4.807 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Hvidt i øjet/skeler!! Hvidt i øjet/skeler!!

Hej smiley
Vil høre om der er nogle kloge hvalpekendere som kan fortælle mig om det er normalt at en hvalp kan have et skelede øje? Vores kommende lille goldenpige har lige fra hun åbnede sine øjne haft et øje som ser ud til at skele... På den måde at man kan se en del hvidt i øjet inde ved øjenkrogen, men det er kun på det ene øje.
Er det "normalt" og retter det sig med tiden?
Ikke fordi det betyder det vilde for os, bare rart at vide om det er noget vi skal være OBS på eller om det helt normalt smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvidt i øjet/skeler!!
  • #1   10. apr 2014 Er det ikke bare fordi hendes blinkhinder i den ene side er depigmenterede ? Prøv at se, om de ikke sidder på samme måde i det andet øje, men bare er sorte.

• #2   10. apr 2014 Uhhh, det har jeg ikke set tæt på, da jeg stadig kun har fået billeder af hende smiley
    Men kunne da godt lyde rigtigt.

• #3   10. apr 2014 Jeg syntes at det er meget normalt at hvalpe skeler, hos de fleste retter det sig hurtigt, men der er da få som altid vil skele en lille smule, men skal den ikke bruges til udstilling, så har det ingen betydning, den lille smule hun skeler på fotoet vil man ikke lægge mærke til når hun bliver større kun i vil måske se det fordi i ved at den lille skønhedsfejl er der "HVIS" den bliver hvilket jeg ikke tror at den gør.

• #4   10. apr 2014 Tak for jeres svar smiley
    Det betyder absolut ikke noget for os, og hun skal bare være vores hyggehund smiley
    Var bare lidt nysgerrig på om det faktisk kunne være skelen som hun havde.

• #5   10. apr 2014 Forstår godt at du er nys. Det ville jeg også have været og hver gang jeg får "ny hvalp" så glemmer jeg alt det jeg har lært gennem de 45år jeg har haft hunde, også må jeg selv ind og spørge folk om råd smiley smiley Godt klaret af en gammel vet-sygeplejerske ikke ? smiley

• #6   10. apr 2014 Det er bare en ufarvet blinkhinde. Normalt er blinkhinden sort, men nogle gange har den ingen pigment. Det påvirker ikke hunde på nogen som helst måde smiley

• #7   10. apr 2014 og man kan faktisk på dit billede også se den møre blinkhinde i det andet øje,

• #8   10. apr 2014 Min mormors cocker har haft det siden han var hvalp, det er på begge øjne, det er bare mørkt på det andet øje smiley

• #10   10. apr 2014 Vil det ikke tælle som en mindre fejl sådan rent eksteriørmæssigt på udstilling?
    For så skal det jo indskrives i kontrakten, så køber er bekendtgjort med det smiley

• #12   10. apr 2014 Min yngste har også et øje han viser hvidt på og det har ingen betydning for hans syn, men jo hvis man vil udstille så kan det trække ned, men skal hunden bare være familie hund, betyder det ingen ting

• #13   11. apr 2014 En blikhinde kan sagtens være hvid. Jeg er ret overbevist om, at det er det, der er tilfældet på hunden på billedet.

• #15   27. jul 2014 Kom der en endelig afklaring på hvalpen? Har den det stadig?

• #16   27. jul 2014 Ja, den har ikke nogen hinde mere.
    Men tilgengæld har hun indadvendte øjenlåg på de nederste øjenlåg, så hårene rammer selve øjeæblet .. Ik rart ?? så vi afventer at hun bliver gammel nok ca.8 måneder) til at blive opereret for det ?? det er nu ikke så rart for hende, og de dage det er værst får hun øjensalve som er bedøvende og forhindre irritation... Og det fungere såmænd ok ?? vi holder dog et vågent øje med om det skulle forværres da der så er en alternativ løsning, som vores dyrlæge helst ikke ville benytte- at øjenlåget blev fæstnet fast med et enkelt sting i huden under øjet.
    S længe hun er glad og ser ud til at trives, samt selvfølgelig ikke har ondt håber vi på at dagene går hurtigt frem mod de 8 måneder ??

profilbillede
  • #17   27. jul 2014 Og alle de ...?
    Er fra en IPhone smil smiley

• #18   27. jul 2014 Åh nej hvor synd.
    Mener dyrlægen at de to ting hænger sammen?
    Fandt I nogensinde ud af om det var skelen eller hvid blinkhinde?

Kommentér på:
Hvidt i øjet/skeler!!

Annonce