Hund & pool {{forumTopicSubject}}
Er der nogen herinde der har erfaringener med hund og pool i haven som evt. vil give dem videre? Jeg er blevet spurgt til råds, men jeg har desværre ikke selv nogen erfaring at trække på.
Spørgsmålet går på om man kan få lavet en pool som både hunde og mennesker kan svømme i? De er klar over at hunde naturligvis ikke tåler klor i de mængder man normalt bruger i pools til mennesker. I nogle svømmehaller for hunde er der en lille smule klor i - i andre er der ikke. Det de overvejer er, om det kan lade sig gøre at lave en saltvandspool som både mennesker og hunde kan tåle at bruge? (evt. med en udendørsbruser som slatvandet kan skylles af både hunde og menensker bagefter). Det andet spørgsmål går på belægningen i poolen - skal det være fliser i poolen for at det vil kunne holde til hundebrug (og ikke f. eks den der lyseblå blødere belægning der bruges i mange pools)?
Mange tak for hjælpen og jeg vil bringe eventuelle svar videre.
sep 2012
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 423
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 1 Svar: 4.326
jun 2008
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 640
Du har selvfølgelig ret i at fliser kan blive glatte, det skal man lige overveje på. Jeg tror nu heller ikke de har tænkt fliser omkring poolen men mere indvendigt på "væggene" som beklædning og der skal man jo ikke gå. Men det er måske værd at tage et kig i forskellige hubdrsvømmehalle og se hvad de bruger til belægningen.
Hund & pool