Hævet ben/pote mange uger efter syning Hævet ben/pote mange uger efter syning
aiko fik syet sin pote for lige knap 1 måned siden efter han skar sig på noget vi stadig ikke ved.. men den blev skåret helt op på langs og han blev syet med 12 sting indvendigt og udvendigt.
Det gik sådan set ok med det "sår".
for 1½ uge siden fik han nogle begyndende slidmærker fordi han jo altid skulle være bundet ind ( dog fik han luft flere timer hver dag ) og nu går han uden på nær når vi skal ud og gå. Men han nåde alligevel at få nogle gnavmærker på hver side. vi smurte fucidin på flere gange om dagen efter dyrlægens anvisninger, så det så egentlig ok ud. Og vi tapede vat omkring ingen vi lagde bandage på inden hver gåtur.
Igår aftes haltede han så snart han fik noget på og faktisk også når vi tog det af igen.. I morges var poten helt hævet, varm og rød.. Så det var jo klart der var noget igår. Jeg venter lige på min dyrlæge svarer mig, men jeg forventer han skal på penicillin og at det er på grund af det ene gnavsår den er helt hævet da det er lidt gult.
men gnavsåret er på størrelse med en meget lille lillefinger negl, så det er jo ret lille og jeg forstår ikke hvis det kan gøre så hele poten hæver, da det kun er overfladisk.
Og jeg ved ikke lige hvad jeg skal gøre ind til jeg får kontakt med dyrlægen. Det er jo ikke ligefrem akut, men der skal gøres noget i dag. Og hun plejer at svare i løbet af et par timer.
Men tænkte på at sæbebade det og så smøre med fucidin igen.
Nogle der har prøvet noget ligende?
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 37 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.952
jul 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 289
Hævet ben/pote mange uger efter syning