{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.340 visninger | Oprettet:

Skifter trædepuden hud? :/ {{forumTopicSubject}}


Hej derude.

Chili har for noget tid siden skåret sig i trædepuden, var til dyrlæge men det skulle heldigvis ikke sys. Bare forbinding og sko på.
Det helede super fint og der har ikke været noget siden.
Men igår slikkede hun længe på bagerste trædepude og da jeg kigger på poten har den ligesom et stykke hvor det yderste trædepude er væk. det lignede lidt ligesom død hud der skallede af med ny trædepude nedenunder, hun nappede også i kanten og hev små stykker af.
Men det så helt fint ud, så fik hende til at lade det være. (tænkte at det måske var en reaktion efter hun havde forbinding på ret længe dengang hun skar sig, at der dannes ny hud under?)
Men her til morgen ser det så helt træls ud . hun har nok sliikket i det en del i nat(dumme ejer der ikke dækkede det af ): og nu er det helt lyserrødt og ser ømt ud.
Det virker somom det måske klør lidt.

Er der nogen af jer der har prøvet lignende?

Mvh S


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skifter trædepuden hud? :/
  • #1   1. apr 2014 det er nok såret hun har slikket af, ville nok lige få kigget på det


  • #2   1. apr 2014 Der var ingen sår på poten.
    Det er to måneder siden hendes snit i trædepuden var helet, og der fik jeg taget forbinding af ved dyrlægen med tjek. så der var ingen skader eller sår smiley

    Igår aftes der var huden på underhuden også helt fin og sort ligesom det altid er.
    Men her til morgen helt lyserrød, nok på grund af slikkeriet i nat. Men har du eller andre oplevet at trædepuden ligesom skifter ham? eller andre erfaringer med hvad der kan irretere poten?


  • #5   1. apr 2014 Min Linka skar for noget tid siden ca 1 cm af den store trædepude og det blødte rigtig meget jeg ringede til min dr.læge for at høre hvad jeg skulle gøre Jeg skulle rense det med klorhexadin eller brun sæbe og så måtte hun ikke slikke i det for meget Jeg måtte ikke pakke det ind jeg rensede morgen og aften i 3 dage og hun slikkede selvfølgelig i det en gang imellem efter de 3 dage er såret helet smiley

  • #6   1. apr 2014 Tak for hjælpen.
    Tror godt nok stadig det her er lidt noget andetn :S ser underligt ud. Har haft hende i forbinding et par timer nu, så den skal af lidt, må se om jeg kan få et billede af det.


  • #7   2. apr 2014 Yep - min Balou har haft det flere gange
    Det er ligesom det sorte af trædepuden er væk og inden under er det helt lyserødt - ikke hul - ikke noget blod
    Jeg har smurt det med kopatsalve (Helosan) 2-3 gange om dagen og han har haft en af mine sokker på så han netop ikke bliver ved at slikke/bide i det
    sokken er blevet taget af når vi er uden for smiley
    Det har taget ca. en uges tid - så er det ok igen smiley


  • #8   2. apr 2014 Karin F: Det er PRÆCIS som du beskriver! Tuuusind tusind tak for det.
    Har allerede sokken på , så jeg vil da lige prøve at give kopattesalven en chance, inden jeg flyver til dyrlægen smiley Vokser det sorte trædepude ud over det lyserrøde ømme hud igen eller hvordan arter det sig?


  • #9   4. apr 2014 tja - tror egentlig bare at det lyserøde blev lidt mere "hærdet" og så blev det til det nye "sorte smiley
    god bedring med hende smiley


Kommentér på:
Skifter trædepuden hud? :/

Annonce