2.385 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 56 Svar

Husse hundefoder Husse hundefoder

D. 4/4 får jeg min lille pomeranian pige hjem, og vil gerne gøre det så godt som muligt for hende smiley

Og derfor kigger jeg meget på foder lige pt.
Lige nu er jeg faldet over Husses foder.

Jeg kigger på disse to produkter
http://www.husse.dk/hund/toerfoder-til-hunde2/hvalp/?produkt=108
http://www.husse.dk/hund/toerfoder-til-hunde2/hvalp/?produkt=93

Nogle erfaringer med dette foder eller Husse generelt?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Husse hundefoder
  • #1   7. mar 2014 jeg ville personlig ikke bruge det. Jeg synes det indeholder alt for meget hvede, ris osv. og alt for lidt kød. Prøv at kigge på essential.

• #2   7. mar 2014 Jeg er enig med Sabrina B, og vil også mene Essential eller Wolfsblut er bedre. smiley

• #3   7. mar 2014 Vil anbefale:

http://www.tasteofthewild.dk/

• #4   7. mar 2014 Sabrina B og Sofie C er det så ESSENTIAL the BEGINNING, jeg skal bruge?

• #5   7. mar 2014 Cooper, har hørt at det er svært at få fat i. Har du samme problem?

• #6   7. mar 2014 Hvad får hvalpen hos opdrætter?

• #7   7. mar 2014 Ja, det skal du bruge indtil hun er 10 - 12 måneder. Men hvis hun får andet foder hos opdrætter, så husk og lave en blød overgang smiley

• #8   7. mar 2014 Nej har ikke oplevet problemer med at skaffe det, de 3 ud af 4 dyrehandel her i byen sælger det og for rigtig god rabat hos en forhandler lidt uden for byen

• #9   7. mar 2014 Lige pt. får hun royal canin hvalpefoder

• #10   7. mar 2014 Sofie: Det bløde overgang er jeg helt med på smiley
    Cooper: Når.. Okay er ikke hvad jeg har hørt, men vil da helt sikkert lige kigge nærmere på det så smiley

• #11   7. mar 2014 Haha super! smiley
    Men vil helt sikkert skifte fra Royal Canin. Synes ikke det er et særlig godt foder.

• #12   7. mar 2014 Der er ikke andet for at tage ud i de forskellige butikker og spørge af

• #13   7. mar 2014 Sofie C: Hvorfor er du ikke til Royal Canin? Synes det er det foder ALLE (stort set alle) nævner når jeg spørger ang. foder.

• #14   7. mar 2014 Jeg syntes ikke royal c. Er godt på grund af optagelsen af fodret, syntes der kommer for meget ud for tit.
    Og så syntes jeg ikke det giver pelsen noget godt

• #15   7. mar 2014 Jeg kan ikke lide RC pga ingredienslisten:
    tørret fjerkræprotein, ris, animalsk fedt, planteproteinisolat*, majs, tørret roepulp, majsfodermel, hydrolyseret animalsk protein, majsglutenfoder, sojaolie, fiskeolie, mineralstoffer, fructo-oligosaccharider, gær-hydrolysat (mannan-oligosaccharider-kilde), tagetesblomstmel (lutein-kilde).

Så kan jeg bedre lide Taste of the Wild hvalpefoderet:
    Bison, lammekød, søde kartofler, æggeprodukt, ærteprotein, ærter, kartofler,
    rapsolie, tomatolie, ristet vildt, ristet bison, hørfrø, kartoffelfiber, naturlig aroma,
    ocean fiskemel, laksolie (en kilde til DHA) , salt, cholinchlorid, tørret cikorierod, yucca schidigera ekstrakt,
    tomater, blåbær, hindbær, tørrede Enterococcus faecium gæringsprodukt, tørret Lactobacillus acidophilus gæringsprodukt,
    tørret Lactobacillus casei gæringsprodukt, tørret Lactobacillus plantarum gæringsprodukt, tørret Trichoderma longibrachiatum
    gæringsekstrakt, vitamin E-supplement, jern proteinate, zink proteinate, kobber proteinate, ferrosulfat, zinksulfat, kobbersulfat,
    kaliumiodid, thiamin mononitrat (vitamin B1), mangan proteinate, manganoxid, ascorbinsyre, vitamin A-supplement, biotin, niacin,
    kalcium pantothenat, mangansulfat, natriumselenit, pyridoxinhydrochlorid (vitamin B6), vitamin B12 supplement, riboflavin (vitamin B2),
    D-vitamin supplement, folinsyre.

• #16   7. mar 2014 Cooper: Forstår bare ikke hvorfor så mange bruger det, og omtaler det så godt, selv dyrlægerne synes det er godt.
    Men jeg vil også gerne selv væk fra det, da jeg synes det er lidt 'opreklameret', og er 'bange' for man betaler for mærket og ikke for indholdet. Men det kan også være det bare er mig som er lidt mærkelug lige på det punkt smiley

• #17   7. mar 2014 Har lige været inde og finde hvad de putter i deres foder til en FB. Her finder jeg både ris og hvede som stående som de 2 første ingredienser. Korn osv bør aldrig stå først, da det betyder det er det der er mest af i produktet. Korn gør ikke noget godt, så hellere vælge et mærke som fx. Essentials hvor der er ca. 60% kød og 40% grøntsager smiley

• #18   7. mar 2014 Petra, Janco og sokketyven Nala: Det kan jeg godt se smiley Hvis jeg selv skulle spise det ville jeg nok også vælge Taste of the Wild, lyder lidt mere naturligt og lyder bare mere lækkert. Og hvis jeg synes det, syntes Lille pigen det helt sikkert også smiley

• #19   7. mar 2014 Mine var VILDE med den variant med fisk, og de har også været helt vilde med Wolfsbluts forskellige varianter. Der er også en ganske lækker ingrediensliste smiley

• #20   7. mar 2014 Sofie: Kan helt sikkert godt se hvad du mener.
    Men vil det sige at Husse er lidt bedre end RC, da ingrediens listen lyder:

Kylling, ris, animalsk fedt, hvedemel, hvede, roetrævler, hydrolyseret kylling protein, hørfrø, tørret fisk, lakseolie, gær, salt, hele æg, frugto –oligosakkarider, lechithin, targetes, havalger, vindruekerner.

• #21   7. mar 2014 oliver har fint hvalpefoder, med og uden korn.

• #22   7. mar 2014 Sikke en jungle med foder produkter!!!
    Vil bare gøre det så godt for lille pigen, men det er sku svært at finde ud af hvad der er godt og hvad der ikke er.. smiley

• #23   7. mar 2014 Simone, det er klart at dyrlægerne anbefaler det, de har selv en rigtig god fortjeneste på det, når de sælger det.... smiley

Jeg kan også anbefale Essentials.

• #25   7. mar 2014 Kristine R: Men alle tjener jo på at sælge foder, ellers ville de jo ikke gøre det smiley Men du har sikkert ret at de lige tjener en skilling eller to ekstra.

• #27   7. mar 2014 Lidt bedre, men vil nu stadig prøve at finde noget kornfrit smiley
    Min er kørt på Olivers kornfrie hvalpefoder indtil nu, men vi har lige skiftet til Essential, da jeg egentlig synes deres ingredienser er lidt bedre. Du kan jo også bestille nogle prøveposer hjem og se hvad hun bedst kan lide. Jeg bestilte 5 prøveposer fra Olivers og fik både 500g godbidder, et par tyggeben og en "pille" bold med i købet. Mener jeg gav 50 kroner smiley

• #29   7. mar 2014 Sofie C: Tror jeg vil kigge nærmere på Essential, det virker naturligt og lyder faktisk lækkert nok smiley

• #30   7. mar 2014 Olivers er godt, rimelig billigt og der er flere varianter;)
    RC er såmænd også udmærket, de fleste hunde fungerer fint på det, jeg har næsten altid en sæk schæferfoder stående, perfekt som godbidder;)

• #31   7. mar 2014 http://www.olivers.dk/hund/testposer
    http://www.essentialfoods.dk/shop/prove-maltider?___store=dansk
    http://www.hunde-foder.dk/shop/smagsproever-paa-foder-289c1.html

Her er links til nogle forskellige prøvemåltider fra Olivers, Essentials, Wolfsblut og Kingsmoor smiley

• #32   7. mar 2014 Obs servicen fra Olivers har jeg simpelthen ikke oplevet bedre nogen steder;)

• #33   7. mar 2014 Nadia: Jo det skulle det vidst også være, kender bare ikke så meget til det smiley

• #35   7. mar 2014 Simone, selvfølgelig tjener sælgerne, men du kan jo nok regne ud, at dyrlægerne helst anbefaler det foder, som de selv sælger - de andre fodertyper tjener de jo ikke på. Og de tjener pænt skal jeg hilse og sige, har en bekendt, der er dyrlægeassistent, hun indrømmede det uden at blinke.

Men husk iøvrigt, lad være med at skifte foder de første par uger efter at du har fået hvalpen hjem. Hvalpen skifter familie, bolig etc. så den er lidt stresset i forvejen, og så kan det slå maven helt i stykker med et foderskifte samtidig.

Vent nogle uger og skift så foderet langsomt over et par uger ved at mikse det med en større og større del af det nye foder.

Et hundefoder bør efter min mening indeholde mest muligt kød, gode grøntsager, naturlige tilskud, olier, og urter. Ikke korn, farver, stabilisatorer og kunstige tilsætningsstoffer. Om det er Ess., TOTW, Wolfsblut, Kingsmoor Pure eller hvad det er, det vil jeg lade afhænge af smag og behag (hos hunden, griner)

Jeg er ikke bange for selv at tilsætte ris, pasta, rugbrød eller lign., så mine hunde får egentlig lidt korn, men det er i menneskefødekvalitet og så er det en god måde at afveksle deres tørfoder lidt på.

• #36   7. mar 2014 Kirsten R: Du har helt sikkert ret ang. dyrlæger og deres foder valg. Sådan er det jo de fleste steder, og sådan ville jeg også selv gøre smiley

Ved godt jeg skal passe på lille pigens marve. Og har skam også tænkt mig at vente til hun falder til smiley Vil de være muligt at give hende lidt af det nye foder som godbider det første stykke tid, eller er det dumt?

• #37   7. mar 2014 Simone: Det tror jeg sagtens du kan, så længe det er i den rette mængde. Det gjorde jeg også med min til at starte med, og han fik ikke dårlig mave af det smiley

• #38   7. mar 2014 Sofie C: Så det det jeg gør.. smiley
    Hvad bruger du som godbidder nu?
    Hvad med tyggeben og tandsten? Nogle gode råd?

Min familie har altid haft hund, men vi har aldrig haft sådan en lille race, og vores store hunde har været ALT ædende, og aldrig haft problemer eller noget.
    Så vil gerne have lidt råd fra en som også har en lille vovse smiley

• #39   7. mar 2014 Essentials, Wolfsblut, Taste of the Wild, Olivers (den kornfri) er alle gode mærker og der findes mange flere gode.
    Generelt set så gå efter noget der har kød/fisk som første ingrediens, og som ikke indeholder hvede/majs, sukker, og en masse mærkelige tilsætninger.

Du kan også kigge på råfodring. Der findes den nemme variant som for eksempel Vom og Hundemat og Carnibest, hvor du kan supplere med fiskeolie og rå ben og så er lillepigen i hvert fald dækket ind smiley

• #40   7. mar 2014 Giv hende rå ben - det er naturens egen tandbørste smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 283
    #41   7. mar 2014 Simone hvis du vil spare på hundefoder og ikke skulle rende byen rundt for at lede, så kan du kigge ind på http://www.zooplus.dk/
    Der har de meget forskelligt hundefoder, inkl. Taste of the Wild smiley

Du kan også bestille hjem i større mængder fra den tyske zooplus, http://www.zooplus.de/

Der skal dog købes lidt større for at det kan svare sig i forhold til fragt smiley Du kan også slå dig sammen med nogen (Hvis du kender nogen) smiley

• #42   7. mar 2014 Simone: Som Petra siger er rå ben rigtig gode, dem kan du købe hos slagteren, og eventuelt give hende en gang om ugen. Jeg har købt "tyggeruller" som min er utrolig begejstret for. Man kan købe en pakke med 18 i, i Kvickly til 60 kr. Så er der til lidt tid :D. Men han får alle former for godbidder, så længe der ikke er farvestoffer i, det er der ingen grund til. Lavprisdyrehandel.dk er en rigtig god og billig side når det gælder godbidder. Jeg har købt disse for nyligt:

http://www.lavprisdyrehandel.dk/product/ostekraes-.aspx

Dem er han super glade for, og de er meget små og nemme at brække over endnu engang smiley

• #43   7. mar 2014 Petra, Janco og sokketyven Nala: Rå ben? Hvilken slags? Og kan de ikke få meget ondt i maven af det? hvad med splinter?

• #44   7. mar 2014 MBS: Det vil jeg helt sikkert tjekke ud smiley

• #46   7. mar 2014 Kyllingelår for eksempel. Mine ELSKER det, og de har flotte, rene tænder.
    Så længe det er råt (aldrig give tilberedte ben!!!) så splintrer de ikke.
    Du kan bruge kylling, okse, hest, gris, hjort - kun fantasien sætter grænser smiley
    Bare ikke giv de bærende knogler, og marvben er meget fede og kan give lidt ondt i mavsen.

• #48   7. mar 2014 Åh, jeg er ikke voldsomt meget inde i det præcise, jeg giver mine ribben, lår, halse mv., men gå ind i den her gruppe:
    http://www.hundegalleri.dk/grupper/raafodringbarfgruppen

Der er mange der har rigtig stor viden om råfodring, der kan du oprette et emne om hvilke knogler mv du kan give og hvilke man skal passe lidt på med smiley

• #49   7. mar 2014 Hundene elsker det, det er noget bedre end en tør og kedelig dentastix smiley

• #50   7. mar 2014 1000 TAK for alle jeres svar smiley
    Det giver mig helt sikkert noget at arbejde videre med smiley

• #51   7. mar 2014 Mine hunde får alle former for rå ben;) også bærende knogler, har ikke meget fidus til teorier om splintrer i rå knogler;) hvis man starter med grise, lamme eller okse ribben fx så vil hundens mave vende sig til ben og de vil kunne klare alle knogler:)
    Hunde er rovdyr ikke tøjdyr;) de kan tåle det de er lavet til at spise, det vil sige råt kød og ben;)

• #52   7. mar 2014 Faktisk har Essentials nogle rigtig gode naturlige snacks:

Kalkunstænger, der kan brækkes i mindre stykker
    Beefstænger, der er seje og gode at gnave på for en lille hund (vores store knaser dem på få sekunder, griner)
    Leverbidder etc. etc.

Og ellers er "min favorit" og heldigvis også mine hundes smiley rå kødben af alle typer OG nogle af Barf forhandlerens mange forskellige naturlige godbidder. Det er sundt guf og holder tænderne fine og hvide.

• #53   7. mar 2014 Jeg synes, Orijen er det bedste tørfoder på markedet. Man kan med fordel bestille det fra Tyskland. Jeg har en chihuahua og en lille dværgpinscheyå tre kilo, og skulle jeg fodre med tørfoder, skulle de ha det.

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 283
    #55   7. mar 2014 Sorry jeg læste forkert smiley

• #56   7. mar 2014 Nadia A, prøv at se her - google er din ven.... smiley

http://www.orijen.dk/forhandlere.php

• #57   7. mar 2014 Nadia A: Jeg bruger pt orijen fisk til min Coco, det er hun vild med! Du kan købe det på trenddog's hjemmeside, jeg køber det i deres butik i Kbh, de er super søde smiley

Men ja, ellers har vi været igennem Wolfsblut, Taste of the Wild, Essentials, Oliver's, Arion og nu Orijen. Nogle af mærkerne kun som prøver, men jeg er stor tilhænger af at skifte foder regelmæssigt. Pt. får Coco Taste of the Wild vildand om morgenen og Orijen fisk om aftenen, hun er klart gladest for Orijen smiley

• #58   7. mar 2014 Du kan købe det i en del butikker, men det er billigst at bestille over nettet fra f.eks. Tyskland.

• #59   7. mar 2014 Jeg fodre mine kornfrit smiley Det er feks. Wolfsblut, Kingsmoor, Essentials osv smiley

• #61   7. mar 2014 Vores to får Kingsmoor - de fungerer fint på det begge to, hvilket letter mig da jeg så kan nøjes med een slags foder til to meget forskellige typer hunde (collie og labrador).
    Skifter rundt i Pure varianterne uden problemer, lige nu får de havfisk/kylling, og selv min collie som ellers har sart mave har ingen problemer med at skifte fra den ene til den anden variant..
    Køber altid online med gratis fragt..

• #62   7. mar 2014 Har ikke læst de andre kommentar, men kan anbefale Sam's field http://www.samsfield.dk/
    Har været flere af de "moderne/dyrere" mærker igennem, og MIN hund fungerede ikke på bl.a Wolfsblut og Essentials smiley

• #63   7. mar 2014 Mine fik Husse før og havde absolut ingen problemer, så hvis ikke du er korn-forskrækket er det et fremragende foder. Det er kun fordi jeg kom op at diskutere med adm. direktør og ejer, at jeg har skiftet og fandt fantastisk service hos Essential Foods.

• #65   7. mar 2014 Ja men har vi ikke flere allergi hunde idag end for 20 år siden, da der ikke fandtes andet end supermarked foder og dyrlægens? Bare en observering smiley

Kommentér på:
Husse hundefoder

Annonce