{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  snak
  • M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 283
    #1   13. mar 2014 Jeg tror ikke på dyr kan forstå hvad vi siger smiley

    Ud fra mine erfaringer og min tro går de efter ens toneleje, kropssprog og de små signaler vi giver fra os med, mimikken smiley


  • #2   13. mar 2014 Forklaringen er dit kropssprog og toneleje..

  • #3   13. mar 2014 Jeg stemmer i med MBS og IB smiley Hunde forstår efter min mening ikke hvad vi siger, dog tror jed enten nn genkende visse ord som de forbinder med enten noget godt eller skidt smiley
    Fx når jeg siger til Sara: "Hvor er kaninerne?!" Så flipper hun helt ud og løber rundt om sig selv og springer op af terassedøren smiley Eller ord som guffer, gåtur eller andet der har samme glædeseffekt hos hunden smiley
    Og så er der jo selvfølgelig vores toneleje og vores mimik smiley


  • #4   13. mar 2014 Jeg ved det ikke Men siger jeg til min lille hund at hun skal finde bamsen så finder hun bamsen ligeledes med hendes bold
    Kikker jeg på hende og siger skal du fortælle mor noget beg hun med små lyde og jeg så siger noget igen bliver hun ved med at svare med forskellige lyde Hvorfor det ved jeg ikke men det er meget sjovt smiley


  • #6   13. mar 2014 Hund og mennekse lærer jo at forstå hinanden. Og med årene lærer man at forstå hinanden rigtig godt, men et så udviklet sprog so vi har, tror jeg ikke hundene har. Det begrænser sig smiley

  • #8   13. mar 2014 Men de kan skelne ord ud af en sætning smiley

  • #10   13. mar 2014 Ork jo, jeg kan have lange samtaler med min den ældste. Hun kan forstå sindssygt mange ord og også sætninger. Den yngste not so much. Hun skal have helt klare enkelte ord for at forstå hvis vi kun taler verbalt.

    Kropssprog, toneleje og den slags forstår hun selvfølgelig. Men den ældste forstår helt sikkert rigtigt meget af det jeg siger til hende


  • #12   13. mar 2014 At den ældste forstår sindssygt mange ord og sætninger? Jo det gør da.... For det gør hun. Primært navne på mennesker, steder, legetøj og ting. Om hun kan forstå hele sætninger eller blot afkoder meningen via de ord i sætningen hun kan genkende ved jeg jo ikke... Men jeg har ikke behov for at korte mine sætninger ned til et eller to ord for at hun ved hvad hun skal / forventes af hende...

    Det skal jeg derimod med den yngste. Plus hun har ikke engang halvt så stort et ordforråd som den ældste har


  • #14   13. mar 2014 Jeg syntes ofte det virker som om min hund forstår hvad jeg siger til hende, eller noglegange nærmest tankelæse. Men tror bare at min hund kender mig, min talemåde og mit kropssprog så godt at hun læser det sindsygt detaljeret. Men hun er ogs en følsom pige. Men jo hunde lære hurtigt at forbinde ord med noget. Men ligefrem forstå sætninger og kunne have en "samtale" med hunden tror jeg ikk.

Kommentér på:
snak

Annonce