{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.083 visninger | Oprettet:

Ignorere løbsk tæve - Hvordan? {{forumTopicSubject}}

Hvordan træner man en hanhund til at ignorere løbske tæver?
Jeg har fulgt debatten om uskrevne regler i hundeskov, her har flere skrevet man kan da bare træne sin hanhund - ja men hvordan.
Er der nogen herinde, som kan give nogle seriøse værktøjer til at træne sin hanhund til at ignorere løbske tæver?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ignorere løbsk tæve - Hvordan?
  • #1   13. apr 2014 hmmm...
    Gå til hundetræning i en klub, hvor løbske tæver er velkomne..
    Og gør opmærksom på at du meget gerne vil vide når der er løbske tæer, så du ved hvorfor din hund har glemt hjernen hjemme smiley


  • #2   13. apr 2014 PS... En anden gang må du gerne vælge en mere sigende overskrift.
    Jeg troede en hund var forsvundet.


  • #4   13. apr 2014 Vores Nicen slukker TOTALT uanset hvilken træning, han kan intet hvis hun dufter godt smiley

  • Inger H
    Inger H Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 76
    #5   14. apr 2014 Til IB du har ret,måske var overskriften for dramatisk, men det har irriteret mig når man kommer til en diskussion om løbske tæver f.eks. I hundeskov, bliver der tit skrevet at hanhunde nemt kan lære at ignorere løbske tæver, men ingen har anvist hvordan. Ja, jeg går til træning hvor der er løbske tæver, og det har ikke været problemfrit, men efter et år var der endelig en gammel erfaren hundetræner, der gav mig og min hund specialundervisning, det har hjulpet.
    Jeg vil gerne med mit indlæg have frem i debatten, at man ikke bare lige her og nu kan lære sin hanhund at ikke følge sine instinkter nå man nu møder en meget velduftende tæve.


  • #6   14. apr 2014 Find en løbsk tæve plet, stil dig op et par meter fra og hold fast i din hanhund, ikke sig eller gør noget bare hold den i linen så den ikke kan komme hen til pletten.
    På et tidspunkt vil hunden se på dig, i samme sek klikker du løsner linen og lader hunden løbe hen til pletten, lad den snuse lidt, træk den så væk igen og afvent igen kontakt;) når hunden efter nogle gentagelser ser på dig straks når du trækker den væk! Husk ingen lokning og ingen kalden! Så begynder du at forlange mere, fx at hunden ser på dig i længere tid, senere forlanger du en sit før den får lov at snuse og efterhånden både sit, dæk og stå og fx lineføring.
    Tævepletten bliver belønning for at arbejde, du vil når du kommer igennem, få en hund der ved duften af løbske tæver vil arbejde endnu mere intens smiley


  • #7   14. apr 2014 Bodil D, tak, endelig en konstruktiv løsning på at få hanhunden til at ignorere en løbsk tæve. det er netop konstruktive løsningsmodeller jeg savner i stedet for bare at skrive hanhundes nemt kan trænes til at ignorere en dejlig løbsk tæve. for øvrigt har du nogen erfaring for hvor lang tid en sådan træning tager inden hunden har lært det?

  • #8   14. apr 2014 Gode råd synes jeg.

    Min er snart 3. Og han ignorerer dem, når vi arbejder. Men ind imellem er der en der dufter særlig godt.

    Da vi kom på græs og løbe i agil igen, måtte jeg tage ham ud af et stævne, fordi der var én tæve han havde opmærksomhed på.

    Men sådan er det. smiley


  • #9   14. apr 2014 Hos os på træningspladsen har de fleste lært det på et par trænings gange;) nogle hanhunde er noget mere rundt på gulvet og nogle hundeførere er ikke helt så hurtige og konsekvente smiley men et par trænings gange gør det for de fleste, det bliver så genopfrisket ved alle givende lejligheder;)

  • #10   15. apr 2014 1000 tak for jeres saglige input, der er meget anvendelige for os hanhundeejere.

Kommentér på:
Ignorere løbsk tæve - Hvordan?

Annonce