{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.170 visninger | Oprettet:

Import af hvalp fra Tyskland {{forumTopicSubject}}

Vi overvejer at importere en lille Harlekin Dværg Puddel fra en opdrætter i Tyskland...så jeg sidder med en masse spørgsmål.

Er der andre herinde, der har importeret/hentet hvalp i Tyskland?

Er der lang ventetid på ansøgningerne til fødevarestyrelsen?

Kan vores egen dyrlæge lave EU passet eller skal det laves i Tyskland?

Her er et billede af hendes far...hun er kun 3 dage gammel, så det bliver spændende at se hende nå hun bliver lidt større.




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import af hvalp fra Tyskland
  • #1   14. apr 2014 Jeg har hentet begge mini mini bullere i Berlin - den ene som 15 ugers, og den anden som 8 ugers... Så to forskellige regelsæt smiley

    Det siges at fødevarestyrelsen skal have ansøgningen 4 uger før, men min egen oplevelse er at de er ganske hurtige.. Og det er endda selvom det var midt i sommerferie tiden smiley

    Din egen dyrlæge kan ikke lave eu passet.. Det skal hvalpen have for at du kan få lov at indføre den til DK..

    Jeg synes på ingen måde det har været svære at købe hund i udlandet, og det bliver formentlig heller ik sidste gang at det sker... Held og lykke med det smiley


  • mette k
    mette k Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 48
    #2   14. apr 2014 Vi hentede sidste år en sheltie hvalp på 8 uger i München :).

    Det gik fuldstændig problemfrit, og vores oplevelse var også, at det gik ret hurtigt fra fødevarestyrelsen. Og det var endda selvom vi ændrede planer undervejs. Vi havde først planlagt at flyve, men valgte så at køre turen.

    Tror faktisk papirerne kom indenfor en uge.

    Som jeg husker det, har fødevarestyrelsen en fin og overskuelig "brugsanvisning". Og DKK har også¨:).

    Rigtig god fornøjelse med det


  • #3   14. apr 2014 Tusind tak smiley Vi arbejder videre på sagen smiley



  • #4   14. apr 2014 Vi skal afsted på lørdag for at se hende smiley Men hun flytter først til Danmark i starten af juni smiley

  • #5   14. apr 2014 Selve det at importere hvalpen er ikke så omstændigt fra tyskland. Men vær obs på at dansk købelov self ikke gælder ved køb i udlandet, så læs kontrakten grundigt.
    Og hvis ellers sådan en fætter kommer med fci-tavle (?) skal du huske det skal være en eksporttavle for at den kan overføres


  • #7   14. apr 2014 Maj-Britt -ved godt den er fejlfarvet i forhold til DKK's standard, men det betyder vel ikke at den ikke kan overføres (hvis den altså er med FCI-tavle) hvis man f.eks. ønsker at konkurrere i DKK-regi e.l.

  • #8   14. apr 2014 Tænk....Mai-Britt, den har været "fejlfarvet" siden 1600-1700 tallet smiley Lidt sjovt, ikke? Gad vide, hvad grunden er til, at denne farvet er "udstødt". Men holdaop vi glæder os til at byde hende velkommen i vores og Smilla's hjerter smiley Michelle, jeg checker lige FCI tavlen og kontrakten smiley

  • #11   15. apr 2014 Vimanglernavnet....de er tæt på at blive godkendt i Norge og Sverige nu, så man må bare håbe de vågner her i smukke Danmark smiley Det er jo ikke en "ny" race, men går jo flere hundrede år tilbage. Lyder godt, at det er gået så smertefrit
    Lotte....du skal ikke undskylde smiley De er anderledes, men fuldstændig vidunderlige smiley


  • #12   15. apr 2014 Malerier der ikke er af nyere dato smiley

    profilbillede
Kommentér på:
Import af hvalp fra Tyskland

Annonce