Bravecto - er der nogen der kender dette produkt? Bravecto - er der nogen der kender dette produkt?
Er der nogle der kender dette produkt? Man kan købe dette produkt hos min gamle dyrlæge nu( så det på facebook). Det er vidst et ret nyt produkt. Det er en tyggetablet mod flåter og lopper, som virker i 12 uger. Det virker for mig tiltalende, frem for at skulle dryppe gift på hundene.
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.145
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 268
Personligt syntes jeg det virker tiltalende. og min hvalp har fået det. Han spiste den med glæde, så nu må vi se om den holder flåter og lopper væk
Både lopper og flåter skal bide for at de indtager stoffet, men de skulle gerne side så kort tid at der ingen risiko er for hunden for overførsel af sygdomme. Og lopperne kan ikke nå at ligge æg.
Jeg valgte det fordi jeg ikke skal tage hensyn til hvornår jeg kan smide diesel i bad, jeg slipper for at dryppe i nakken og det holder længe!.
Det er en rimelig stor fordel til brug ved en kommende udstillingshund
mar 2007
Følger: 27 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 377 Svar: 3.127
jan 2010
nov 2008
2-4,5 kg - 156,-
4,5-10 kg - 168,-
10-20 kg - 184,-
20-40 kg - 221 ,-
40-56 kg - 252 ,-
Der er kun 1 tabl. i pakken, men denne holder jo så 12 uger.
mar 2007
Følger: 27 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 377 Svar: 3.127
Det er lidt dyrere end det practic vi bruger nu. Men en del nemmere selvfølgelig
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 3
jan 2010
sep 2013
Som eksempel kan gives at Novo Nordisk tilfældig faldt over et fedme regulerende stof, i forbindelse med udvikling af et andet produkt. Det har ikke kostet dem ekstre, men produktet bliver dyre ende det produkt, de var ved at udvikle når det kommer på markedet. altså 2 produkter for et produkts udviklings omkostning, kun i sidste fase af godkendelsen af produkterne er der udgifter til 2 produkter. Tankevækkende ikke !
sep 2013
jan 2010
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.042
nov 2008
okt 2008
Følger: 30 Følgere: 22 Hunde: 2 Emner: 236 Svar: 1.093
okt 2008
Følger: 30 Følgere: 22 Hunde: 2 Emner: 236 Svar: 1.093
Så må jeg lige høre dyrlægen
sep 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 1
- overvejer at prøve det på mine hunde - de har brugt practic indtil nu, men kan stadig finde tæger på dem
jan 2010
Men ved bravecto skal de bide før de dør. De falder så af inden der er gået et døgn. Dvs inden de kan nå at overføre sygdomme. Så vidt jeg ved er bayvantic det eneste flåtmiddel hvor flåterne IKKE skal bide for at de dør..
jul 2011
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 792
Og selvfølgelig er det dyrt at udvikle et prodrukt, for selvom de falder over det tilfældigt, skal det jo afprøves før det kan godkendes. Men medicinal-firmaerne tager naturligvis præcis så meget for det, som de kan. Det kan der ikke være tvivl om.
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.483
@Trine: Det er altså ikke helt sandt det du siger med at det fx ikke vil koste Novo ekstra at få godkendt et præperat til en anden indikation end den oprindelige. Det kræver faktisk at man går hele møllen igennem med ny protokol, der skal sendes til myndighederne i de lande, man vil søge at få det godkendt i, nye kliniske studier og nye analyser af de data man får indsamlet. Man KAN være heldig at de vil acceptere de allerede lavede kliniske studier hvis det er sådan har indsamlet relevant data i dem.
Mht at man godt kan lave det billigere: Tjaeee, men det er jo sådan at et successfuldt produkt er det der skal betale for de næste mange mange års forskning og udvikling af nye produkter. Det er jo sådan at på et eller andet tidspunkt udløber patentet og så stor kopiproducenterne på spring for at lave det samme og sælge til en billigere penge. Kopiproducenterne har jo ingen udgifter på forsking og udvikling. Jeg arbejder selv med biostatistik fra kliniske studier i en lægemiddelvirksomhed, der er fondsejet. Dvs. vi har ingen aktionære der skal tjene på det. Det gør det hele lidt anderledes, men det er jo ikke sådan at der ikke skal tjenes penge; der skal være en temmelig stor pengetank til at holde en medicinalvirksomhed kørende og fortsætte med at lave forsøg og kliniske studier også i perioder, hvor der ikke er så stor indtjening pga fx patentudløb og konkurrence fra kopimedicin. Alle vil jo hele tiden have at der udvikles ny medicin med fx bedre effekt og færre bivirkninger. Og det er altså ikke dem der bare laver kopipræperater der kommer med den udvikling.
jul 2011
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 792
Og jeg er helt enig, det er sindsygt dyrt at udvikle lægemidler (både til dyr og mennesker) og man skal nemlig huske på, at de succesfulde lægemiddelforsøg (altså dem som ender med et nyt produkt) jo betaler for alle de forsøg, som aldrig bliver til noget. Jeg har selv været sub-investigator på flere lægemiddelforsøg og det ene blev stoppet før tid pga. manglende effekt, mens det andet endte med at vise absolut ingen forskel mellem medicin og placebo på trods af lovende resultater på forsøgsdyr. Det har kostet rigtig mange penge og de penge skal jo tjenes ind et andet sted...
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.483
okt 2014
Følger: 1 Svar: 1
Nu har jeg selv også en baggrund fra at arbejde med virksomheder der markedsfører lægemidler - men har mest beskæftiget mig med den onkologiske verden. En af de ting jeg spørger mig selv om er - hvad dælen gør jeg hvis min hund får nogle af de bivirkninger som der er beskrevet for Bravecto - Jeg mener har i set halvveringstiden? (hvor lang tid det er i kroppen og virker, før det er brudt ned) Her tænker jeg at et overfladeprodukt vel altid kan vaskes af eller?
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.314
Min hund kan ikke tåle nogen former for pipetter etc. da hun er allergihund. Hun bliver syg af det.
Er det først givet så er det i hundens hud/fedtlag og der er ikke det store at gøre andet end at symptombehandle.
Bravecto tåler hun derimod fint. Det er stadig et nyt produkt men der er vist endnu ikke et dokumenteret tilfælde, hvor nogen har oplevet bivirkninger. Derimod virker det som det skal ...
Der er vist én hundeejer der påstår hendes hund er syg/død af det. Men det viser sig at der er helt andre omstændigheder der er skyld i hundens sygdom/død.
mar 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 4
Jeg vil ydermere sige at vi ved brug af frontline har fået lopper alligevel, hvilket er et stigende problem. hvis man fortsat vil dryppe i nakken vil jeg foreslå advantage.
maj 2008
Følger: 130 Følgere: 128 Hunde: 1 Emner: 1.425 Svar: 17.872
Det er kun mig der har haft flåter i år.
maj 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 3
okt 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 3
Jeg hører, at et konkurrerende firma, har lavet en lignende pille, der kun virker en måned. Den tror jeg , at jeg vil prøve i stedet for. For det er lang tid, at skulle have gener, hvis der er bivirkninger. Jeg ved ikke hvad det koster, men pipetter er også dyre, og der er ikke altid den optimale virkning, og hunde som tit er våde, vasker det af.(og så var der lige det med kramper)
Men synes det er mega skræmmende, at det stadig er aktivt på flåter. Og det må det være, når det er alle tre der har døde siddende.
Er der andre der har haft samme erfaring.
maj 2016
Følger: 10 Emner: 1 Svar: 5
maj 2015
Følger: 52 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.478
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.855
Jeg var lidt bekymret over at give det til Barley, da han tidligere har reageret dårligt på pipetterne. Jeg har så i mellemtiden fundet ud af, at det sandsynligvis er et bindemiddel i pipetterne, der udløste reaktionen.
I år er jeg gået over til Nextgard - de skal give med kortere interval ( 4/5 uger) men der er meget mindre mængde af giftstoffet i, så det har begge hunde fået og det virker fint uden nogen form for bivirkninger.
Jeg har givet 304 kr for nok til ca 3 mdr for dem begge to.
jan 2010
Gruden til at du ikke finde kravlene flåter når hunden får bayvantic er pga. en såkaldt hot-feet-effekt som får huden til at brænde under fødderne på flåten, således at den falder af og dør. inden den når at bide.
Når hunden får bravecto skal flåten bide før den dør. Og den har ikke hot-feet-effekten.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.314
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.855
Jeg har ikke noget i mod at skulle give dem med kortere intervaller, når den samlede "giftmængde" falder markant.
Bravecto - er der nogen der kender dette produkt?