{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad tænker i?
  • #1   24. mar 2014 Jeg tænker NEJ TAK til Blandninger.

    der er så mange blandnings hvalpe i DK at markedet er mættet.


  • #2   24. mar 2014 tænker nej.

  • #3   24. mar 2014 Tænker hvorfor blande en super arbejdshund med en selskabshund. En hund der er ekstrem samarbejdsvillige og pleasende med en der ikke er? Osv.

    Et er at lave blandinger. Det får ikke mig op af stolen hvis ellers man tænker sig om ( det gør man så åbenbart ikke så tit). Men hvad dælen er pointen i at blande racer der er SÅ forskellige... Det undrer mig altså... Hvad håber man at få ud af det?


  • #4   24. mar 2014 Dårlig ide.
    Og har 2 gode grunde.

    1. det er generelt bare dumt at blande racer.
    2. hvis man absolut skal blande racer, skal man sørger for begge forældre er tjekket for alle racerelaterede sygdomme i de racer der bliver blandet, OG at de passer sammen i sind osv. Det gør de to racer IKKE.. Den ene er en lille selskabshund og den anden en hardcore brugshund.


  • #5   24. mar 2014 Nej .. hvad mener du Asta? og hvorfor de 2 racer?

  • #6   24. mar 2014 Ja det tænkte jeg også, men skal måske passe en Border Shih tzu blaning smiley

    Men det er fint for mig da Borderen og Shih tzuen er mine 2 yndlings racer. smiley

    Men tænkte nemlig også det med at blande en selskabshund med en brugshund


  • #7   24. mar 2014 om man laver blandinger eller tavlehunde så synes jeg man har et kæmpe ansvar for at avle sunde hunden som fungere til hvad de skal bruges til. Lige netop det mix du nævner ville jeg ikke synes var nogen god ide at lave. Det bliver meget svært at sige hvilke egenskaber kommende hvalpe vil arve. Så nej jeg ville aldrig anbefale man lavede denne blanding. Dermed ikke sagt det ikke kan være skønne og sunde hunden og at jeg muligvis gerne ville overtage en sådan blanding. Men at støtte et opdræt ville jeg ikke gøre.

  • #9   24. mar 2014 hahaha en turbo svubber

  • #12   24. mar 2014 Jeg finder ulve fascinerende og er vil med staff gad vide hvilken blanding de bliver

  • #13   24. mar 2014 Jeg tænker shit en pels man risikerer..
    Og næst efter tænker jeg shit et temperament og egenskabsforvirring man risikerer..
    Det governo så absolut ingen mening at blande en fuldblodshestes arbejdshund som er skabt til at arbejde 10 timer i træk og flytte 200 får, med en race som er lavet til at sidde på skødet og se sød ud..
    Det er jo fuldstændig tåbeligt.
    Hvornår begynder folk at gro lidt hjerne?


  • #14   24. mar 2014 Det var da en vanvittig blanding !

    En lille bitte selskabshund med en (i forhold til ST'en) ret stor hund..


  • #15   24. mar 2014 Ironi kunne forkomme

  • #17   24. mar 2014 hunden i sig selv kan jo være ganske udemærket -jeg tror ikke så meget på det med at de bliver "forvirrede" over modstridende egenskaber (men det betyder self ikke at en kombination af egenskaber ka være uheldig -f.eks. en nervøs hund med stærke vogteregenskaber e.l.)
    men jeg ser godt nok et problem i at finde gode hjem til sådanne hvalpe -som køber skal man jo kunne håndtere alt fra en forholdsvist rolig skødehund til en fuldblods arbejdshund. Man kan altså ikek vælge hunden udfra at den passer til en, men må bare håbe på at den falder ud som noget man magter.



  • #18   25. mar 2014 MIchelle: Jeg er helt enig med dig - jeg hopper heller ikke bare sådan lige på postulatet om forvirrede hunde pga. blandinger. Jeg har selv en MEGET blandet hunden og jeg har aldrig oplevet ham spor forvirret eller i konflikt mellem hvad han vil. Jeg tror i det store hele det er en skrøne brugt som argument mod visse blandinger. Og ja er desuden helt enig med dig - et kraftigt argument mod blandinger af meget forskellige hunde må netop være det at det kan være svært at forudsige hvilke af forældrenes karakteristika hvalpene tager med sig og derfor svært at finde de rette hjem (det må under alle omstændigheder var hjem som er både villige og egnede til måde at modtage en BC og en Shih Tzu

    Her er min egen slet slet ikke forvirrede blanding mellem: Border Collie, Alaskan Husky (som så igen består af Alaskan Malemut og Siberian Husky), Pointer og Greyhound smiley


    profilbillede
  • #19   25. mar 2014 CMP - du kan vel på den anden side ikke undsige dig for at du bare har været heldig?

  • #20   25. mar 2014 Jeg må tilstå at jeg har kendt et par blandinger, der virkede lidt 'skizofrene'. To stk golden retriever/samojede. De var ikke beslægtede og jeg havde dem på hold med et par års mellemrum. Man vidste aldrig rigtigt hvor man havde dem; det ene øjeblik var de en føjelig golden og det næste øjeblik en selvstændig samojed. Begge endte med en aflivning pga deres noget vanskelige sind og HD. Og så har jeg bare kendt dusinvis af mere eller mindre stressede og roterende schæfer/labradorblandinger, men om det mere handler om dem der køber den slags blanding om selve blandingen kan man jo så gisne om: de købes OFTE uden at køber har de bedste forudsætninger for at eje en aktiv hund, der kræver at blive brugt.
    Men altså langt de fleste blandinger jeg kender er bestemt ikke forvirrede mht hvilken slags hund de er. Jeg har fx en lille blanding af Islandsk Fårehund/shi tzu på hold lige pt. Den er godt nok sød og en rigtig god lille familiehund. Selvstændig men bestemt ikke umulig at træne med.


  • #21   25. mar 2014 jo selvfølgelig har jeg været heldig at få en super dejlig (men da slet slet ikke let hund)
    Men selv om jeg havde mindre heldig ved jeg ikke om hunden havde været mere eller mindre forvirret.
    Jeg tror ofte det er ejerne som bliver forvirret over hvilke impulser hunden nu handler efter (og det er naturligvis et problem. Eller kan i hvert fald være det) Men at det skulle være hunden selv om er forvirret det har jeg aldrig oplevet.

    Som ejer af et blanding af meget forskellige racer bør man være forberedt på at det kan være en hvilken som helst af de indblandede racer man for med hjem og ikke nødvendigvis en 50%/50% blanding af racerne. Men alt imellem de forskellige racer og deres sind og egenskaber.

    Salik har Border Colliens intelligens og aktivitetsniveau. Desuden har han på nogle tidspunker Border Colliens og Pointerens følsomme sind, men til andre tider Maleuttens mere rå mentalitet. Han har Greyhoundens jagtinteresse og pludselige ekspressive energi og fart. Desuden har han alle racernes forkærlighed for at løbe, længe og stærkt. Han har arvet Huksyens og Malemuttens kærlighed for at trække. Og huskyens hylen. Desuden har han arvet Border Colliens store interesse for at samarbejde og arbejde men også Huskyens værdighed og han er på igen måde pleesende. Derudover har han en ekstrem stor vildtdrift og jagtdrift. Og ja jeg synes jeg er ekstrem heldig med ham men det er også fordi jeg kan tilbyde ham en hverdag hvor hans behov opfyldes og hvor hans mentalitet passer ind. Jeg er ikke i tvivl om at mange andre mennesker ville opleve det at have ham som meget krævede og problematisk.
    Så om man har været heldig med hunden kommer vel i det store hele an på om man har valgt den rigtige hund og kan tilbyde den et liv den trives med.



  • #22   25. mar 2014 jamen det kan jeg til dels følge dig i... men det udelukker ikke problemet i at SÅ mange ikke er i stand til at håndtere evt modstridende drifter i deres blandingshunde.

  • #23   25. mar 2014 det har du helt ret i. Det tror jeg de færreste vil være i stand til. Men at det er hunden der er forvirret det tror jeg ikke - jeg tror det er ejerne (ikke at dette ikke også er et stort problem smiley )

    profilbillede
  • #24   25. mar 2014 eller måske rettere... ejerne er med til at øge hundens forvirring, så istedet for at .. hvad skal man sige... stabilisere? hunden, så ender de i den modsatte grøft.

    Her tror jeg netop at en del af problemet er de mange moderne popsmarter 'racer' som dukker, hvor der blandes uhensigtsmæssigt, og hvor sælger så sælger 'produktet' som én ting, uden at tage højde for de måske modstridende racer som er i hunden.


  • #27   25. mar 2014 Det største no go i den her blanding, som jeg ser det, er størrelsesforskellen.
    Shih tzu og BC er jo lille og mellem hund.
    Det er det samme, når man fx. blander labrador med gravhund - Det er jo helt absurd, du kan få en stor hund med mega korte ben, som både kan have HD, rygproblemer og konflikter i hovedet, fordi den ikke kan være lige så aktiiv, som den gerne vil være.

    Jeg er ikke imod blandinger som sådan, synes bare at man skal tænke sig lidt om, før man blander.


  • #28   25. mar 2014 Mette Marie -men mener du at det vanskelige sind, skyldes "forvirring" fra hundens side= At den ikke lige kan finde ud af om den skal være selvstædig eller pleasende,vogtende eller hilsetosse osv...?

    Jeg er ganske ofte stødt på argumentet at hunden vil blive forvirret over disse modstridende egenskaber, og jeg har endnu til gode at møde en hund hvor jeg mener det er tilfældet.
    derfor kan det self stadig være et uheldigt mix af egenskaber. F.eks. tænker jeg at blander men en rce der generelt er lidt tilbageholdende måske endda med nervøse tendenser, med en race med stærke vogter-egenskaber, kan det gå rigtigt galt. Ikke fordi hunen er forvirret, men fordi den måske får begge dele, og derfor både er nervøst anlagt OG ekstrem vogtende (her tænker jeg at det kunne give en hund der bider først og spørger bagefter)

    Eller hvis man blander en super ativ hund med en hund hvor fysiken gør megen aktivitet vanskeligt.

    Og ja, der kan sikkert findes mange flere eksempler. Min pointe er at jeg ikke tror på at problemerne opstår fordi hunden ikke kan finde ud af om den skal være det ene eller det andet.

    Det største probleme r for mig at se, at det er helt umuligt at forudsige hvilket hjemhvalpen vil passe til, for man ved simpelthen ikke på forhånd om den skal ud til en aktiv familie der vil give den gas på træningspladse, eller om det er fint med et hjem hvor den bare skal være klappe-kagehund.
    Og så self at man risikerer at det ikke lige var de mest ønskelige træk fra de racer den er blandet af som kommer til udtryk i hvalpen.

    Jeg er osse rendt på labbe/BC-mix der var ret uheldige. Jeg tror ikke det handler om forvirring, men om at de ting hvalpen fik ud af mix'et ikke bare var labbens lalleglade og rolige sind (som mange jo forventer når de køber labbe-blanding) men osse lige en god slat stress-tendenser og en sluk-knap der var svær at finde.




  • #29   26. mar 2014 Isabelle - en del af folket og kongelig dansklærer:
    Som sagt skal jeg måske passe hunden der er af de to blandinger, og jeg skrev bare at det var fint at det var mine to yndlings racer.

    Jeg skrev jo ikke at jeg ville blande de to racer fordi det er mine yndlingsracer.

    Og desuden tror jeg ikke de to racer er blevet blandet sammen pga at det er mine yndlings racer.....


Kommentér på:
Hvad tænker i?

Annonce