Bortgive hunde ;( {{forumTopicSubject}}
Hej derude.
Vi står i den triste situation at vi bliver nødt til og skaffe os af med 2 af vores hunde. Vi har simpelthen bare ikke tiden og overskudet til 3 hunde mere.
Tæven har vi hentet et sted hvor hun blev mishandlet og hannen er en hvalp fra hende.
Hvores store problem er at vi ikke ved hvordan vi gør det på den bedste måde.
Vi ønsker IKKE at få penge ud af men at være sikker på de kommer det helt rigtige sted hen.
Jer som har prøvet det. Hvordan gjorde i det. Hundene har jo en alder på 5 og 6 år.
De kan med andre hunde og børn. Dog er de sky pga tidligere mishandling.
Et stor inviklet emne for en forvirret hundeejer.
maj 2014
Følger: 1 Svar: 5
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.007
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.565
http://www.hundegalleri.dk/marked/Hund/86006-blanding-af-racer-omplaceringshunde
Det er også en i Midt-Jylland, hende kan du finde ved at trykke på Marked oppe i topbjælken, også trykker du på "Hunde købes-sælges-byttes" og igen trykker du på Byttes "der er kun 5" så det er ikke så svært, men der står de 2 som tager imod hunde fra folk i din situation.
Bor du på Sjælland og IKKE kan få hunden til Jylland så findes der et netværk på facebook som hjælper KUN med den slags transporter, jeg guider gerne hvis du får brug for det.
Det gør mig ondt for dig/ Jer, at det er den eneste udvej, men det er dejligt at se at du/ I er klar over problemet og vil gøre det bedste for hundene. Jeg ønsker det bedste for vovserne og dig/ Jer.
Jeg vil lige tilføje at visse hunde som er vokset op i en flok, meget gerne vil være den eneste ejeren har,
maj 2014
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 24
Den ene hund har vi haft igennem 9 år og han ville sagtens kunne klare sig uden de andre.
Tænkte på om man evt kan kontakte et internat/ dyrehjem og formidlig af hunde. Kan man stole på dem og regne med at hundene kommer det rette sted hen? Betaler hellere end gerne for deres ekpertise hvis den er god.
Men 3 hunde, campingvogn, barn på 3 år og 2 fultidsjob, det kan ikke hænge sammen mere
dec 2007
Jeg har selv taget imod en masse hunde på samme måde som hende jeg linker til, så måske er det derfor jeg føler at det er det mest rigtige at gøre.
Alle de hunde jeg fik ind, levede i hvert fald super godt resten af deres liv, "mange blev hos mig" men dem jeg fandt nye hjem til fik det også som blommen i et æg, for man tjekker nye ejere, ligesom når man leder efter barnepige til sine egne babier. Én fejl og de er udelukket.
dec 2007
Jeg personligt mener ikke at de ikke er pengene værd, men "folk" er ikke mig, og jeg VED at det er en umulig pris at forlange, når man kan købe hvalpe som er meget billigere. Der er desv.ALT for mange hun de som søger nye hjem.
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 44 Svar: 2.198
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.654
dec 2012
okt 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 183
Du ved ikke, om dem som tager imod omplaceringshunde, sælger dem videre for det dobbelte til Gud og hver mand.
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
Hvis hundenes psyke ikke er til internat, så annoncer dem for lidt penge, og vælg det rette hjem at give dem væk til i sidste ende..
dec 2012
mar 2006
Følger: 18 Følgere: 19 Hunde: 6 Emner: 36 Svar: 1.172
Jeg fik rigtig mange useriøse henvendelser som jeg brugte oceaner af tid på.
Fandt dog til sidst et sted - men det gik alligevel ikke - og jeg hentede hende hjem efter 5 uger.
Valgte derefter at få et internat til at videreformidle (for kr. 700,-)
Hunden fik nyt hjem efter ganske kort tid - og jeg oplevede forløbet som meget positivt.
jul 2006
apr 2014
Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 49
sep 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 217
Udover at sætte annoncer op herinde og kontakte ordentlige internater, kunne I også sætte annoncer op i f.eks. hundeklubber.
Jeg træner i DcH Vejle, og her er der ofte nogen der kender nogen der gerne vil have en hund, og det er i mange tilfælde folk der er erfarne hundeejere.
Rebecca - at påstå at mange vil mishandle en hund hvis den er gratis er noget af et statement, og der er bare ikke nogen der vil betale 3000 kr for en voksen "genbrugshund".
Et symbolsk beløb er fint, og deruodver handler det udelukkende om mavefornemmelse og god og åben kommunikation med evt. nye ejere.
Jeg håber I snarest finder en god løsning for jer og jeres hunde.
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.868
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 96 Svar: 11.001
Til TS .... held og lykke med det . ...
dec 2007
jul 2006
Faderen, som vi gerne vil beholde kan ses i min profil.
Vil prøve at tage kontakt til tingskoven, som vi har hørt meget godt om. I morgen, ellers dyrenes beskyttelse.
Tak for alle jeres svar og opmuntringer
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 39 Emner: 193 Svar: 10.578
Somme tider har de folk som må aflive deres hund, som gerne vil overtage en genbrugshund.
maj 2014
maj 2014
jul 2006
Vi har en aftalte med tingskoven på torsdag. Så må vi se hvad de vurdere. Vores dyrlæge vurdere også at hundene kan omplaceres
maj 2014
F.eks. tager Rødovre Dyreinternat hele 2500 kr for en hund, når de følger den, uanset om den er traumatiseret eller gammel, eller ej. Og for en dyrlæge er der kun ca.700 kr at tjene ved en aflivning, og 1000 vis af penge at tjene på en hund, der lever 9-16 år. Så hvis jeg var i jeres situation, ville jeg lægge grundigt mærke til om de er tæt knyttet hinanden, uanset deres alder. Er de det, så ville jeg sælge alle tre hunde til et par, som I er, med have,,så de kan få nok motion, i respekt for dem. Og jeg beklager mit meget dårlige forslag ang.pris. Jeg var kortvarigt meget oprørt over netop de hunde der gives bort, gratis, for hunde er da noget værd! 1500-3000 kr for ALLE raske, kærlige og kønne hunde. Kærlig hilsen, Rebecca.
Bortgive hunde ;(