget for st nå over hvor der er græs at hans numse hul er lige ved at sprænge og han kan ikke bare sætte sig .. intet dur hverken sand, grus, asfalt eller noget andet kun græs ?? tosset hunde

  • #11   22. feb 2014 Camilla: Hihi tak smiley Hun er en hund fyldt med sære vaner og nøkker og der kommer kun flere med alderen.

  • #12   22. feb 2014 Er vi på gå tur og Kiki finder noget som er "tabt" så som poser, bære fra sodavand, en vante, sok eller sådan noget. Ja så skal det graves ned.
    Så tager hun tingen i munden og graver et fint hul, putter tingen fint ned med små fine dut med snuden, skubber jorden tilbage og dutter fint og gå videre.

    Det ser så sødt ud, men aner ikke hvorfor hun gør det


  • #13   22. feb 2014 Min veninde havde samme problem, men det har fordi de havde gulvvarme. Så vandet nede under var ikke koldt:S

  • #15   22. feb 2014 Nåehh hvor sødt, men det må blive nogle lange gåture smiley

  • #16   22. feb 2014 Vi er slet ikke så fancy, her er ingen gulvvarme - så det kan ikke være det.

  • #17   22. feb 2014 Vaks havde (nu er vandskålen gået i stykker, men han brugte den ikke alligevel) en vandskål af keramik, som er lavet til hunde. Den samme facon, farve og købsdato som den, han har til hans mad.

    Men ak, det har været en krig at få ham til at drikke af den, og han gør det kun hvis det er højst nødvendigt.

    Så har jeg så fundet ud af, at tager man de helt små keramikskåle, som vi har hjemme i skabene, de er langt mindre end de andre, så drikker han hellere end gerne, uanset hvor den står og hvor ofte den fyldes op, lol.


  • #19   22. feb 2014 H Hobla - Min Sølve gjorde også det der med at gemme ting rigtigt meget, mest mad men også legetøj..
    Det havde ved hende uden tvivl noget at gøre med at hun skulle gemme det så ingen tog det indtil hun ville have det senere smiley

    Skyggen laver også den der med at ville bygge ting for mad.. lol


  • #20   22. feb 2014 Lilly gemmer kun sin egen mad og negleklipperen. smiley
    En aften havde hun siddet og vogtet over sin mad i en halv times tid, da jeg ville gå op og fjerne den og hun havde med de bedste midler hun kunne finde på gulvet prøvet at begrave sin mad.
    Festlig ser det ud - men tror ikke at hverken katten eller Silas lader sig narre af en sløjfe og noget plastik smiley


    profilbillede
  • #21   23. feb 2014 Babe vil konstant ud på badeværelset.. Der er intet derude der vil kunne interessere hende, men derud det vil hun altså!
    Bonzo kan ikke lade håndklæder være, han smider sig på ryggen i dem og Grunnet sig frem og tilbage.. Det er jo det man gør med håndklæder ikk?
    Nima bruger sko om vinteren, lige så snart hun får dem på så styrker hun hele lejligheden rundt, for hun skal da lige være sikker på de sidder godt nok fast.. Når de så er godkendt så står hun og hopper med firbenene med tungen ud af halsen og logrer helt vildt med halen..


  • #22   23. feb 2014 En lidt pinlig vane måske, men terroristen har altså også en lidt upraktisk en...

    Da hun var lille hvalp var hun jo selvfølgelig super nysgerrig, og jeg synes jo selvfølgelig, at hun skulle have lov til, at se det hele. Så når jeg gik på toilettet ville hun gerne med, og det fik hun selvfølgelig lov til, for det kunne jo være, at der skete noget spændene. Men når der ligesom ikke skete mere, gik hun ud igen, eller lagde sig til at sove på gulvet. Og jeg fandt det nu lidt sjovt.

    Det har så resulteret i, at når jeg står op om morgenen, og går ud for at tisse, så har jeg terroristen lige bag mig, for hun skal da med! Hvis jeg så siger nej, og går ud selv, og lukker døren, går der nøjagtig 2 sekunder efter jeg har sat mig, og så har terroristen åbnet døren, og kommer logrende ud smiley
    Når hun lige har tjekket, at der ikke sker mere, går hun ud igen, eller ligger sig på gulvet...

    Ja lidt sjovt, men min egen fejl smiley


  • #23   23. feb 2014 Hahahaha sjove vaner jeres hunde har. Den med at gå med på toilettet, gør mine til dels også. De stiller sig og kigger på lige uden for døren. Er vi i byen, så går de med ind smiley

  • #24   23. feb 2014 Den med toilettet er vi også med på smiley Også når vi er i byen, selvom flere griner og synes det er vældig underligt...men kan ligeså godt tage ham med, ellers står han bare og skraber på døren og vil ind smiley

  • #25   24. feb 2014 Nala er ofså næsten altid med på toilettet, også når vi er ude smiley

Kommentér på:
Sære og sjove vaner

Annonce