{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
26.644 visninger | Oprettet:

Bravecto - er der nogen der kender dette produkt? {{forumTopicSubject}}

Er der nogle der kender dette produkt? Man kan købe dette produkt hos min gamle dyrlæge nu( så det på facebook). Det er vidst et ret nyt produkt. Det er en tyggetablet mod flåter og lopper, som virker i 12 uger. Det virker for mig tiltalende, frem for at skulle dryppe gift på hundene.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bravecto - er der nogen der kender dette produkt?
  • #2   5. maj 2014 Jeg kan ikke finde din venneliste Maj-Britt.

  • #3   6. maj 2014 Jeg tror du skal lede længe efter nogen med erfaringer smiley Fordi det er så nyt, det er kun knap 1,5 uge siden at det blev tilgængeligt for dyrlæger.
    Personligt syntes jeg det virker tiltalende. og min hvalp har fået det. Han spiste den med glæde, så nu må vi se om den holder flåter og lopper væk smiley
    Både lopper og flåter skal bide for at de indtager stoffet, men de skulle gerne side så kort tid at der ingen risiko er for hunden for overførsel af sygdomme. Og lopperne kan ikke nå at ligge æg. smiley
    Jeg valgte det fordi jeg ikke skal tage hensyn til hvornår jeg kan smide diesel i bad, jeg slipper for at dryppe i nakken og det holder længe!.
    Det er en rimelig stor fordel til brug ved en kommende udstillingshund smiley


  • #4   6. maj 2014 Hvad måtte du betale for det Malene?

  • #5   7. maj 2014 Ca det samme som frontline smiley kan ikke huske det præcis smiley

  • #6   7. maj 2014 Dyrlægen hvor jeg så det har lagt disse priser op:
    2-4,5 kg - 156,-
    4,5-10 kg - 168,-
    10-20 kg - 184,-
    20-40 kg - 221 ,-
    40-56 kg - 252 ,-
    Der er kun 1 tabl. i pakken, men denne holder jo så 12 uger.


  • #7   8. maj 2014 Tak Stella.
    Det er lidt dyrere end det practic vi bruger nu. Men en del nemmere selvfølgelig


  • Trine
    Trine Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 3
    #8   13. maj 2014 lyder interessant med dette nye middel. Synd at de bare lægger sig pris mæssig op ad de produkter der er på markedet. Det ville være rart at der kom konkurrence på prisen.


  • #9   13. maj 2014 Trine det er svært at lave noget nyt der er billigere, der er jo en masse forskning der skal betales for smiley

  • Trine
    Trine Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 3
    #10   14. maj 2014 jeg har selv arbejdet inden for forskning og udvikling i medicinal industrien. Og tro mig de kan godt lave det billiger. Deres første prioritet er at aktionærerne skal have penge og næste prioritet, ikke at underbyde deres samarbejdspartner. For ja, de samarbejder de forskellige producenter om at holde priserne oppe! Men det er rigtig at de siger, at det er så forfærdeligt dyrt at udvikle nyt!

    Som eksempel kan gives at Novo Nordisk tilfældig faldt over et fedme regulerende stof, i forbindelse med udvikling af et andet produkt. Det har ikke kostet dem ekstre, men produktet bliver dyre ende det produkt, de var ved at udvikle når det kommer på markedet. altså 2 produkter for et produkts udviklings omkostning, kun i sidste fase af godkendelsen af produkterne er der udgifter til 2 produkter. Tankevækkende ikke !


  • Trine
    Trine Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 3
    #12   14. maj 2014 Jeg tror ikke det er mindre "giftigt" Bare nemmer at administrer for ejeren smiley


  • #14   14. maj 2014 Krumme Undersøgelser har vist at flåterne netop ikke når at sidde længe nok til at overføre sygdommene. smiley

  • #16   19. maj 2014 Så flåterne bider stadig, men dør hurtigt? Er det rigtig forstået?

  • #18   29. maj 2014 Elsebeth V: Husum dyreklinik. Det var de prise de lagde op på deres facebook-side.

  • #20   12. jun 2014 Er de på recept eller håndkøb? smiley


  • #22   12. jun 2014 Oki tusind tak smiley
    Så må jeg lige høre dyrlægen smiley


  • Julie D
    Julie D Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 1
    #23   6. jul 2014 Er der nogle af jer, som har prøvet det nu, som vil dele jeres erfaringer?

    - overvejer at prøve det på mine hunde - de har brugt practic indtil nu, men kan stadig finde tæger på dem smiley


  • #24   6. jul 2014 Jeg bruger det smiley har ingen lopper fundet, flåter heller ikke .
    Men ved bravecto skal de bide før de dør. De falder så af inden der er gået et døgn. Dvs inden de kan nå at overføre sygdomme. Så vidt jeg ved er bayvantic det eneste flåtmiddel hvor flåterne IKKE skal bide for at de dør..


  • #25   6. jul 2014 Jeg kender det ikke, men der er en artikel i det nyeste nummer af "Politihunden" hvor det anbefales. Så det skal helt sikkert prøves - jeg synes der er sindssygt mange flåter i år!

    Og selvfølgelig er det dyrt at udvikle et prodrukt, for selvom de falder over det tilfældigt, skal det jo afprøves før det kan godkendes. Men medicinal-firmaerne tager naturligvis præcis så meget for det, som de kan. Det kan der ikke være tvivl om.


  • #26   7. jul 2014 Jeg har givet mine Bravecto i denne sommer og er indtil videre yderst tilfreds. Min flåtmagnet har jeg ikke pillet en eneste flåt af siden han fik Bravecto for 1½ mdr siden. Jeg plejer at piille 10-12 flåter af ham dagligt.
    @Trine: Det er altså ikke helt sandt det du siger med at det fx ikke vil koste Novo ekstra at få godkendt et præperat til en anden indikation end den oprindelige. Det kræver faktisk at man går hele møllen igennem med ny protokol, der skal sendes til myndighederne i de lande, man vil søge at få det godkendt i, nye kliniske studier og nye analyser af de data man får indsamlet. Man KAN være heldig at de vil acceptere de allerede lavede kliniske studier hvis det er sådan har indsamlet relevant data i dem.
    Mht at man godt kan lave det billigere: Tjaeee, men det er jo sådan at et successfuldt produkt er det der skal betale for de næste mange mange års forskning og udvikling af nye produkter. Det er jo sådan at på et eller andet tidspunkt udløber patentet og så stor kopiproducenterne på spring for at lave det samme og sælge til en billigere penge. Kopiproducenterne har jo ingen udgifter på forsking og udvikling. Jeg arbejder selv med biostatistik fra kliniske studier i en lægemiddelvirksomhed, der er fondsejet. Dvs. vi har ingen aktionære der skal tjene på det. Det gør det hele lidt anderledes, men det er jo ikke sådan at der ikke skal tjenes penge; der skal være en temmelig stor pengetank til at holde en medicinalvirksomhed kørende og fortsætte med at lave forsøg og kliniske studier også i perioder, hvor der ikke er så stor indtjening pga fx patentudløb og konkurrence fra kopimedicin. Alle vil jo hele tiden have at der udvikles ny medicin med fx bedre effekt og færre bivirkninger. Og det er altså ikke dem der bare laver kopipræperater der kommer med den udvikling.


  • #27   7. jul 2014 Det lyder jo lovende Mette Marie!

    Og jeg er helt enig, det er sindsygt dyrt at udvikle lægemidler (både til dyr og mennesker) og man skal nemlig huske på, at de succesfulde lægemiddelforsøg (altså dem som ender med et nyt produkt) jo betaler for alle de forsøg, som aldrig bliver til noget. Jeg har selv været sub-investigator på flere lægemiddelforsøg og det ene blev stoppet før tid pga. manglende effekt, mens det andet endte med at vise absolut ingen forskel mellem medicin og placebo på trods af lovende resultater på forsøgsdyr. Det har kostet rigtig mange penge og de penge skal jo tjenes ind et andet sted...


  • #28   7. jul 2014 Nej, det er jo lige det. Dem der skal betale for et 'dyrt' lægemiddel ved jo ikke at det lægemiddel måske er det der skal betale producenten for de 21 fejlslagne molekyler der aldrig endte i et produktet. Det så måske lovende ud i præklinisk fase, de nåede måske endda fase 1 og 2 eller sågar fase 3, hvor det afprøves i en stor gruppe af de patienter det er tiltænkt, før det viser sig at det ikke holder alligevel. Og selv de fejlslagne forsøg skal jo altså raporteres til myndighederne dvs. der skal bruges temmelig mange mandetimer på at lave studierapporter på noget der aldrig bliver til noget. Dem i medicinalindustrien der virkelig skummer fløden er faktisk dem der producerer kopipræperaterne når paterne udløber. De laver et produkt der ikke koster dem ret meget at udvikle og producere. Dvs. selvom det umiddelbart er billigt i indkøb når forbrugeren står på apoteket så tjener de kassen på det.

  • Lars F
    Lars F Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #29   2. okt 2014 Hej, Jeg har med interesse læst denne tråd. Jeg er ny hundeejer og har derfor fundet vej herind for at få tips og råd.
    Nu har jeg selv også en baggrund fra at arbejde med virksomheder der markedsfører lægemidler - men har mest beskæftiget mig med den onkologiske verden. En af de ting jeg spørger mig selv om er - hvad dælen gør jeg hvis min hund får nogle af de bivirkninger som der er beskrevet for Bravecto - Jeg mener har i set halvveringstiden? (hvor lang tid det er i kroppen og virker, før det er brudt ned) Her tænker jeg at et overfladeprodukt vel altid kan vaskes af eller?


  • #31   2. okt 2014 Lars: Hmm ... Det har jeg faktisk ikke tænkt over ... Mon der kan gives "modgift"?

    Min hund kan ikke tåle nogen former for pipetter etc. da hun er allergihund. Hun bliver syg af det.

    Er det først givet så er det i hundens hud/fedtlag og der er ikke det store at gøre andet end at symptombehandle.

    Bravecto tåler hun derimod fint. Det er stadig et nyt produkt men der er vist endnu ikke et dokumenteret tilfælde, hvor nogen har oplevet bivirkninger. Derimod virker det som det skal ...

    Der er vist én hundeejer der påstår hendes hund er syg/død af det. Men det viser sig at der er helt andre omstændigheder der er skyld i hundens sygdom/død.


  • #32   25. nov 2014 Jeg har prøvet det og bliver helt sikkert ved med at bruge det. den virker effektivt og da min hund udviser bivirkninger ved andre produkter og ikke ved dette, er det helt klart noget for os. Min hund er også allergi hund. det skal dog siges at min hund ikke ville spise den før der kom en klat leverpostej på smiley

    Jeg vil ydermere sige at vi ved brug af frontline har fået lopper alligevel, hvilket er et stigende problem. hvis man fortsat vil dryppe i nakken vil jeg foreslå advantage.


  • #33   25. nov 2014 Jeg giver Bravecto imod flåter (Dina har aldrig haft lopper). På en normal sommer får hun mindst 20-30 flåter, selvom hun har fået Bayvantic. Men i år har hun ikke haft en eneste flåt, efter at hun fik Bravecto i maj måned, og igen i august.

    Det er kun mig der har haft flåter i år.


  • #34   13. jan 2015 Vi har 2 hunde som har fået dem. Selv om der står tyggetablet, så må de ikke knuses eller deles. De har virket fint på vores 2 golden retrievere. Lopperne døde når de havde smagt på det og der sad nogle yderst i pelsen og de var døde. De har ikke haft flåter, så ved ikke hvordan det virker på dem. Kun forstille mig, at det virker fint. Vi kan kun anbefale dem smiley


  • beina P
    beina P Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 3
    #35   29. mar 2015 Jeg brugte bravecto sidst på sommeren til mine tre hunde, og var yderst tilfreds. Så er jeg ved dyrlægen midt marts for at hente igen. Så er det, at jeg begynder, at finde døde flåter på alle tre hunde. Ringer til dyrlægen og forhører mig om, om det er muligt, at det jeg gav sidst stadig virker. Hun ringer til firma, og får en sludder for en sladder. Men hun mener, at det stadig må være virksomt. Derfor tør jeg ikke give igen. Den ene af mine hunde, har haft kramper og hver gang i forbindelse med, at jeg har givet frontline. Og har heldigvis ikke haft kramper efter vi stoppede med det. 7-9-13.Vores hunde er hver dag i hede/skov/strand, og her samler de rigtig mange flåter op. Og desuden træner jeg med den ene, i alle former for terræn. Og den ene hund har været testet positiv for anaplasmose. Så behandling er yderst vigtigt.
    Jeg hører, at et konkurrerende firma, har lavet en lignende pille, der kun virker en måned. Den tror jeg , at jeg vil prøve i stedet for. For det er lang tid, at skulle have gener, hvis der er bivirkninger. Jeg ved ikke hvad det koster, men pipetter er også dyre, og der er ikke altid den optimale virkning, og hunde som tit er våde, vasker det af.(og så var der lige det med kramper)
    Men synes det er mega skræmmende, at det stadig er aktivt på flåter. Og det må det være, når det er alle tre der har døde siddende.
    Er der andre der har haft samme erfaring.


  • #36   15. apr 2015 Jeg har brugt det 3 gange til mine hunde.
    Min ene er dog begyndt at slikke sig ekstremt meget på kroppen nogle steder.
    Er gået igang med allergifoder i samarbejde med dyrlægen, da der blev mistænkt foderallergi.

    Men disse symptomer er startet efter brugen af Bravecto, og da han fik den 3. pille i sidste uge, forværredes det gevaldigt, så nu tror vi at det er Bravecto han ikke tåler.
    Lidt skræmmende at det lyder til at være i kroppen så længe smiley


  • honey H
    honey H Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 10 Emner: 1 Svar: 5
    #37   23. maj 2016 MIn lille ovse har fået bavecto 2 gange. Et halvår efter udviklede hun multi multi allergi. Brug det ikke

  • #38   23. maj 2016 Det er da klart, en ovse må ikke få bavecto..



  • #39   23. maj 2016 Ayden fik Bravecto sidste år - det virkede perfekt.
    Jeg var lidt bekymret over at give det til Barley, da han tidligere har reageret dårligt på pipetterne. Jeg har så i mellemtiden fundet ud af, at det sandsynligvis er et bindemiddel i pipetterne, der udløste reaktionen.

    I år er jeg gået over til Nextgard - de skal give med kortere interval ( 4/5 uger) men der er meget mindre mængde af giftstoffet i, så det har begge hunde fået og det virker fint uden nogen form for bivirkninger.

    Jeg har givet 304 kr for nok til ca 3 mdr for dem begge to.


  • #42   23. maj 2016 -Kat-
    Gruden til at du ikke finde kravlene flåter når hunden får bayvantic er pga. en såkaldt hot-feet-effekt som får huden til at brænde under fødderne på flåten, således at den falder af og dør. inden den når at bide.

    Når hunden får bravecto skal flåten bide før den dør. Og den har ikke hot-feet-effekten.


  • #43   23. maj 2016 Zarah: Nexgaard er ligesom Bravecto tyggetabletter :o)

  • #44   23. maj 2016 Zarah - det er de der bløde "piller" på samme måde som Bravecto.
    Jeg har ikke noget i mod at skulle give dem med kortere intervaller, når den samlede "giftmængde" falder markant.


Kommentér på:
Bravecto - er der nogen der kender dette produkt?

Annonce