Fiskeoliekapsler til hunde.. Men hvor meget må han få? Fiskeoliekapsler til hunde.. Men hvor meget må han få?
Hej alle sammen, jeg håber i kan hjælpe mig. Jeg har nogle fiskeolie kapsler fra mærket X-tra som er meget gode.
Jeg har hørt at det er sundt for hunden at få fiskeolie, og så passer det jo meget fint at mig og min hund kan spise en pille sammen hver morgen
Men hvor meget skal han så egentligt have?
1 kapsel indeholder:
500mg naturlig fiskeolie
Gelatine
Konsistensmiddel
Vitamin E (hunde må gerne få vitamin E)
En anden måde at sige det på.
En kapsel indeholder:
35 % omega-3
18 % EPA
12 % DHA
HUNDEN VI SNAKKER OM ER EN STOR PAPILLON PÅ GODT 8 KG
Mvh Trine og Buster
Håber i kan hjælpe
Billede er vedhæftet
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 16 Svar: 112
Jeg spørger ikke efter hvilken fiske olie jeg skal give min hund.
Jeg spørger hvor mangle kapsler jeg skal give min hund af dette produkt fra X-tra, for at han får et optimalt behov.
Altså hvor mange kapsler må han få om dagen? Når det er disse kapsler fra x-tra han får?
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.556
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.916
aug 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 4 Svar: 151
Jeg bruger også x-tra fiskeoliekapsler, fordi Mini hader fiskeolie, hun nægter at æde sin mad hvis der er fiskeolie i.
aug 2010
Men ved i så hvor mange mg en hund på godt 8-10 kilo må få om dagen? Skal jeg give ham 1 eller 2 kapsler?
Men dem du giver (Anni) hvor mange mg fiskeolie er det i Per kapsel :-)?
aug 2010
Min hund gider heller ikke æde det der olie man kan købe i flydende tilstand. Det skal være i pille form
maj 2009
Du tager godt nok fejl, man får ikke bedre fiskeoliekapsler bare fordi man køber de dyre. Der er laver super mange test om lige netop det.
Nu kan jeg ikke lige finde den test igen, hvor blandt andet Aldis fiskeoliekapsler til 19,95 kr og Xtra slået mange af de dyrere mærker.
Se lige resultaterne på den her test.
http://www.bt.dk/sundhed/stor-test-se-hvilke-fiskeolier-der-kan-vaere-farlige
aug 2010
Mange går og siger at det er så dumt at spise de billige. Men jeg har godt nok aldrig oplevet at de har været harske
maj 2009
Jeg køber dem fra Aldi, de er på 500 mg og min hund er en Dværg Pinscher.
Du behøver hellere ikke at bide i kapslerne for at se om de er harske. Hvis de er, så er du overhovedet ikke i tvivl, for så lugter de fælt lige så snart du åbner beholderen.
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 6 Svar: 261
Jeg har i mange år brugt eskimo fiskeolie kapsler og giver 2 per dag (20 kg hund), og det fungerer strålende. Eskimo fik også en fin anmeldelse i TÆNK. Pillerne er meget små og derfor lette at få i hunden.
Tilbage til dit spørgsmålet så ville jeg ikke være nervøs for at give din hund en kapsel om dagen, men er du i tvivl så spørg dyrlægen.
aug 2010
Jeg vil give min hund 1 kapsel om dagen, og så vil jeg cykle forbi dyrehandleren her når jeg får penge, og så købe en lakseolie (har købt den førhen)
Så kan min kat også få lidt af det
Det ved jeg nemlig at hun EEEEELLLSKER!
Fiskeoliekapsler til hunde.. Men hvor meget må han få?