{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.084 visninger | Oprettet:

Øv øv - cavaliere i DRU? {{forumTopicSubject}}

Øv, dagens trælse meddelse var at den skønne hundemor stadig trækker sin løbetid i langdrag og derfor ikke er begyndt at bløde endnu. Hun brunster kun, så at sige og det har hun gjort i 14 dage. Planen var ellers at hun skulle have været parret nu.
Desværre betyder det også, at vi i dag har overskredet min deadline for ankomst af hvalp.
Jeg har en lang sommerferie på universitet og hvalpen skulle komme der - senest 14 dage før studiestart så den kunne vænne sig til omgivelserne, Saphira, vænne sig til at være alene hjemme med Saphira, træne lidt renlighed og liiige nå at lære at skoreolen ect. ikke er et bidelegetøj.
Men niks smiley hundemor vil ikke komme i løb, så bebs kan ankomme til tiden.
Derfor står jeg lidt og skal finde ud af hvad jeg gør. Jeg kan vente til næste år, men hvem siger at moren kommer i løb lige op til sommerferien igen og i det hele taget skal have hvalpe...?
Er der nogen der selv har hvalpe planer eller kender nogen der har hvalpeplaner for cavaliere med DRU tavle her til sommer? Jeg går på læseferie midt i maj og kan sådanset allerede modtage hvalpen der. Vi skal dog en uge på ferie 1-8 juli, men det er noget vi kan finde ud af at løse smiley
Jeg aner slet ikke lige hvorhenne jeg skal starte med at kigge. Mest af alt, ærger jeg mig jo helt vildt over at der ikke kommer nogen hvalp fra den opdrætter i år.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øv øv - cavaliere i DRU?
  • #1   30. mar 2014 ej hvor træls!
    Vi venter også hvalp til sommer, men det bliver nok sidst august.. Så Carsten starter sit speciale der og kan gå hjemme ved hvalpen det første stykke tid, men ellers er det vel muligt med selvstudie?


  • #2   30. mar 2014 Hvorfor skal det være dru?
    Hvorfor ikke kigge på DKK kenneler?

    Derudover så ville jeg personligt hellere vente på den rigtige hvalp, fra den rigtige kennel (hvilket jeg i øvrigt har gjort) - end jeg vil gå på kompromis med kennel, bare fordi man skal hve hvalpen på et bestemt tidspunkt...


  • #3   30. mar 2014 Jeg går så sandelig ikke på kompromi med kennel og hvalp - men det at den kan komme på det tidspunkt hvor jeg har muligheden for at lægge et ordentlig grundarbejde i den er også vigtigt. Jeg har 2 x 13 ugers undervisning om året og dem sulker jeg ikke fra. Dertil betyder min undervisning mere end hvalpen.

    Jeg har allerede Saphira fra DRU og jeg vil gerne blive ved med at kunne udstille hende en gang i mellem. Derfor DRU. Men jeg forventer så sandelig stadig at hvalpen er fri for de arvelige sygdomme og forældrene er tjekket for hjerte, patella osv.
    Jeg ved endnu ikke om det er muligt at få en hvalp fra denne opdrætter til næste sommer. Samtidig mangler Saphira rigtig meget en at lege med. Så jeg undersøger da selvfølgelig om der skulle være en anden opdrætter, som jeg kunne blive lige så glad for.
    Jeg bryder mig ikke om stemningen i DKK. Jeg har allerede haft en cavalier derfra og konkluderede at det ikke var mig rigtigt. Der kan jeg meget bedre lide stemningen i DRU.


  • #5   30. mar 2014 Ja, men jeg synes bare der er lidt for højt tempo til at jeg vil blive væk.
    Samtidig hvis jeg skal afsted, så bruger jeg godt og vel 5-6 timer på transport, da jeg bor i Esbjerg, men læser i Odense.
    Havde jeg da så bare stadig læst i Kolding, så kunne jeg have taget bilen i 14 dage og have været afsted 3 timer til undervisning og 1,5 times transport, men til Odense bliver det alt for dyrt.
    Saphira var med mig på uni i en periode, men det var en ordning jeg fik lov til da hun næsten lige var købt og min mor, som skulle have passet hende imens jeg var afsted, blev indlagt. Men der var også én lærer som frabad sig hund i hans timer.


  • #7   30. mar 2014 Jeg kender ikke dru eller stemningen deri, men det er vel i princippet fuldstændig ligegyldigt, det er vel hunden det handler om?
    Jeg har været vant til at der er et kæmpe sammenhold indenfor kooikeren, som en stor familie - men fordi min drømmerace ikke nødvendigvis er lige sådan, har ikke nogen betydning for om jeg vælger den. Det er jo hunden man skal leve sammen med.
    Du har størrer muligheder for at udstille med en DKK/fci godkendt stamtavle, så kan du jo evt også udstille i udlandet, frem for at være begrænset af kun at kunne gøre det i den enkelte klub. Ligeså vel ville du også kunne udstille i race klubberne og talrige andre steder.

    Jeg kan sagtens sætte mig ind i at det helst skal være på et bestemt tidspunkt man skal have en hvalp, men når du pludselig begrænser dig selv på den måde med en deadline, samt at det skal være denne sommer så vælger du immervæk også en masse kenneler fra - ud fra det simple punkt at det ikke hænger sammen med din tidsplan. På den måde har du måske et par enkelte kuld at vælge imellem (hvis du er så heldig!) og man får nemt gjort sig blind når man er hvalpe skruk.
    Uanset hvad så er du jo allerede gået på kompromis, for du havde udvalgt dig en kennel/tæve du gerne ville have hvalp fra, men nu er på jagt efter en anden.
    Jeg håber du finder det du søger


  • #8   30. mar 2014 Jeg kan slet ikke følge dig Camilla, men så bortset fra det smiley Jeg udstiller på hyggeplan. Saphira er steriliseret og det bliver den næste også. Så vi kører kun til udstillinger maks en time væk og 99% af det er at komme ud og opleve noget.

    Jeg sætter ikke mine eksamier på kompromis pga en hvalp, uanset hvor meget det begrænser mit udvalg. Så hellere ingen hvalp. Mine studier er uanset hvad det vigtigste og jeg efterlader ikke en hvalp, som ikke er 100% klar til at være alene hjemme. Og det må jo så betyde at det skal være i sommerferien. Senest 14 dage før, som jeg også har trukket den hidtidige opdrætter til.

    Jeg har været i DKK med en hund jeg ikke udstilllede og alene bare på træningspladsen fik jeg nok af folk og stemningen.

    Men jeg er her heller ikke for at høre hvordan du ville gøre det - jeg er her for at høre om der er nogen der har kendskab til hvalpe der kan flytte hjemmefra fra 15 maj - 15 august.

    Jeg har kæmpet for at få Saphira renlig og vil ikke have en vinterhvalp. En sommerhvalp er også planlagt ud fra at havedøren står åben hele dagen og den derved skal lære at det er der vi alle sammen går ud når der skal tisses (når der ikke gås tur). Jeg vil ikke kæmpe som jeg har gjort (og gør) med Saphira, men få det leget ind denne gang.


  • #10   30. mar 2014 Jo den gamle var født i 99. Men jeg har besøgt dem til åbent hus osv imens jeg har haft Saphira og konstanterede at der ikke var meget ændrer og det var de samme der styrede showet. Derfor er keg helt og holdent DRU menneske.
    Dru har ingen træning her i Esbjerg så vidt jeg ved.


  • #11   30. mar 2014 Nu spørger jeg måske lidt dumt...
    Men ud fra dine indlæg ser det ud til at det er Saphira du gerne vil udstille...?
    Kan det så ikke være ligemeget at den nye hvalp er med DKK?


  • #12   30. mar 2014 Jeg har aldrig været på en DRU udstilling men jeg kan sagtens forstille mig det er både sjovere og hyggeligere end DKK's
    Jeg kan godt lide de små DKK udstillinger men de store ..nej tak. De er i min verden meget lidt publikums venlige.
    Var jeg hobby udstiller ville jeg sikkert også foretrække noget mindre end DKK.


  • #14   30. mar 2014 Jeg er ude efter hyggen. Begge skal udstilles på hyggrplan. Jegvudstiller allerede Saphira lidt og det skal den lille nu også. Derfor er de jo også nødt til ay være i samme klub.

  • #15   30. mar 2014 Jeg mener nu godt man må udstille i andre klubber nu, selvom man også udstiller i DKK. Om man må for DRU ved jeg ikke.

  • #16   30. mar 2014 Nu er det jo sådan, at du godt kan udstille en hund med DKK tavle i DRU, du kan endda få den overført til en DRU stamtavle hvilket så ikke er en fordel.

    Så kan ikke se noget fornuft i, hvorfor du udelukker hvalpe med DKK stamtavle.
    Måske er der lige en DKK kennel, som har sunde hvalpe som passer i dit tids skema.
    Som andre påpeger, så er der nok mere at vælge imellem hvis ikke du udelukker DKK hvalpe, og du behøver jo ikke at blive DKK'er kun fordi du har en Dkk hvalp.

    Birgitte har fået parret den 18/2, hun har en seriøs DKK kennel, var den første her i DK som undersøgte hendes hunde for arvelige sygdomme selv om det ikke var et krav.
    Du får lige linket, måske du alligevel også vil overveje en DKK hvalp
    http://cavaking.dk/



  • #17   30. mar 2014 Calle: Mon ikke mere det er af praktiske årsager? Man kan jo ikke være to steder på en gang smiley

  • #18   30. mar 2014 Det behøver man jo heller ikke være. Man kan jo sagtens udstille DKK hunden i DRU samtidigt med man udstiller DRU hunden. So whats the problem?

  • #19   30. mar 2014 Nåh ja, det vidste jeg så ikke. Men hvis hun nu ønsker en DRU hund, så er det vel bare sådan det er. Hvad vi andre ville gøre, er jo ikke hendes "problem". Altså ment at hvis hun nu HAR bestemt sig for at det skal være en DRU hund igen, så kan vi andre jo sige nok så mange gange, at det øger mulighederne ved at kigge ved DKK smiley

    Hvis jeg vil have en lilla bluse, hjælper det jo heller ikke at folk siger jeg øger mulighederne, hvis jeg nu også kigger efter en grøn. Jaja åndvag sammenligning, I know smiley


  • #20   30. mar 2014 Så vidt jeg ved så kan man ikke udstille DRU hunde i DKK men godt udstille DKK hunde i DRU. Det er dog nok mange DKK opdrættere som ikke ville bryde sig om at deres hvalpe blev rykket eller udstillet til DRU.

    Tænker at det må være muligt at finde en god kennel som skal have hvalpe i den periode. Det jo ikke 1 uge det handler om men 2 måneder. Har DRU ikke en cavalierklub (kan ikke huske navnet) med hvalpeanvisning?



  • #21   30. mar 2014 Kan godt se hvad du mener Rikke smiley med din fine bluse sammenligning smiley

    Men ... jeg har det bare sådan lidt... hun skal alligevel steriliseres = ikke bruges i avl... Så ville jeg nok være ligeglad i TS' situation smiley
    Den anden vej rundt gik den jo ikke (købe DRU hund og udstille i DKK)

    Men fair nok hvis du ikke er interesseret i en DKK hund smiley det var bare et forslag... for at øge søgemulighederne lidt, og hunden bliver jo ikke dårligere af at der står DKK på tavlen... bare min tanke smiley


  • #22   30. mar 2014 Nanna - man skulle selvf. være ærlig overfor en evt DKK opdrætter smiley

  • #23   30. mar 2014 T: Haha, jaja jeg sagde jo det var en åndsvag" sammenligning smiley

  • #24   30. mar 2014 Kender opdrætteren som nu ikke får hvalpe ikke andre som hun kan anbefale. Evt. Nogen med hunde af samme linier osv.?

  • #25   30. mar 2014 T.S forstår dig udmærket, haer selv haft en DKK pomser og udstillede ham der en gang i Herning....hold da op en kulde fra de andre Dkk ejere.....omvendt vældig hyggeligt i D.R.U. nu er mine pomsere jo gamle efterhånden ....har haft brugt den kennel jeg anbefaler dig i en p.b. ....ja, deres første pomser var fra en udstationeringstæve og min Black Jack.

  • #26   30. mar 2014 Vi behøver heller ikke at være enige, i princippet kan jeg jo være ligeglad med hvad du ender med at gøre, det kommer jo ikke at til påvirke mig hvad du vælger.
    Pointen er sådan set at jeg synes du begrænser dig ved at købe med en dru stambog fremfor DKK og sådan set også ved at have sat dig i hovedet at det SKAL være nu - istedet for at have lidt is i maven og vente til man kan få der hele til at hænge sammen.
    Jeg selv, endte med at vente 5-6 år på at tidspunktet var rigtigt. Vi sagde endda nej til en hvalp sidste år, hvor det vel at mærke var den rigtige kennel, rigtige hanhund, rigtige tæve, rigtige tidspunkt. ALT var rigtigt, lige bortset fra at vi ikke følte at vores hvalp var der. Vi havde nogle krav vi ikke havde lyst til at gå på kompromis med - det er trods alt en hund man skal leve med de næste mange år, så hvad gør det egentligt at man venter et år mere?
    Hvis det er fordi din hund mangler en lege kammerat, så find en i kan mødes med en gang imellem.

    Derudover, selvom du har en DKK hund, er der jo ingen der siger at du SKAL træne hos DKK. Der er mange steder at træne hund - eller udstille hvis det er det man vil, uden at det behøver at være arrangeret af DKK. Som sagt er mulighederne langt større hos DKK og hvor ærgerligt ville det ikke være at du om et par år finder ud af at det alligevel kunne være sjovt at prøve at udstille på en lidt større udstilling, men ikke kan?

    Som sagt kan jeg være ligeglad, men jeg synes det er ærgerligt at du allerede fra starten begrænser dig selv. Om ikke andet så vent til næste år, hvor du har haft bedre tid til at få det hele til at passe ind. At man skal købe hvalp ud fra en lidt stram deadline (som jeg synes det er), så kan du risikere at købe med hovedet unde armen.
    Som sagt, alt held og lykke til dig. Jeg håber for din egen skyld at det går efter dir hoved - jeg håber bare ikke det ender med et impulskøb!


  • #27   30. mar 2014 Jeg har været opdrætter og aktiv udstiller i DRU i snart 4 år
    Nu er jeg så lige flyttet til DKK, og den eneste forskel jeg kan mærke på udstillingerne er at dommerne er bedre uddannet og kigger mere på helheden af hunden, og ikke, som jeg tit oplevede i dru, at hundes farve ofte betyder mest. f.eks om blenheim cavalier har spotten.

    folk i DKK har været rigtig søde til at hjælpe og tage i mod mig.
    selvfølgelig er jeg allerede stødt på de såkaldte "snobber", men dem holder jeg mig bare fra, og snakker med dem som også gider mig smiley
    Faktisk findes der også sådan snobber i dru, PUHA de kan være lige så slemme der skal jeg sige dig smiley

    men jeg har sendt din en privat besked med et sted jeg ville købe hvis jeg skulle købe en dru hund.


  • #28   30. mar 2014 Jeg køber heller ikke for at købe.
    Men derfor kan jeg vel godt undersøge markedet og se om det nu skulle vise sig at Hvalpen rent faktisk sidder et helt andet sted end lige den opdrætter jeg havde fået i hovedet skulle "lave" min hvalp.
    Jeg er sikker på at der findes flere dygtige folk. Og når nu keg er i DRU vil det mest logiske også være at blive der. Jeg tager på udstilling for at hygge mig og ikke mindst lære noget og de skønne folk øser jo ud af deres viden.
    Jeg går egentlig ikke efter andre i linjen. Hende der ejer faren lavede Saphira i tidernes morgen og har importeret af ham Tyskland. Der er ingen af hans aner i dk sådan som jeg har forstået. Morens linjer kender jeg ikke 100% men hun er valgt ud fra hendes smukke udseende og vigtigst af alt hendes skønne personlighed. Hun kan charme hele verdenen. Ejerne er nogle søde mennesker som lægger et kæmpe arbejde i deres hunde og begge hunde er tjekket i hoved og mås og det samme er deres forældre osv. Ellers ville de ikke være indkøbt i tidernes morgen. Derfor var de drømmeopdrætterne. Keg kender dem fra udstilling og snakker rigtig godt med dem.
    Men jeg er da sikker på de ikke er de eneste derude i verdenen.


  • #29   30. mar 2014 må jeg spørger hvem den opdrætter er som du skulle have haft fra?

  • #30   30. mar 2014 Men lad mig høre når nu der tilsyneladende er flest DKK folk herinde - gode opdrættere fra både DRU og DKK med hvalpe der flytter fra midt maj til midt august? smiley

  • #31   30. mar 2014 ... Så du mener ikke at du kan lære noget ved at have en hund med dkk stambog?
    Jeg tror, udvalget af kenneler er væsentligt større indenfor dkk og derfor må man også gå udfra at der er større potentiale for at lære noget.
    Alt hvad du nævner er ting man sagtens kan i dkk, så det eneste svar du reelt kommer med er at det er fordi du har en hund i dru nu, så derfor er det, det du vælger fremover.
    Igen det bestemmer du selv...

    Du skriver at du ikke vil købe bare for at købe, men det er nu engang det indtryk du giver mig når du skriver som du gør. Langt de fleste seriøse kenneler, som har planlagt kuld nu, har som oftest også købere på venteliste.
    Så lad os rent hypotetisk sætte det op.
    Lad os sige at der er 20 kenneler indenfor dru.
    Lad os så bare sige at 7 af de kenneler kommer til at have hvalpe så det passer ind i din tidsplan.
    Lad os så sige at 4 af disse kenneler har allerede så mange på deres venteliste at de ikke tager flere på.
    Så er du tilbage på 3 kenneler.
    Der er ikke nogen der siger at disse 3 kenneler ikke kunne være nogen af de bedste - men hvis de virkelig var nogen af de bedste, ville de så ikke allerede have en laaaaang venteliste?

    Det skal lige siges at jeg aner INTET om hvor mange kenneler der er i dru, eller for den sags skyld i dkk. Det er blot rent hypotetisk og min opstilling og bekymring ville være den samme, havde du ledt hos dkk.

    Jeg håber blot på at kunne give dig lidt stof til eftertanke. Hvor tit ser vi ikke en tråd herinde, om nogen der indrømmer at de havde købt en hund fra et lidt lusket sted, fordi at de forelskede sig i hvalpen da de så den?


  • #32   30. mar 2014 der er 11 registreret cavalier kenneler i DRU, flere af dem har "kun" 1 tæve og laver meget sjældent kuld.

  • #33   30. mar 2014 Camilla du læser ikke hvad jeg skriver. Keg køber ikke en hund bare for at løbe. Jeg dropper dog heller ikke mine om hvalp til sommer bare fordi en løbetid går i vasken.

    Dem jeg reserverer ved er vel for pokker ikke de eneste og dygtige mennesker her på jorden.

    Men jeg må vel tjekkede markedet når nu en reservering (må jeg for øvrigt nævne at jeg reservedel den hvalp for næsten 4 måneder siden??) men løbetiden røg i vasken pga hunden skulle på slankekur i forbindelse med udstilling.

    Så derfor er jeg pludselig ikke i så god tid som jeg troede. Jeg har ikke haft en anden opdrætter som backup da det i mine øjne er at drive gæk med andre.

    Nu er sagen bare den at løbetiden ikke er indtruffet som planlagt for flere uger siden og hvis vi skulle nå det skulle hun have blødt i nogle dage for at bære klar til parring.

    Synes godt nok du lægger nogle meget forkerte ord i munden på mig. Hvis jeg bare var ude efter en hvalp så købte keg vel en på dba og glemte alt om tjek og tavle? Jeg spørger jo netop herinde fordi jeg stærkt regner med at folk anbefaler ordentlige opdrættere og ellers kan jeg så sandelig godt finde ud af at sortere folk fra. Jeg er meget kræsen med hvem der skal lave min næste hund. Jeg skal immervæk have hunden boende hele dens liv og jeg forventer at der er gjort et arbejde i at den skal dø af alder og ikke sygdom fra opdrætters side.

    Og nu ved keg så tilfældigvis også at det ikke er alle i DRU som er på den opdrætterliste, men jeg har slet slet slet ikke styr på navne og Tlf nr til dem alle - derfor spørger jeg.

    Må indrømme jeg er fascineret over at du først brokker dig over at jeg ikke køber hvalp i DKK og når jeg så siger ok og fortæl mig hvilke opdrættere man vil anbefale i DKK (for der kender jeg overhovedet ikke nogen) så er jeg bare endu en ung tosse der kun tænker på at få sig en hund og handler med hovedet under armen...?


  • #34   30. mar 2014 Og jeg har da overhovedet ikke sagt at keg ikke lærer af en DKK hund. Men de DKK folk keg har mødt har aldrig efterladt et positivt billede - hvorimod jeg kendte INGEN til min første DRU udstilling der blev taget imod med åbne arme og hjerterum.

  • #35   30. mar 2014 Det er meget muligt at jeg misforstår de ting som du skriver - som sagt det er det indtryk du giver mig, når du skriver.

    Nu skal du måske selv lige læse hvad jeg skriver - for jeg skriver ikke at du er en ung tosse (som du selv formulerer det!) der køber med hovedet under armen!
    Jeg skriver at man risikerer at købe med hovedet under armen, fordi man har en deadline i baghovedet. Tro mig, jeg har selv været en ung tosse der købte med hovedet under armen, det var blandt andet også derfor jeg ventede så mange år med at anskaffe mig drømme racen. Det var ikke sikkert at jeg havde valgt den samme kennel for 5 år siden, simpelthen fordi jeg var ung, uvidende og ville andre ting på det tidspunkt.
    Og som jeg skrev, så er bekymringer den samme, uanset om vi snakker dkk eller dru.

    Jeg aner intet om Cavalier kenneler hverken i dkk eller dru.
    Jeg er sikker på at der findes seriøse opdrættere i begge klubber, men jeg kan dog ikke undlade at undre mig over hvorfor man skulle fravælge at være opdrætter under dkk, fremfor dru.
    Dkk er en seriøs klub som er under fci, der åbner muligheder hvor næsten kun fantasien sætter grænser. Hvorimod dru er du begrænset til.... Dru.

    Som sagt det er dit eget valg og vil du blive i dru så fred være med det - forstår jeg det? Nej det gør jeg ikke, men er jo sådan set også ligemeget.

    Da jeg sidste år gik og ventede på at tæven skulle gå i løb, måtte jeg hele tiden rykke min ferie, fordi hun ikke gik i løb som de forventede - det sker vist sjældent at det er 100% efter planerne smiley
    Jeg havde heller ikke en anden kennel i backup, for der var kun den ene kennel der var interessant for os, medmindre vi skulle til at kigge i udlandet, hvilket vi ikke havde lyst til, når det var vores første eksemplar af racen.

    Når jeg skriver at du skal passe på at det ikke bliver et hovedet under armen køb, er det fordi at man meget hurtigt kan blive forblændet af at være hvalpe skruk og det skulle helst have været igår man fik hvalpen hjem.
    Det var ikke fordi at DU nødvendigvis gør sådan, men hvem har lyst til at finde ud af at de har købt katten i sækken? Specielt ikke når man bagefter kan være bagklog og tænke, at havde man bare ventet et år.... - det var det der gjorde at JEG ventede. Takkede nej tak til en hvalp. Er du klar over hvor hårdt det er at sidde blandt 3 uger gamle hvalpe og holde fast i at den rigtige hvalp ikke er der?
    Jeg havde ikke lyst til i fremtiden at være små ærgerlig over at den perfekte hvalp måske havde været i det næste kuld, men fordi man ikke kunne vente, gik man på kompromis.

    I bund og grund så ønsker jeg vel bare for dig og din kommende hund - at i får de bedste forudsætninger og at du ikke kigger tilbage og tænker, hvis du nu bare havde ventet....
    Jeg er ikke et sekund i tvivl om at du vil elske hvalpen, uanset hvor den kommer fra eller hvornår du får den (det samme havde jeg), men ville det ikke være ærgerligt at finde ud af bagefter, at det måske var den forkerte kennel/parring??


  • #36   30. mar 2014 Jeg kender intet til hvordan det er i udstillingsringen hos cavalierne, men det er heller ikke altid lige heldigt som udefra kommende at starte med at søge information lige der. Der er mange der har travlt med at følge med i hvad der sker, evt gøre sig selv klar eller gøre hunden klar. Der er helt sikkert også nogle stykker der måske har lidt nerver på.

    Hvis vi tager udgangs punkt i mine to racer.
    Hos kooikeren skifter det meget hvordan det er i udstillings ringen - det afhænger af hvilke mennesker der er tilmeldt. De der er medlem af kooiker klubben har et tæt sammenhold og er som sagt som en familie og gerne hyggesnakker med hinanden.
    Det er også en meget afslappet race i forholdt til udstilling, så der vil man fx ikke have de store problemer med at gå til folk, selvom det er på udstillingsdagen.

    Aussien fx er meget mere konkurrence minded, PLUS der er enormt meget arbejde i at få groomet den op til HVER gang den skal i ringen, så det er ikke et sted hvor man umiddelbart lige har tid/overskud til at tage imod nye der kommer første gang og gerne vil lære noget. Det er noget man måske kan gøre, når alt er færdigt.
    Det er sådan som jeg ser det, om alle andre ser det på samme måde, skal jeg ikke kunne gøre mig klog på.

    Nogle gange skal man måske ind på folk af andre omveje, ringtræning eller lignende. Har man været på kennel besøg og snakket med nogle kenneler inden, kan man jo aftale at mødes på udstillingen og evt snakke om at få nogle tips.
    Dét har jeg aldrig oplevet at det har været et problem, indenfor de racer jeg har stiftet bekendtskab med.


  • #37   31. mar 2014 Michelle, jeg fik da slet ikke hilst på dig i Årslev, men var vist også lidt travlt optaget i hanhunde ringen *GG*

  • #38   31. mar 2014 Nadja, jeg så godt dig. eller jeg stod sammen med Karina som fortalte at det var dig smiley du var i ringen på det tidspunkt smiley
    Men jeg sad også i modsatte ende af hallen end jer, da vi jo skulle ind dernede.
    men det var super hyggeligt, glæder mig allerede til næste udstilling smiley


  • #39   31. mar 2014 Kunne vi ikke godt bare holde os til emnet?

    Jeg skriver herinde fordi jeg ved folk kender en masse gode opdrættere i stedet for at jeg selv skal ud og sortere de værste klamphuggere fra. Jeg er ikke meget inde i cavalier avlere. Og mange hjemmesider ser jo nok så flotte ud uden det siger noget om opdrætteren i sig selv. Derfor ønsker jeg anbefalinger. Og kom både med DKK og DRU så vil jeg oprigtigt undersøge om DKK kan blive noget for mig.

    Så kan vi tage diskussion om forblændet hvalpeslrukhed på et andet tidspunkt. Jeg køber kun en hvalp hvis den og forældrene er sunde og raske og den skal komme fra et ordentlig opdræt hvor opdrætter har lagt et godt arbejde i den.

    Ellers køber jeg ikke en hvalp. Jeg kan godt kvæle trangen til en nuttet pelsklump hvis forholdene ikke er i orden.


  • #40   31. mar 2014 jamen Sappie du svarer jo ikke når man skriver p.b.til dig, jeg kender flere de er i D.R.U, da det er "min klub".....vil helst ikke skrive navne her.....Ane

  • #41   31. mar 2014 Jeg havde ikke set din PB rødtop - jeg hopper straks ind og finder den.

  • #42   31. mar 2014 Kennel Timon har lige fået parret en tricolor tæve, kennel Cassiopaia cavalier venter også hvalpe Blenheim, de kommer i hvert fals til at passe nogenlunde med tidspunktet, men de er i DKK og jeg ved at de ikke tillader deres hvalpe at bliver overført i DRU, så de er kun hvis du vælger at lade den blive i DKK. Ellers kan du på www.cavalierklubben.dk se opdrætter og hvalpeliste, det er DKK de er under, kender ingen DRU kenneler, ved bare man skal holde sig fra alt der har med Kennel Birkedal af gøre, medmindre man vil have hjertesyg hund

  • #43   31. mar 2014 Det er vel også ligegyldigt om den må skifte klub eller ej. Sappie kan jo sagtens udstille en DKK hund i DRU

  • #44   31. mar 2014 Calle det er muligt hun kan det, men du kan være sikker på det vil stå i kontrakten fra en DKK opdrætter at det IKKE er tilladt

Kommentér på:
Øv øv - cavaliere i DRU?

Annonce