{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.562 visninger | Oprettet:

Polarhunde og 'ulvelignende-racer' {{forumTopicSubject}}

Min hjerne er lige gået i koks, så håber i kan hjælpe mig smiley

Tænker over de forskellige polarhunde samt ulvelignende racer og spidshunde, og det føles som om jeg har glemt en!

Det er ikke fordi jeg skal anskaffe en af disse racer, kan bare godt lide at holde min hukommelse up to date. Dog skal jeg muligvis have en firbenet ven i form af en husky eller malamute, men det er først om mange år og irrellevant for dette emne smiley

Jeg kan:
Japansk spids
Siberian Husky
Alaskan Malamute
Tjekkoslovakisk Ulvehund
Samojedhund
Grønlandshund

Føler jeg mangler nogle?

Stavefejl er gratis!
Og tak for hjælpen!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Polarhunde og 'ulvelignende-racer'
  • #1   12. mar 2014 jaaa alaska huskey....og pomeranian det er faktisk en slædehund! smiley

• #4   12. mar 2014 Alle disse er spidshunde:
    http://www.dkk.dk/side.asp?ID=2922

• #5   12. mar 2014 Eurasiern Shibaen Jeg tror der er flere smiley

• #6   12. mar 2014 Dansk spids?

• #7   12. mar 2014 Irsk ulvehund er fjernet fra listen smiley
    Fik den bare 'anbefalet' sammen med resten smiley
    Okay, der er mange jeg manglede, men tænkte mere i den størrelse, form, bygning, ikke bare alle spidshunde og sådan. Men var dårligt forklaret, undskyld smiley

• #8   12. mar 2014 Du mangler dansk spids og alle de tyske - pomeranian, kleinspitz, mittelspitz, gross spitz og keeshound. Der ud over er der også de japanske spidser - shiba og akita inu. Og eurasier.

• #9   12. mar 2014 Og Karelsk bjørnehund selvfølgelig smiley

• #10   12. mar 2014 Ud over alle racerne i Spidshundeklubben, er der også Saarlooses Ulvehund, der opfylder dine kriterier om at være ulvelignende. Den er lavet efter nogenlunde samme opskrift som Tjekkoslovakisk Ulvehund.

• #11   12. mar 2014 Lyder hyggeligt med 'opskrifter' xP
    Tak alle sammen smiley

• #12   12. mar 2014 Når du skriver ulvelignende, kan du godt stryge japansk spids og de andre små spidser. De ligner absolut ikke ulve. Det gør Samojeden faktisk heller ikke.
    Jeg kan anbefale dig at læse raceportrætter før du nogensinde køber en ulvelignende hund. De er ikke for sjov, og flere af racerne er ikke familiehunde.

• #13   12. mar 2014 Har selv haft en husky, og kender til racerne. Har læst om dem i flere år, besøgt forskellige opdrættere i årenes løs (hovedsaligt Husky og Malamute). Kender også flere huskyer og malamuter i området. Er skam ikke nybegynder og som skrevet i mit indlæg, er dette ikke et emne med henblik på køb, overhovedet. Er også godt klar over med samojeden og spidserne, bare eksempler på de forskellige 'racegrupper'.

• #14   12. mar 2014 Hvis du er ok til engelsk, kan du på FCI.be klikke ind på gruppe 5 med spidshunde, og se hvordan de er grupperede. Det giver lidt overblik over racerne.
    Altså med undtagelse af dem som er de egentlige ulvehunde saarloos og tjekkoslovakisk. De er i gruppe 1 med hyrderne.

Og så er der designerracerne hvor man avler efter ulvelignende udseende. Og alaskas husky hvor man kun avler efter brugsegenskaber.

• #15   12. mar 2014 Går ikke ind for designerracerne, ikke på nogle dyr overhovedet. Synes Alaskan Husky er spændende at læse om (den rene race, ikke den danske blanding, som mange tror det er). smiley

• #16   12. mar 2014 der er også Tamaskan, som stadig er i udvikling smiley

• #18   12. mar 2014 saarloos wolfhound

• #20   12. mar 2014 Tjekkislovakisk ulvehund og Saarloos Ulvehund er ikke spids/polar hunde men de er sandt nok "ulvelignende".
    Alaskan Husky er ikke en race men en løbsblanding der kan se ud på lige så mange forskellige måder som der er hunde og linier, men de KAN være ulvelignende.

Tamaskan Dogs kan bestemt være meget ulvede at se på.. synes ikke min egen var helt ved siden af, men hun var også for ulvet i personligheden efter hvad jeg havde ønsket, selvom jeg dog savner det idag hvor hun ikke er mere.

Kunming Dog er også en ulvehunde blanding - som saarloos og tjekkislovakisk ulvehunde er det mellem schæfer og ulvehunde.

Northern Inuit/Utonagan/British Timber Dog er alle i samme bolgade og hovedsagligt i England..

Shikoku og flere af de andre japanske hunde er også forholdsvist ulvede at se på, om ikke andet så i spidshunde kategorien mener jeg.

Så er der Blue Bay Shepherds som igen er en blanding mellem schæfer og ulvehunde, der bliver avlet af nogle stykker og stadig ret ny i udviklingen, hvor der arbejdes på en ulvelignende "blå" schæfer type..

En sidste jeg lige vil nævne er en opdrætter der har arbejdet nogle årtier på at skabe en ulvehundelignende hund der er ekstremt pleaser og arbejdshund i USA, hun kalder den Alaskan Noble Companion Dog, og jeg kender nogle stykker der har dem plus jeg selv overvejer en engang i fremtiden (hvorfor jeg også har kontakt med grundlæggeren).

Men en del af dem herover er jo enten hunde i udviklingen eller enormt sjældne for os at se.. men derfor kan de jo godt være enormt facinerende at kigge på smiley

Kommentér på:
Polarhunde og 'ulvelignende-racer'

Annonce