3.399 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Fiskeoliekapsler til hunde.. Men hvor meget må han få? Fiskeoliekapsler til hunde.. Men hvor meget må han få?

Hej alle sammen, jeg håber i kan hjælpe mig. Jeg har nogle fiskeolie kapsler fra mærket X-tra som er meget gode.
Jeg har hørt at det er sundt for hunden at få fiskeolie, og så passer det jo meget fint at mig og min hund kan spise en pille sammen hver morgen smiley
Men hvor meget skal han så egentligt have?

1 kapsel indeholder:
500mg naturlig fiskeolie
Gelatine
Konsistensmiddel
Vitamin E (hunde må gerne få vitamin E)

En anden måde at sige det på.
En kapsel indeholder:

35 % omega-3
18 % EPA
12 % DHA

HUNDEN VI SNAKKER OM ER EN STOR PAPILLON PÅ GODT 8 KG

Mvh Trine og Buster smiley
Håber i kan hjælpe

Billede er vedhæftet

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fiskeoliekapsler til hunde.. Men hvor meget må han få?
  • #2   16. apr 2014 Hej tak.
    Jeg spørger ikke efter hvilken fiske olie jeg skal give min hund.
    Jeg spørger hvor mangle kapsler jeg skal give min hund af dette produkt fra X-tra, for at han får et optimalt behov.
    Altså hvor mange kapsler må han få om dagen? Når det er disse kapsler fra x-tra han får? smiley

• #3   16. apr 2014 Min får en kapsel om dagen ifølge aftale med dyrlægen.

• #5   16. apr 2014 Jeg gir mine hunde en om dagen Og Linka vejer ca 24 kg og Misja vejer 4 kg

• #6   16. apr 2014 Min JRT får en hver dag i en klat leverpostej, og det fungere fint. smiley
    Jeg bruger også x-tra fiskeoliekapsler, fordi Mini hader fiskeolie, hun nægter at æde sin mad hvis der er fiskeolie i.

• #7   16. apr 2014 Jeg har testet dem mange have og bidt i dem og de er helt find. De er ikke harske.

Men ved i så hvor mange mg en hund på godt 8-10 kilo må få om dagen? Skal jeg give ham 1 eller 2 kapsler?

Men dem du giver (Anni) hvor mange mg fiskeolie er det i Per kapsel :-)?

• #8   16. apr 2014 MD: ja dem fra x-tra er faktisk vildt gode. Nu har jeg efterhånden bidt i en 20 stykker i den periode jeg har haft det ene glas og ikke en eneste gang har olien smagt harsk smiley
    Min hund gider heller ikke æde det der olie man kan købe i flydende tilstand. Det skal være i pille form smiley

• #9   16. apr 2014 LLT

Du tager godt nok fejl, man får ikke bedre fiskeoliekapsler bare fordi man køber de dyre. Der er laver super mange test om lige netop det.

Nu kan jeg ikke lige finde den test igen, hvor blandt andet Aldis fiskeoliekapsler til 19,95 kr og Xtra slået mange af de dyrere mærker.

Se lige resultaterne på den her test.

http://www.bt.dk/sundhed/stor-test-se-hvilke-fiskeolier-der-kan-vaere-farlige

• #10   16. apr 2014 Lige mine ord Anni.
    Mange går og siger at det er så dumt at spise de billige. Men jeg har godt nok aldrig oplevet at de har været harske smiley

• #11   16. apr 2014 Trine Fischer

Jeg køber dem fra Aldi, de er på 500 mg og min hund er en Dværg Pinscher.

Du behøver hellere ikke at bide i kapslerne for at se om de er harske. Hvis de er, så er du overhovedet ikke i tvivl, for så lugter de fælt lige så snart du åbner beholderen.

• #13   16. apr 2014 Trine
    Jeg har i mange år brugt eskimo fiskeolie kapsler og giver 2 per dag (20 kg hund), og det fungerer strålende. Eskimo fik også en fin anmeldelse i TÆNK. Pillerne er meget små og derfor lette at få i hunden.
    Tilbage til dit spørgsmålet så ville jeg ikke være nervøs for at give din hund en kapsel om dagen, men er du i tvivl så spørg dyrlægen.

• #16   17. apr 2014 Okay, tak for hjælpen alle sammen smiley
    Jeg vil give min hund 1 kapsel om dagen, og så vil jeg cykle forbi dyrehandleren her når jeg får penge, og så købe en lakseolie (har købt den førhen)
    Så kan min kat også få lidt af det smiley
    Det ved jeg nemlig at hun EEEEELLLSKER! smiley

Kommentér på:
Fiskeoliekapsler til hunde.. Men hvor meget må han få?

Annonce