635 visninger
|
Oprettet:
Manglende ulveklo {{forumTopicSubject}}
Hej!
Min kæreste og jeg tjekkede lige vores hunds klør, og fandt ud af at han mangler en ulveklo, så mit bedste bud er at han har revet den af, imens han har leget.
Jeg har prøvet at læse lidt om det, da det ikke virker som om han har lagt mærke til det. Men mit spørgsmål er om det er farligt at han mangler den?
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.868
dec 2012
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 12
Inger - så er jeg mere rolig!
dec 2012
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
men hunden kan godt have ulveklo på kun et ben, så er du sikker på den har været der tidligere?
uanset så er det ikke farligt -er den revet af, kan hunden dog have ondt (men det er næppe tilfældet mere hvis det er nogen tid siden) og man skal self være obs på evt infektion og om nødvendigt give smertestillende.
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 1.177
dec 2012
Pomtoy - Jeg ved nemlig, at min mors hund har haft en del problemer med hendes ulveklør, så vi, synes vi da selv, har været meget obs på hans poter og hans klør!
Men tak for svarene, nu har jeg det bedre!
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Men HAR hunden problemer med dem, så er det jo tilladt at få dem fjernet -det er kun kosmetiske indgreb der er forbudt, hvis der er medicinsk grundlag for det, må den gerne fjernes.
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.923
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.178
Den havde hele tiden været med meget lidt hæfte til benet og deraf meget spinkel blodtilførsel, så jeg tror at blodtilførslen på en eller anden måde var blevet ødelagt, og så er "leddet" efterhånden nærmest krympet sammen. Der var ingen reaktion hos hunden ved berøring af kloen og tilsidst faldt den bare af og så var der bare en lidt ru ophøjet plet tilbage.
Måske det er det der er sket hos din hund???
Manglende ulveklo