{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.319 visninger | Oprettet:

Bortgive hunde ;( {{forumTopicSubject}}

Hej derude.

Vi står i den triste situation at vi bliver nødt til og skaffe os af med 2 af vores hunde. Vi har simpelthen bare ikke tiden og overskudet til 3 hunde mere.
Tæven har vi hentet et sted hvor hun blev mishandlet og hannen er en hvalp fra hende.

Hvores store problem er at vi ikke ved hvordan vi gør det på den bedste måde.
Vi ønsker IKKE at få penge ud af men at være sikker på de kommer det helt rigtige sted hen.

Jer som har prøvet det. Hvordan gjorde i det. Hundene har jo en alder på 5 og 6 år.
De kan med andre hunde og børn. Dog er de sky pga tidligere mishandling.

Et stor inviklet emne for en forvirret hundeejer.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bortgive hunde ;(
  • Rebecca T
    Rebecca T Tilmeldt:
    maj 2014

Følger: 1 Svar: 5
    #1   11. maj 2014 Nøj, sikke ansvarsbetonet, du er, at du søger den bedste måde. Og du har hjulpet mishandlede hunde. Men hunde er flokdyr, og de har alle været vant til 2 hunde omkring sig. Så det ville være for trist for den ene hund I på nuværende tidspunkt vil beholde, at være alene.

• #2   11. maj 2014 Jeg ville oprette en annonce, sætte et symbolsk beløb (så folk ikke bliver draget af at det bare er en gratis hund, uden egentlig at have gennemtænkt det), og så håbe den rette kom... Bare sørg for at mavefornemmelsen er i orden, når I finder en ny ejer smiley

• #3   11. maj 2014 Du kan prøve at kontakte hende her, jeg vil lige sige at jeg kender hende ikke, men har læst lidt om hende og jeg tror at hun er et godt bud, hvis man står i en sitiuation som du gør nu.

http://www.hundegalleri.dk/marked/Hund/86006-blanding-af-racer-omplaceringshunde

Det er også en i Midt-Jylland, hende kan du finde ved at trykke på Marked oppe i topbjælken, også trykker du på "Hunde købes-sælges-byttes" og igen trykker du på Byttes "der er kun 5" så det er ikke så svært, men der står de 2 som tager imod hunde fra folk i din situation.

Bor du på Sjælland og IKKE kan få hunden til Jylland så findes der et netværk på facebook som hjælper KUN med den slags transporter, jeg guider gerne hvis du får brug for det.

Det gør mig ondt for dig/ Jer, at det er den eneste udvej, men det er dejligt at se at du/ I er klar over problemet og vil gøre det bedste for hundene. Jeg ønsker det bedste for vovserne og dig/ Jer.

Jeg vil lige tilføje at visse hunde som er vokset op i en flok, meget gerne vil være den eneste ejeren har, smiley sådan er min den ene, hvor imod hendes søster ikke ville kunne klare sig uden en anden hund at "støtte sig til og søge sikkerhed hos", så man skal vide hvilken "slags", hver hund man har er "støbt af". smiley

• Rebecca T
    Rebecca T Tilmeldt:
    maj 2014

#4   11. maj 2014 Hov jeg glemte at svare: at du kan sige at du vil se dem i deres nye hjem, for at sikre sig at de har det godt. Ellers vulke mange mishandle dem, hvis de intet skulle give for dem/ ham/hende. Symbolske beløb a la 500 kr duer ikke. For det er småpenge for mange danskere. Så 3000 kr pr.stk. for de nok 3 hunde, så de stakkels nervøse hunde kan få noget mere respekt og kærlighed. Kærligst, Rebecca Bonita Toft.

• #5   11. maj 2014 Tak for svarene.
    Den ene hund har vi haft igennem 9 år og han ville sagtens kunne klare sig uden de andre.
    Tænkte på om man evt kan kontakte et internat/ dyrehjem og formidlig af hunde. Kan man stole på dem og regne med at hundene kommer det rette sted hen? Betaler hellere end gerne for deres ekpertise hvis den er god.
    Men 3 hunde, campingvogn, barn på 3 år og 2 fultidsjob, det kan ikke hænge sammen mere

• #6   11. maj 2014 Prøv at kontakt hende jeg har linket til, hun vil sørge for at de kommer til de rette hjem, måske endda sammen. Men på den måde er hundene fri for at skulle gå fra at bo indendørs med familien til at skulle bo i bur indtil der kommer nogen som "falder for dem" men som man Aldrig kan vide om er de rette ejere for netop disse 2.

Jeg har selv taget imod en masse hunde på samme måde som hende jeg linker til, så måske er det derfor jeg føler at det er det mest rigtige at gøre.
    Alle de hunde jeg fik ind, levede i hvert fald super godt resten af deres liv, "mange blev hos mig" men dem jeg fandt nye hjem til fik det også som blommen i et æg, for man tjekker nye ejere, ligesom når man leder efter barnepige til sine egne babier. Én fejl og de er udelukket. smiley smiley KUN det bedste er godt nok. smiley

• #7   11. maj 2014 Rebekka. man er nødt til at være realistisk. INGEN betaler 3000 for "gamle og Brugte" hunde.
    Jeg personligt mener ikke at de ikke er pengene værd, men "folk" er ikke mig, og jeg VED at det er en umulig pris at forlange, når man kan købe hvalpe som er meget billigere. Der er desv.ALT for mange hun de som søger nye hjem. smiley

• #9   11. maj 2014 prøv og tage kontakt til Dyreværen i Tingskoven ved Aarhus kan være de kan hjælpe dig

• #10   11. maj 2014 Øhh hvordan kan en person på 24 have haft "akuthunde" til omplacering i 8 år???

• #11   11. maj 2014 Jeg ville afgjort henvende mig til en af de store anderkendte organisationer! Dyreværnets internaterne fx;) disse små steder som vil "hjælpe" hunde, er ofte blot et skalkeskjul for hundehandlere;(

• #12   11. maj 2014 Enig med Bodil, kontakt nogle dyreværner.
    Du ved ikke, om dem som tager imod omplaceringshunde, sælger dem videre for det dobbelte til Gud og hver mand.

• #14   11. maj 2014 Dyrenes beskyttelse eller andre internatet hvis i føler hunden kan tåle et ophold på internat.
    Hvis hundenes psyke ikke er til internat, så annoncer dem for lidt penge, og vælg det rette hjem at give dem væk til i sidste ende..

• #15   11. maj 2014 Jeg er ikke enig LLT;) jeg har lige nu Polly i pensionen, hun er 10 år og kunne med garanti sagtens falde til her fast;) nem sød og kærlig;) sidste måned havde vi Donna på 13-14 år, hende ville jeg også uden at betænke mig anbefale til nyt hjem hvis hun fik brug for det;) rigtig mange hunde ville nemt kunne finde sig til rette et nyt sted;)

• #17   11. maj 2014 Jeg har selv prøvet at videreformidle en hund på 5 år.
    Jeg fik rigtig mange useriøse henvendelser som jeg brugte oceaner af tid på.
    Fandt dog til sidst et sted - men det gik alligevel ikke - og jeg hentede hende hjem efter 5 uger.
    Valgte derefter at få et internat til at videreformidle (for kr. 700,-)
    Hunden fik nyt hjem efter ganske kort tid - og jeg oplevede forløbet som meget positivt.

• #18   11. maj 2014 Kunne der ikke diskuteres om dit arbejde i en anden tråd eller privatbesked.

• Lisa B
    Lisa B Tilmeldt:
    apr 2014

Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 49
    #19   11. maj 2014 Jeg fik for to års tid siden en hund, som ejerne bare ikke kunne have mere, grundet lejlighedens størrelse, og at hun var gravid. -De kom hjem til os med ham, så de kunne se hvor han skulle bo, og møde os.

• #20   11. maj 2014 Hvor er det en trist situation I står i, det må være rigtig svært.
    Udover at sætte annoncer op herinde og kontakte ordentlige internater, kunne I også sætte annoncer op i f.eks. hundeklubber.
    Jeg træner i DcH Vejle, og her er der ofte nogen der kender nogen der gerne vil have en hund, og det er i mange tilfælde folk der er erfarne hundeejere.

Rebecca - at påstå at mange vil mishandle en hund hvis den er gratis er noget af et statement, og der er bare ikke nogen der vil betale 3000 kr for en voksen "genbrugshund".
    Et symbolsk beløb er fint, og deruodver handler det udelukkende om mavefornemmelse og god og åben kommunikation med evt. nye ejere.

Jeg håber I snarest finder en god løsning for jer og jeres hunde.

• #21   11. maj 2014 Brande dyreinternat smiley

• #22   11. maj 2014 Hvorfor læser I ikke hvad TS skriver...... der er 3 hunde..... 1 på 9 år , som de beholder ...... og 2 genbrugshunde på 5+6 år ... ( mor og barn ) .... som de vil omplacere.

Til TS .... held og lykke med det . ... smiley

• #24   11. maj 2014 Beklager at jeg ville hjælpe, men jeg holder mig da fra tråden, før jeg kommer til at skrive noget "grimt". smiley

• #25   11. maj 2014 Moderen (daisy) er ren dansk/svensk gårdhund og "hvalpen" (bjarne) er en blanding. Hans far er en blanding med hovedsagelig boxer og dansk/svensk, nogle rigtige energibomber.
    Faderen, som vi gerne vil beholde kan ses i min profil.
    Vil prøve at tage kontakt til tingskoven, som vi har hørt meget godt om. I morgen, ellers dyrenes beskyttelse.

Tak for alle jeres svar og opmuntringer

• #26   11. maj 2014 Prøv også at tale med din dyrlæge om det. Jeg ved, at min dyrlæge ind i mellem formidler hunde.
    Somme tider har de folk som må aflive deres hund, som gerne vil overtage en genbrugshund.

• Rebecca T
    Rebecca T Tilmeldt:
    maj 2014

#27   14. maj 2014 Anita, mit navn staves RebeCCa. smiley smiley

• Rebecca T
    Rebecca T Tilmeldt:
    maj 2014

#29   18. maj 2014 Søren N., super velformuleret, seriøst og også høfligt indlæg. Og jo, du har ret. Nogle mennesker overtager hunde 100% af medlidenhed, og tænker derfor ikke mere end 1 år fremad. Og så får hunden i længden det temmelig dårligt af at skulle skifte-og skifte ejere... Når hunde er f.eks.små hvalpe på 8 uger-4 mdr.så har de allerede haft 2 hjem.

• #31   21. maj 2014 Vi mener selv at hundene sagtens kan omplaceres, men vi vil gerne have en vurderibg fra et internat, de har trodsalt videreformidligt rigtig mange hunde.
    Vi har en aftalte med tingskoven på torsdag. Så må vi se hvad de vurdere. Vores dyrlæge vurdere også at hundene kan omplaceres

• Rebecca T
    Rebecca T Tilmeldt:
    maj 2014

#32   21. maj 2014 Jeg ville personligt ikke spørge internater eller dyrlæge, da første prioritet for dem at tjene penge.
    F.eks. tager Rødovre Dyreinternat hele 2500 kr for en hund, når de følger den, uanset om den er traumatiseret eller gammel, eller ej. Og for en dyrlæge er der kun ca.700 kr at tjene ved en aflivning, og 1000 vis af penge at tjene på en hund, der lever 9-16 år. Så hvis jeg var i jeres situation, ville jeg lægge grundigt mærke til om de er tæt knyttet hinanden, uanset deres alder. Er de det, så ville jeg sælge alle tre hunde til et par, som I er, med have,,så de kan få nok motion, i respekt for dem. Og jeg beklager mit meget dårlige forslag ang.pris. Jeg var kortvarigt meget oprørt over netop de hunde der gives bort, gratis, for hunde er da noget værd! 1500-3000 kr for ALLE raske, kærlige og kønne hunde. Kærlig hilsen, Rebecca.

Kommentér på:
Bortgive hunde ;(

Annonce