{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.577 visninger | Oprettet:

Snegle i haven {{forumTopicSubject}}

Hej Alle,

Jeg har, som mange andre, snegle i haven. Både med og uden hus på....

Ret mig, hvis jeg er forkert på den: så vidt jeg har hørt, kan snegle være giftige for hunde.... Min hvalp på 12 uger synes jo alt skal i munden, og tager gerne imod sneglene.
Hver morgen går jeg og fjerner så mange som muligt.... Jeg har overvejer, at sprede lidt salt i græsset, der hvor de er (det dør de af). Men jeg er samtidig også bekymret for, om han så også spiser dette.

Hvad ville I gøre?

Jeg prøver at aflede ham hver gang, evt ved at tilbyde ham noget lækkert, eller lege fjollet. Men det ender tit med, at jeg må hen og fjerne det ud af hans mund. Suk.

Glæder mig til at høre fra jer. Pft. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snegle i haven
  • #1   8. maj 2014 Du stopper hvalpen når du ser det, den dør ikke af at spise snegle, kan få hjerte lungeorm af det men det kan den også få af at spise græs hvor sneglen har været;)
    Så bare stop det når du ser det, den vokser fra det;)


  • #2   8. maj 2014 Jeg synes det er synd at dræbe snegle med salt og saltet er heller ikke godt for hundepoter. Derudover, så kan han jo sagtens stadigvæk spise en død snegl.

    Snegle kan være bærere af fransk hjerteorm, så hvis du bor i et område med hjerteorm, er det noget du skal være opmærksom på.

    Du kan jo forsøge med ferramol. Det skulle være ugiftigt for alt på nær snegle (selvom der er delte meninger om det) - ferramol gør at sneglene får en mæthedsfornemmelse, så de gemmer sig inden de dør. Dvs. du kommer ikke til at se døde snegle overalt. Jeg lægger ferramol ud og så er jeg ude og samle dræbersnegle ind efter behov, gerne om morgenen og aftenen hvor de ikke gemmer sig. Min erfaring er at det er hurtigst og mest human at aflive dem ved samle dem i en spand og hælde masser af spilkogende vand over dem.

    De hjemmehørende snegle får lov at være her, da de fleste af dem er nyttedyr.

    Det er nok en god ide at lære din hvalp "nej", så du kan stoppe ham inden han tager sneglen i munden.


  • #4   8. maj 2014 I stedet for at strø salt ud i haven eller andre kemikalier, så prøv med tørt mos, det kan sneglene ikke lide at kravle på.

    At du ikke kan beskytte din hund helt for snegle har de andre allerede været ind på, og salt er hellere ikke godt for hvalpen.


Kommentér på:
Snegle i haven

Annonce