{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.517 visninger | Oprettet:

Fransk bulldog {{forumTopicSubject}}

Hejsa, jeg har bidt mærke i at den opdrætter jeg købte min buller af igen er startet i avlen. De har et kuld pt efter flasch von glandorf. Hold jer lagt fra denne opdrætter. Jeg fik en meget syg buller han blev kun 1,5 år pga hemivertebra og allergi overfor alt. Opdrætter var total ligeglad og vi endte med at køre en klagesag i DKK og fik heldigvis medhold. Dette udfald var opdrætter egentlig total ligeglad med han så ingen grund til at efterkomme det, da de underligt nok havde solgt alle deres hunde. Hvilket så viser sig nu, var en stor fed løgn.. Håber for ingen at de skal igennem det vi var og derfor vil jeg gerne gøre mit for at stoppe sådanne opdrætter. Vi savner vores elskede buller og hvor var det forfærdeligt at se det han måtte igennem på så kort tid. Det knuser ens hjerte at se. Jeg ville sådan ønske for denne skøn, kærlige og helt igennem vidunderlige race at der kunne blive indført nogle sundhedsmæssige avlsrestriktioner. Det mærker en at se nogle hunde kan være så hårdt ramte smiley RIP bobmeister, du er den bedste hund man kunne få.

Måtte lige dele med jer..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fransk bulldog
  • #1   4. maj 2014 EJ det gør mig ondt for dig Det er simpelthen noget svineri Når opdrætter er ligeglad med at avle syge hunde
    Jeg har selv været ude for det for mange år siden med en samojede Som kom fra en kennel Hvor det viste sig at min hund havde arvelig Katerat Og jeg selvfølgelig gjorde opdrætter opmærksom på det Men igen, de var ligeglade ,forde loven først var tråt i kraft sådan at de hunde der var født før den og den dato Måtte ikke indgå i avlen Så ja de kunne bare avle videre Og ja en hund der bliver blind kan jo sagtens lære at leve med det Ja det er rigtigt , smiley men man avler altså ikke hvalpe som måske bliver blinde FØJ
    Rigtig godt at du gør opmærksom omkring det


  • #2   4. maj 2014 PS Ja så jeg giver ikke en skid ,for kendler der opdrætter fine hunde med stamtavle osv

  • #4   4. maj 2014 Nej Majbrit det siger jeg ikke, men jeg blev så harm dengang Det var en af de kendte opdrættere dengang Jeg husker ikke hvad den hed, men det var noget med H og fra nordjylland Det er 30 år siden
    Det var udstillings hunde Hvor jeg også udstillede


  • #5   5. maj 2014 Må desværre indskyde, at hunde med PRA eller kataract eller lign gerne må indgå i avlen nu. Det er kun avlsrestriktioner, der skal overholdes ved de enkelte racer...Alle andre evt sygdomme må gerne indgå i avl. Se nu bare min egen race. Hunde med C eller D hofter bruges i avl...hunde med PRA eller kataracht bruges også...Blot må man ikke bruge en hund med samme sygdom, så går det o.O iflg vores specialklubs avlsanbefalinger.

Kommentér på:
Fransk bulldog

Annonce