{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.351 visninger | Oprettet:

Antal fodring pr dag? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle,

Min hvalp, Eiko, er nu 11 uger gammel. Indtil videre får han mad 3 gange dagligt (Royal canin smal dog under 10 kg, 90 gr fordelt på de tre gange).

Hvornår mener I, at jeg kan begynde med at give ham to gange dagligt?

Herudover kan jeg forstå, at nogle hundeejere fodre én gang om dagen - evt om aftenen. Hvordan er jeres erfaring med dette? Hvor mage gange fodre I selv?
(Voksne hunde)

Glæder mig til at høre fra jer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Antal fodring pr dag?
  • #1   2. maj 2014 Jeg gjorde det fra Cooper var 6 måneder, ind til da fik han tre gange dagligt.


    Hold fast det er ikke meget foder Eiko skal have.

    Cooper for mad kl 07.00 og kl 17.00 hver dag


  • #2   2. maj 2014 mine får 3 ganger daglig . de bliver 9 år i juni og august, mine fungerer ikke med at fordre kun 2 ganger om dagen . så mine får 3 da deres mave trives bedst med det smiley

    når mine var så ung som din hund fikk de flere måltid enn 3 ganger daglig


  • #3   2. maj 2014 Han vejer heller ikke så meget. Men har blot fulgt hvad der står på posen. Han får nu også lidt ekstra i løbet af dagen. Bruger også han foder som godbidder. smiley

    Er der nogen speciel grund til at fodre på de tidspunkter du gør?:-)
    Får Cooper så mad før eller efter gåtur om morgenen?


  • #4   2. maj 2014 Jeg har altid tørfoder stående Så får de tilbudt en rugbrød med leverposteg , tun torskerogn om morgenen og til aften får de raster feks ris med forskellig slags kød og pasta ligeledes med forskellig slags kød Kartofler gider de ikke Det er så ikke altid de gider ha deres rugb. men så har de deres tørfoder stående smiley

  • #5   2. maj 2014 PS jeg fodre altid efter vi har været på tur Jeg er bange for maveruldning

  • #6   2. maj 2014 Inge: hvad mener du med maveruldning? smiley

  • #7   2. maj 2014 Mine to, 5 og1år, får mad to gange om dagen, det er kl.6 eller 6.30, inden morgenturen, og så igen kl. 17, hvor de ofte får lidt kylling og grønsager i deres tørfoder. Den måde trives de bedst.

  • #8   2. maj 2014 Lia får ca. halvdelen af sit foder løbende i løbet af formiddagen og eftermiddagen som godbidder i forbindelse med fodersøg og træning. Den sidste halvdel får hun om aftenen omkring kl. 18:30-19:30.

    Vi kan ikke nøjes med at fodre en gang om dagen, da hun får det dårligt på tom mave og begynder at kaste op.

    Som Inger N. er jeg bange for mavedrejning, så den "store" aftenfodring får hun mindst 30 minutter efter hun har været fysisk aktiv og så holder jeg hende i ro i mindst 1 time efter hun har spist.


  • #9   2. maj 2014 DEt er mest store hunde med dybe brystkasser der får mave ruldninger Men jeg skal ikke ta nogen schancer med mine hunde
    Maveruldninger er hvor maven drejer en omgang og lukker for alt Og det kan de dø af smiley


  • #10   2. maj 2014 Undskyld Ja det hedder mavedrejning

  • #11   2. maj 2014 Jeg tænkte bare, at det var en god idé at fodre inden så du kunne sk*de på gåturen? smiley

    Så med mavedrejning skal man helst fodre noget tid EFTER man har gået aftenturen?


  • #12   2. maj 2014 Jeg tror ikke der sker noget ved at gå, når de har fået mad Hvis de bare ikke tonser afsted Bare går stille og rolig

  • #13   2. maj 2014 Ps Det er fordi mine tonser afsted ,når vi er ude at gå Men de løber også løse

  • #14   2. maj 2014 Inger har ret, du kan sagtens gå en tur med ham efter maden, så han kan gøre sig ren.

  • #15   2. maj 2014 Hov, jeg at skrevet "du", det skulle stå "han" smiley

    Okay, mange tak. Hvis jeg f.eks skal afsted i skole mellem 6-7 tiden om morgenen, hvornår skal han så have mad, hvis jeg skal gå med ham bagefter? Tænker , at det skal "lidt igennem systemet" inden man går med ham, så han kan besørge osv. :-)?


  • #16   2. maj 2014 Mine bliver fodret to gange dagligt. Til morgen går vi en lang tur med lidt godbidder. De må gerne være sultne, når de skal spise.
    Når vi kommer hjem, får de deres mad i fodersøg på græsset - af og til tager jeg det med på turen og laver fodersøg et andet sted, hvis jeg har meget god tid.
    I løbet af dagen får de noget til at være alene hjemme med. Det er enten en fyldt kong eller en tyggeting. Peanut har som regel en ret svær aktivitetsbold/-dims med lidt foder i til alene hjemme, men det er kun ham, der bruger den.
    Til aften får mine som regel ben, de kan ligge med en times tid. De får godbidder på gåturene løbende dagen igennem.
    Jeg fodrer med råfodring/barf og supplerer op med tørkost som morgenmad eller en del af morgenmaden eller godbidder. De får to hovedmåltider med ca. 12 timer imellem. Hvis jeg fodrer en enkelt gang om dagen, kaster de begge op, og så tigger Peanut meget og er for fokuseret på godbidderne på vores gåture. Det passer rigtig godt for begge mine hunde at blive fodret to gange om dagen.
    Jeg holder ikke fastedage, men enkelte dage kan jeg finde på at faste det ene måltid væk afhængigt af hvad de skal have at spise til det efterfølgende måltid. Så sørger jeg i stedet for at give en meget lille smule tørkost, grøntsager eller lignende, så de ikke får tømt maven helt og kaster op.

    Du kan sagtens starte med at gå en tur, lade hvalpen søge/arbejde for sit foder på turen, give lidt at arbejde med derhjemme imens du gør dig færdig og gå en lille kort tur, inden du tager afsted. Sådan ville jeg nok gøre det. Det kan jo bare være to mindre ture, og når hunden bliver ældre, kan det være en tur på 20-30 min. og efterfølgende en tissetur på fem-10 min. Men du skal jo gøre, hvad der passer bedst for dig og hvalpen. Det er meget individuelt.


  • #20   2. maj 2014 Vores får mad hver 2. eller 3. dag. smiley

  • #21   2. maj 2014 Mine får mad 3 gange om dagen smiley

  • #22   2. maj 2014 En voksen hund fodrer jeg normalt 2 gange om dagen..

    Med Zantos fylder jeg bare op når skålen er tom. ( han er 3 år )
    Han skal have alt det foder han kan trække.
    Det får lov at stå højest et døgn før det bliver skiftet ud med noget nyt og friskt ( tørfoder)


  • #23   2. maj 2014 Jeg har selv lille hvalp på nu 16 uger. Han får mad 2 gange om dagen lige som de voksne. Så vidt muligt morgen og aften, men da jeg har meget skiftende arbejdstider kan tidspunkterne svinge meget.

    Jeg tager ikke hensyn til om der lige er fodret inden vi går tur.
    Om morgenen bliver de sendt i haven så de kan lette et evt tryk på blæren. Derefter fodrer jeg dem og som det sidste ingen jeg kører bliver de luftet. Sådan trives både jeg og hundene med det.


  • #24   2. maj 2014 "Vores får mad hver 2. eller 3. dag. "

    Hørte du braget, da jeg faldt ned af stolen? - Nå, men det var forhåbentlig i joke smiley

    Mine voksne og hvalpe gennem 40 år har altid haft fri adgang til tørfoder ´+ de om aftenen har fået en portion vådmad + et godt kødben et par gange om ugen + en lille bid af min mad også.

    De har alle været neutraliserede, og INGEN af dem har været overvægtige.

    Nogle gange spiser de meget - andre gange slet ikke. De regulerer det selv (lige som jeg selv).

    Jeg mener, at hunde, der får afmålt foder 1-2 gange om dagen, bliver alt for madfikserede.



  • #26   2. maj 2014 Hvorfor skal det være en joke?
    Kender da Finsk Laphund som kom barfes og kun fodres hveranden dag. De trives med det og ser skidegodt ud.


  • #27   2. maj 2014 Det er absolut ingen joke. Han får fyldt sin madskål op, når den er tom, og det er den hver 2. eller 3. dag. smiley

  • #28   2. maj 2014 Her står maden fremme hele tiden.. Både til hunden og til kattene..

  • #29   2. maj 2014 Hold da op, der er mange måder at gøre tingene på! smiley pyyyh...

    Jeg har netop bestilt prøveposer fra Taste of the wild og Essential. Håber det blive et hit (bonus er også, at det er meget billigere end det han får nu + det er kornfrit :-))

    Jeg må indrømme, at jeg aldrig har hørt om mavedrejning. Er dette noget, som forekommer let? Sker det tit for hunde?

    Ligeledes har jeg aldrig hørt, at hunden får en fastedag. Hvorfor får den det? smiley



  • #30   2. maj 2014 Jeg har tidligere haft stor hund. Boxer, Dobermann og Retriever. Og har aldrig oplevet mavedrejning.
    Efter hvad jeg kan huske om det, er det især hunde med dyb brystkasse/ opkneben bug som er i risikozonen.

    I naturen vil hunden helt naturligt få nogle fastedage når de ikke fanger noget.
    Jeg bruger egentlig ikke fastedage til mine, men sommetider sker det alligevel at de springer fodringen over en enkelt dag. Ser ikke nogen grund til det, men heller ikke noget problem.


  • #31   2. maj 2014 Dyb brystkasse/opkneben bug..... Det ved jeg ikke om det er noget Japansk spidshunde har?????

    nååå på den måde. Okay tak smiley


  • #32   2. maj 2014 Det her er nok noget af det mest ekstreme dyb brystkasse/opkneben bug

    https://www.google.dk/search?hl=en&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1256&bih=657&q=azawakh+dog&oq=azawak&gs_l=img.1.1.0l10.3736.7516.0.14379.6.5.0.1.1.0.88.382.5.5.0....0...1ac.1.42.img..0.6.384.yVlGaTRVGJg

    Men nej jeg mener ikke det skulle være et problem hos Japansk Spids.


  • #33   2. maj 2014 Uigh....... hold da op - nu er jeg med smiley Tak for linket.



  • #34   2. maj 2014 Vores får fyldt skålene op, og når der ikke er mere, så bliver de fyldt op igen. Ingen af dem vejer for lidt eller for meget.

  • #35   3. maj 2014 Den kendte adfærdsforsker Desmond Morris skriver bl.a. i sin bog *Hunde*:

    "Nogle ejere har den mærkelige ide, at hunden skal faste en dag om ugen.

    Fordi dette spisemønster forekommer i naturen, er der nogen, der tror, at det er den foretrukne måde at spise på, men det er ikke tilfældet.

    Når ulve færdes i mere bytterige omgivelseer, spiser de altid flere gange om dagen.

    Den kendsgerning, at de ´KAN overleve med sulteperioder, bør ikke danne skema for tamhundens måltider.

    Det er værd at huske på, at vore forfædre tilbage til vor begyndende jagtfase også overlevede på en "forspis dig - faste diæt." Men selv om vi kunne vende tilbage til dette spisemønster i dag uden at sulte ihjel, trives vi meget bedre på flere måltider om dagen, og det samme gælder hunden.


  • #36   3. maj 2014 Giver mening for mig smiley tak!

  • #38   3. maj 2014 Jeg fodre morgen, maden bliver smidt ud på plænen, mine hunde får 1time til at søge i så tages de ind, er der noget tilbage finder de det senere på dagen;)
    Pensionshunde fodrer jeg minimum 2 gange dagligt, om morgenen oftest i løbegårdene og om aftenen i skåle;) de fleste hunde slapper mere af når de lige har spist det giver ro og kan være rigtig smart om aftenen i en pension;)


  • #39   3. maj 2014 Min den store får tørfoder flere gange i løbet af dagen som godbidder.
    Når han er alene får han marvben fyldt med råt kød og opblødt tørfoder og så om aftenen får han råt smiley

    Den lille styrer selv sin tørfoder mængde da han har mad stående i et bur så han siger selv til når han vil derind og spise.
    Han får så også råt til aftensmad smiley


  • #42   3. maj 2014 Han har dage, hvor han slet ikke rører sin mad, og så har han dage, hvor han spiser lidt. Men pointen er, at han altid har mad i sin skål, og han holder sig lidt for slank stadigvæk, på trods af at han får blandet foder i til højaktive hunde.

  • #44   3. maj 2014 Lucky har sit tørfoder 24 timer i døgnet, for han er meget småt spisende, så han skal have mulighed for at spise når han føler for det.
    Han får blandet hvalpefoder i det normale foder, for at han ikke bliver for tynd.
    Derudover får han tit lidt fra aftensmaden, enten lidt råt kød med lidt grønsager eller hvad vi nu lige skal have. smiley
    Og så godbidder i løbet af dagen hvis vi træner osv.


  • #46   3. maj 2014 Det ved jeg ikke, de havde det ikke hjemme sidst jeg bestilte og lucky elsker deres hvalpefoder, så tænkte hvorfor ikke.. Og det gav det ønskede resultat. Pt får han dog ikke andet end det almindelig fordi vi ikke har mere.
    Og så var det vidst noget med at de kun har hvalpefoderet i grain free og ikke højaktivitet men kan ikke helt huske det, det er flere måneder siden jeg købte det. smiley


  • #47   3. maj 2014 Jeg var lige inde på hjemmesiden, så nu har jeg svaret. højaktiv foder har de kun i pillestørrelsen større end dem lucky får smiley

  • #49   4. maj 2014 Japansk Spids har ikke de store sundhedsmæssige problemer ud over Knæ/Albuer.

    Foder-mæssigt skal du gøre hvad der virker for jer og hundene.

    Mine hvalpe (uanset race) har altid haft en prop fuld madskål 24/7... og jo når de når 8md så er det lidt chubby uden at være tykke og fede.
    Derefter får de mad morgen og aften eller efter træning.


Kommentér på:
Antal fodring pr dag?

Annonce