{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.271 visninger | Oprettet:

liv m
liv m
Tilmeldt:
20. maj 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 25

Lad barn gå med aggressiv hund alene {{forumTopicSubject}}

Hei hunde mennesker (:
Jeg har denne her veninde som har en schæfer/lab blanding på 6 år, hun har fået den for nylig, en tæve, og hun er meget aggressiv overfor fremmede hunde, jeg har luftet hunden et par gange, også hvor vi er stødt ind i en anden hund, som uheldigvis var løs og ikke lystrede sin ejer, dette skabte en del påstyr da de nær var kommet op og slås, eller det vil sige min venindes hun var nær røget i flæsket på den. Nu er det så sådan at min veninde lader hendes 11 årige søn lufte hunden hvilket jeg mener er vildt uansvarlig da hunden jo er aggressiv og ret så stærk, det erfarede jeg under den tidligere beskrevet episode hvor jeg nær ikke havde kunne holde hunden, jeg lufter faktisk ikke gerne hunden for hende mere da jeg er meget utryg ved det. Havde det været hendes knægt under den episode havde han IKKE kunne holde hunden, det garantere jeg. jeg har så nævnt det for hende men hun er tryg ved at lade drengen lufte hunden alene. jeg synes bare det er utrolig meget ansvar at lægge på en 11 årig knægt, sæt nu hunden render af med ham, kommer op at slås osv. hvad skal han så gøre? især når hunden er så stærk som den er.

Ville i lade en knægt på 11 lufte sådan en hund alene?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lad barn gå med aggressiv hund alene
  • #1   27. mar 2014 NEJ.. Aldrig.

    Hvis den bider nogen, bliver meldt, hentet og aflivet..

    Så er det den stakkels dreng, der står med en ubærelig skyldfølelse.
    Det kan man sg ikke være bekendt som forældre


  • liv m
    liv m Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 25
    #3   27. mar 2014 Ib: Lige min tanke, det ville satme være synd for drenge at skulle stå i den situation.

  • #4   27. mar 2014 Kan du ikke sig det til din veninde? På en pæn måde, om det nu ikke er en dårlig ide , at hun lader sin søn lufte hunden?? Og hvorfor.




  • #5   27. mar 2014 ALDRIG!
    En 11 årig dreng, hverken kan eller skal have det ansvar!
    Jeg var blevet tosset på forældrene, hvis min hund fik en voldsom hund i hovedet, fordi de havde sendt deres 11 årige søn ud og lufte et kræ, som han selvfølgelig ingen kontrol kan have over det.

    Ej, så må din veninde til at tage sit ansvar og vågne lidt op! det kan godt være, at det lige er nemmere, at sende sønnen ud at lufte hunden, men det ansvar kan hun ikke være bekendt at smide over på ham. Det er hende som den voksne der har taget beslutningen om at anskaffe hunden, så må hun også tage ansvaret med alt hvad det indebærer !

    stakkels dreng, stakkels hund, og stakkels de hundeejere der skal møde dem på tur..


  • liv m
    liv m Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 25
    #6   27. mar 2014 Jeg har forsøgt, men hendes svar er bare at han jo en en stærk dreng og sagtens kan holde hunden, men det mener jeg bare ikke han han kan. Jeg kunne nær ikke holde hunden, heldigvis var min kæreste med som kunne tage over men jeg fik fat på ejeren til den løse hund.

  • #7   27. mar 2014 Du må prøve at sige det igen. er i sådan meget tætte ellers? For er nok mere svært at få hende til rigtigt at lytte vis i ikke er. for så betyder din mening måske ikke lige så meget for hende .

  • liv m
    liv m Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 25
    #8   27. mar 2014 Vi er tætte ja. Men jeg tænker at jeg tager snakken med hende i næste uge og så må jeg nok gøre mig lidt mere tydelig.

  • #9   27. mar 2014 Jeg syntes det er forkasteligt Arme dreng hvad skal han gøre hvis der kommer en stor hund og de flyver i totterne på hinanden Og sikken en balade det kan gi Selv om mine hunde ikke er agrasive ville jeg aldrig gi børn lov til at gå alene med dem
    Jeg syntes det er for dårlig at din vininde ikke vil høre på hvad du siger


  • #10   27. mar 2014 undskyld, hvis det kom til at lyde lidt hårdt, men jeg forstår ikke folk der ikke kan tage ansvar for deres dyr!.. og unger for den sags skyld..

    Ellers så vis hende denne tråd som hjælp.. ej, det går måske heller ikke, vi har jo ikke ligefrem luftet hunden.. men det har hun vel? så ved hun vel også hvor stærk den er?


  • #11   27. mar 2014 Nej, det kunne jeg ikke finde på at tillade.

  • #12   27. mar 2014 Liv M tro mig , at jeg ved det svært så noget med en veninde, og man ikke ønsker han bliver fornærmet og det. har prøvet med nogle andre ting bare. men man kender så også , når der et noget man syntes virker så forkert , at man bliver nød til at få vedkommende til virkelig at lytte, og få håbe vedkommende får øjnene op smiley håber det lykkes for dig smiley min lille hund blev angrebet , for en uge siden , og vis det var den dreng jeg havde mødt med samme hund ,så havde min hund nok ikke levet nu . Når drengen ikke kan holde den. håber du vender tilbage i tråden , om din veninde , tog mod dit råd. ?



  • #13   27. mar 2014 C&N det skal du ikke undskylde , for det har du så meget ret i smiley bor du forresten i Kbh ? Og kan din hund med små hunde?

  • #14   27. mar 2014 Fisken: Nej normalt underskylder jeg heller ikke noget, som er kommet som et svar på et offentligt spørgsmål i et debatforum, men jeg kunne godt se, at det måske kunne forstås som hårdt skrevet, og nu er det jo ikke TS selv, der er helt i skoven, og så er en minde "skideballe" jo ikke berettiget smiley

    Men nej, jeg bor ikke i KBH, jeg bor i en mindre flække ikke ret langt fra Roskilde. smiley


  • #15   27. mar 2014 NEJ!!

    Jeg har selv mødt flere unger med ustyrlige hunde, og hvor er det altså synd for alle, og farligt!!


  • #16   27. mar 2014 Lidt groft sagt ville jeg ikke lade et barn gå med en hund der er stærkere, end at barnet kan stoppe den hvis den flipper ud.

  • #17   27. mar 2014 Jeg ville aldrig lade en 11 årig gå med noget som helst hund alene. Og det er simpelthen fordi man kun kan stole på børn til en hvis grænse, og sådan er det bare, og det må man bare acceptere. smiley

  • liv m
    liv m Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 25
    #18   27. mar 2014 Tak for jeres svar, jeg vil få snakket med hende. Jeg har før forslået hende en adfærdsekspert eller anden der kan hjælpe så de kan få styr på hunden, men hun var lidt tøvende, hun hælder vist mest til den nemme løsning og gå a med hunden. Det er ærgerligt fordi den er en super god hund den er nok bare en lidt større mundfuld end hvad hun lige havde regnet med og desværre har hun nok ikke det nødvendige overskud og tid til at lægge en masse i træning af hunden.

  • #19   27. mar 2014 Ja jeg er så en af dem, som har mødt en 11 årig, som var ude at lufte sin store lab blanding, som han ikke kunne styre. Desuden havde han ikke snor på den. Den angreb min hund, som også var en labblanding og der var ikke tvivl om, at det var med hensigt om at dræbe, så min hund forsvarede sig det bedste den havde lært. Det resulterede i at min hund ikke kunne gå i ni måneder, fordi den blev bidt i et led på forbenet, jeg fik flænset mine bukser og blev selv bidt i ben og hånd i mit forsøg på at få dem skilt ad. Desuden var jeg ret traumatiseret og bange for at det skulle ske igen i lang tid efter. Efter et år blev den anden hund aflivet fordi den angreb flere andre hunde og ejerne ikke magtede at gøre noget ved problemet.
    Så fra en som har oplevet det som den angrebne part - nej det er dybt uforsvarligt!!!!


  • #20   28. mar 2014 Tænk hvis den dreng oplever at hans hund går i flæsket, på en anden hund ? Eller en løs hund, angriber hans hund, der kan ske megen skade, inden hjælpen kommer smiley Prøv at tænke på hvor meget det vil påvirke drengen i fremtiden, et voldsomt hundeslagsmål/angreb.....Han kunne jo også blive overfaldet, angrebet eller komme imellem to hunde. Hvis der sker noget forfærdeligt på gåturen og det ender med at hunden skal aflives, så kan det da ikke undgås at han vil føle sig skyldig og aldrig glemme det. Jeg synes at du skal vise din veninde tråden her, når de skal ud med hunden, så giv den mundkurv på. Ellers tror jeg at de meget snart kan forvente en kæmpe regning.......

  • #21   28. mar 2014 AJZ...nu læser jeg så dit indlæg, lige efter jeg har skrevet mit. Det er da dybt forfærdeligt, det du og din hund oplevede smiley Meldte du ikke hund/ejer ??? Jeg ville også være skide bange for at møde den igen. Hvad skete der bagefter ? fik du den alene fra hinanden, eller hvad ???

  • #22   28. mar 2014 Det er da synd for både dreng, hund og de hunde og mennesker de måtte på deres vej. Jeg har selv to gange haft den 'fornøjelse' at møde barn ude at lufte hund, som det ikke helt magtede. Den ene gang blev min hanhund Stormy overfaldet og bidt i nakken af en labradortæve, der blev luftet løs af en knægt på 13-14 år (Stormy var i snor). Knægten havde to hunde med og kun en snor..... Drengen fik skældud og hans forældre fik det at vide. Han har ikke siden luftet familiens hunde. Den anden gang var sidste sommer, hvor min unge dobertæve blev tromlet ned af et kæmpe skrummel af en totalt ustyrlig goldenhan. Min var i snor. Goldenhannen var så venlig at slæbe en 10-11 årig pige efter sig i sin flexiline, da han forsøgte at voldtage min tæve (som allerede der var steriliseret smiley ). Det var rimeligt svært at få ham afmonteret, min hund skreg som en stukket gris og pigen stod og græd som pisket. Forældre blev informeret og deres børn lufter ikke vovsen mere - dvs. den bliver så stort set aldrig luftet mere og er snart bredere end den er høj smiley
    På mig lyder din veninde noget uansvarlig.


  • #23   28. mar 2014 Nej jeg meldte ikke hund eller ejer - det er ni år siden det skete og vi var lige flyttet ind her på vejen. Vi bor på en jordbrugsparcel, som ligger ud af en grusvej ud til skov og lyngbakker og inden vores grunde blev udstykket, lå der kun en enkelt ejendom for enden af vejen, hvod hunden boede. Den havde været vant til at løbe frit i området, så den syntes jo ligesom at den bestemte over det hele. Jeg prøvede at tage en dialog med ejerne om, at de skulle indhegne haven og holde den i snor uden for grunden, men det kunne de ikke overskue. Så ja jeg var et nervevrag, fordi jeg skulle passere deres grund hver gang, jeg skulle ud med min egen hund. Hunden var egentlig en rigtig sød hund, men var egetkønsaggresiv og det var især slemt, når det var børnene, der gik med hende, fordi hun følte, hun skulle beskytte dem. I øvrigt noget der ofte går galt når børn skal lufte hunde - hunden føler de skal beskytte børnene og så går det rigtig galt.
    Det er simpelthen det værste, jeg nogensinde har oplevet - sådan to store tæver som slås sådan rigtig for alvor, det er rigtig slemt. De var ikke stoppet af sig selv - de var begge stærke tæver psykisk og fysisk. Jeg tænkte overhovedet ikke på andet end at få reddet min hund, så jeg kastede mig imellem og endte med at ligge og rode rundt på jorden til ingen verdens nytte. Så da jeg blev bidt, kom jeg op og stå og så skreg jeg fuldstændig vildt, hvilket min hund til at trække sig et øjeblik - længe nok til at jeg kunne få fat i den anden hund og få den trukket væk. Bagefter var jeg simpelthen i chok - inde i en osteklokke - gik bare videre med min hund, så hun kunne gøre nr. et og to - med blod og iturrevne bukser og jord overalt - så vendte jeg om og gik hjem og da jeg kom hjem, kunne min hund ikke støtte på det ene forben og blodet løb ud af leddet - det så ikke voldsomt ud men en hjørnetand var gået rent ind i leddet og det er alvorligt. Så dyrlægen sagde, at det reddede hende at vi kom med det samme og ikke så dagen an, men han var ikke sikker på, hun nogensinde kom til at gå ordentligt igen - det gjode hun heldigvis men det var en sej omgang.

    Den anden hund fik ikke en skramme - ejerne kom aldrig hen for at sige undskyld eller høre til hende - det var næsten det værste!! Og efter den dag var jeg altid mega bange for at møde endnu en hund hvor ejerne ikke havde styr på hunden. Så sådan en oplevelse ødelægger rigtig meget i en, som aldrig helt går over igen.



  • #25   28. mar 2014 Vis hende evt. Tråden her.

    Det er lige gyldigt om drengen kan holde hunden fysisk. Det er ikke nok i sig selv.
    Han skal også kunne håndterer fysisk og mentalt! At skulle skille to hunde der toppes ad. Og det kan en 11 årig ikke stå med.
    Det kan være en fremmed løs hund. Så er det jo ligegyldigt at han kan holde egen hund.


  • #26   28. mar 2014 Jeg ville ikke lade et barn på 11 gå tur med hunden.
    Det skal et barn på 11 slet ikke have ansvaret for!
    Længere er den ikke.


Kommentér på:
Lad barn gå med aggressiv hund alene

Annonce