{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.624 visninger | Oprettet:

Vil ikke spise.... {{forumTopicSubject}}

Hej kære brugere på hundegalleri.
Jeg har en lille yorkshire terrier som er 1 år gammel.
Det er en glad, aktiv lille han-hund og han elsker at gå lange ture.

Desværre er han ikke altid så glad for at spise sin mad, dog elsker han alt andet "menneske-mad". Det eneste han får er hans godbidder, lidt mad efter aftensmaden og så en gang i mellem lidt godter som alle andre hunde. Dog oplever vi ofte at han har en sart mave og ikke kan tåle det, så derfor bliver vi nødt til at skære ned på det og lade være med at give ham noget.
Det kniber med at han får spist sin skål mad nogle gange, og han er meget tynd og man kan mærke hans ribben.
Han får specielt yorkshire foder fra Royal Canin og vi sørger for at det hele tiden er friskt.

Kan hans aktive niveau gøre at han har svært ved at tage på, eller kan det være fordi det er en han-hund?
Håber meget der er nogle der lige vil give sig tid til at svare!
Tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil ikke spise....
  • #1   12. maj 2014 Har han foder til at stå hele tiden?

  • #2   12. maj 2014 Han bør ikke vokse op på godbidder og menneske mad, han har en meget lille mavesæk og der er simpelthen ikke plads til andet end hans rigtige foder lige nu hvor han er i "voksealderen" ang. knoglerne mener jeg, for han må jo have opnået hans "voksen størrelse i højden".

    Kort sagt, så giv ham kun hans hundefoder "gerne noget der er sætter sig bedre end RC`s foder" også lad ham få en tyggepind når du/ I vil give ham noget X-tra, den giver ham forhåbentlig mere mavesyre som vil gøre ham mere sulten.

    Mange små måltider feder også bedre end få "store måltider" ligesom hos mennesker. smiley smiley


  • #13   14. maj 2014 Tak for alle jeres gode svar!

  • #14   14. maj 2014 Jeg er indehaver af den lille frøken Chili på billedet - hun er præcis lige så selektiv som din yorkie ! smiley Der bliver stillet tørfoder frem om morgenen, som hun snuser til, hvorefter hun går hen og kradser på det køkkenskab, hvor alle gufferne befinder sig. Jeg er naturligvis "fatsvag" og lader som om jeg ikke ser det, hvilket fremkalder en ynkelig piben, som om hun aldrig har fået mad - hvor klog er hun ? Godbidder af rent tørret kød bliver "inhaleret" i en ruf og den hjemmelavede aftensmad med div. grønsager, ris, kød, fisk, torskerogn o.lign. er altid et hit - hun sidder tålmodigt (og stille) og venter under fremstillingen - og skålen bliver slikket flere gange. Måske er de fleste yorkier sådan ? MVH Jannie

  • #17   14. maj 2014 Ziwipeak ? Det kender jeg ikke, hvor kan man købe det ? Jeg har prøvet mange forskellige mærker og specialudgaver og er en flittig bruger af Maxi Zoo's smags/bytte garanti - aktuelt Royal Canin Exigent til små kræsne hunde, hvilket heller ikke falder i hendes smag ! smiley

  • #19   14. maj 2014 Maxi Zoo har også Ziwipeak.


  • #21   14. maj 2014 hunde skal jo ikke har mennesker mad som er det klar
    at din hund bliver mæt af det og så ikke giver og spise sin foder smiley

    det er jo meget forskelle jo hvor meget træning for din hund
    må meget rør den sin og hvad mad og kost (: Vores hund har altid
    fået tør kost to gangen om dagen morgen og aften og hvis vi er ude
    og gå og hun klare det flot og hun sidder sin og hører efter så for hun
    en godbid men ikke mange på en gang (:


  • #23   14. maj 2014 Fordi der er alt mininer ponter det er da ikke vores mad

  • #25   15. maj 2014 fordi at hunde ikke skal have mennesker mad det siger jo af sin selv
    det kan være noget i vores mad som hundene ikke kan tåle osv chokolade
    og bagepulver og alt muligt andet smiley derfor er tørkost mere til en hund


  • #27   15. maj 2014 ...der er meget lidt chokolade og bagepulver i en gang råt kød...

  • #28   15. maj 2014 Hvor mange tro du herinde giver sin hund Salat og gulerødder
    en hund har jo brug for noget i foder som og alt det andet er da osse i tør kost
    (:
    og alle råvarer er ikke kun kød men noget kød kan være farligt for hundes maven


  • #29   15. maj 2014 Puk jeg tror en del giver gulerødder da det er godt at tygge i smiley

    Og ja nogle råvarer kan være farlige for hunde, men lad os nu bare gå ud fra de fleste er intelligente nok til at undgå de ting der er farlige -selvom de giver "menneskemad"

    Og der er i langt det fleste tørfoder også ting i som ikke er sunde for hunden, og i så fald er det langt sundere for hunden at få "menneskemad" uden usunde tilsætningsstoffer, fyldstoffer og tilsætningsmidler.


  • #30   15. maj 2014 Nala elsker gulerødder og andre grøntsager smiley

  • #32   15. maj 2014 Puk og alt det korn der er i det meste tørfoder har hunden bestemt heller ikke brug for...

  • #33   15. maj 2014 Jeg er slet ikke imod, at man fodre med tørfodder. Har selv gjort det smiley Og ville sikkert gøre det igen.

    Men hvis man læser indholds fortegnelsen på foder, så er der meget af det, der indeholder ting, som hunden slet ikke har brug for..

    Fx fandt jeg et foder, hvor der var ASKE i, som fyldstof...
    Og det har hunden da slet ikke noget at bruge til..

    Min Baby bliver råfodret nu, og jo han får gulerødder, fordi han ELSKER dem smiley


  • #34   15. maj 2014 Aske som fyldstof?? hvad er det for et foder? For normalt er askeprocenten den procentdel af mineraler der er tilbage når foderet er blevet forbrændt. smiley

  • #35   15. maj 2014 Åh kan ikke huske, hvad det hed.. Men det var et af de helt billige mærker. Måske fra brugsen? Er ikke sikker smiley

  • #36   15. maj 2014 Selvfølgelig *sukker og ryster på hovedet*

  • #37   15. maj 2014 En hund skal ikke har mennensker mad hvor har i dog fået
    den mærkelig tanke gang fra og jeg har jo ikke snak alle hunde for tør kost
    men det for vores hunde . de skal ikke har mennesker mad !!! smiley


  • #38   15. maj 2014 ja de kan for en gulerød en gang i mellem men ikke hverdag smiley

  • #40   15. maj 2014 de da er lavet er tør kost er lavet til hunde
    hunde kan ikke altid tåle mennesker mad
    fordi der kan være forskelle ting i rådvare .
    Det er jeg godt klar over men hvorfor skal
    folk giver deres hund mennesker mad når
    da er laves foder til hunde , det giver ikke mening


  • #41   15. maj 2014 hunde for osse ret dårlig maven af gulerødder (:

  • #42   15. maj 2014 Pukpigen jeg tror du misforstår grumt...der er ingen der taler om hunden skal have færdigretter eller mc-donalds, men at man kan gå i et ganske almindeligt supermarked, og købe kød, æg, og lign. rene råvarer beregnet til mennesker og det er langt sundere foder end tørfoder der er lavet fordi der skal tjenes penge -ikke fordi det er i hundens bedste interesse.

    Og der er langt flere ting i som hunde egentlig ikke kan tåle i mange fodermærker end der er i en lækker halv kylling, et stykke ribben eller osso buco..


  • #44   15. maj 2014 At denne er lavet til en hund og ikke et mennesker (:

    men ja folk må selv bestemme hvad katten de deres hund for af ,mad


  • #46   15. maj 2014 det må folk selv tænke på smiley hvad de vil giv

  • #47   15. maj 2014 Så fordi jeg køber kyllingelår i brugsen istedet for tørfodder til min hund, så giver jeg ham menneskemad?

    Hvis han selv skulle vælge, tog han nok kyllingen smiley


  • #48   15. maj 2014 det siger jeg ikke smiley
    men det kan være da er nogle stoffer i kyllingen hunden ikke kan tåle
    hvor man ved næste 100 sikkehed på at hvad da er i tørkost . jeg vil i hverfald
    for ondt i maven hvis jeg var en hund som fik en rå kylling som ikke var lavet
    i små stykker som bare er vådt som kylling nu er (:


  • #49   15. maj 2014 smiley
    Ahvad? Nu står jeg af...
    Du er tørfodder freak, og det er ok. Jeg er bare IKKE! enig smiley


  • #51   16. maj 2014 Puk. Hunde er ALT ædende, dvs. de HAR brug for BÅDE kød og Grønt.
    Jeg fortæller ikke mine hunde hvad de skal æde, men når de har muligheden for det, "hvilket jeg sørger for at de har dagligt" så fanger de Deres proteinrige mus og de plukker selv æbler,blommer,pærer,+ alle bær de kan komme i nærheden af fra stikkelsbær til tjørnens bær, rønnebær osv osv osv.
    Jeg selv giver dem også alt muligt råt kød herhjemme, dvs. det de=butikken lige har når jeg køber ind. smiley
    De ELSKER bl.a. også gulerødder, majs, agurk, ærter, or jordbær. Gulerødder får de hver morgen, når de er færdige med deres halve kylling eller det kød m/ben de nu har fået.

    De har så også WolfBlut +Taste of The Wild"="tørkost som er fri for korn og animalske biprudukter som hønsenæb, hønsefødder o.l. for det er den slags det meste tørforde er sammensat af" men mine 3 har som sagt De gode tørkost mærker stående 24/7 HVIS de skulle få lyst til lidt natmad, hvilket de som regel kun gider at æde i vintermånederne hvor de ikke kan finde div.græsarter, grøntsager, frugter og bær, men kun de proteinrige mus. For kødet er IKKE nok, når de selv vælger.


  • #53   16. maj 2014 jaja så siger vi det smiley

  • #54   16. maj 2014 Obsternasig. Asken er Potaske= det som man bruger når man bager brune kager og pebernødder, det er potasken som gør bidderne "knasende" smiley

    Puk.Du skriver : Hvor mange tro du herinde giver sin hund Salat og gulerødder
    en hund har jo brug for noget i foder som og alt det andet er da osse i tør kost
    (:
    og alle råvarer er ikke kun kød men noget kød kan være farligt for hundes maven

    Jeg vil gerne fortælle dig at der IKKE er noget KØD som er farligt for hunde, så længe de får det RÅT, man må ALDRIG give hunde KOGT, STEGT eller på anden måde TILBEREDT mad. Det er det eneste der kan gøre det "farligt".

    Ang. Gulerødderne, så kender jeg ikke nogle hunde som har fået dårlig mave af rå gulerødder, for som med kødet så SKAL alt andet også være RÅT.

    Jeg vil ikke lyde som en "løftet pegefinger. smiley men gør din hund en stor tjeneste og læs mere om hvad en "Ulv" spiser, for husk på at vores hunde godt nok er "tæmmede" udgaver af ulvene, men de har stadig den samme bygning og den samme mave" og har derfor brug for samme mad, og husk at ulve ikke kan tilberede maden, de kan ikke fjerne visse ting fra deres byttedyr, og de æder ikke KUN kød, men også frugter, bær og andet "grønt" smiley


  • #56   16. maj 2014 Stine H. Din hund er sikkert også "forkælet" som så mange små hunde er. Hunde er fra naturens side udstyret med en mave der er lig ulvenes = ergo, de har brug for både kød og grønt, Kun kattedyr er "Rovdyr" som SKAL have kød, da de ellers vil få mangelsygdomme.
    En hund får mangelsygdomme hvis den kun får kød, hvorfor mon man tilsætter en masse mineraler o.l. når man BARF`er. ? hvis kødet alene var nok.

    Sjovt nok er det som regel oftest de små hunde der er kræsne, de store racer æder hvad de får. Naturligvis hvis det ikke er "savsmuld", men f.eks. det tørkost som jeg giver mine er langt fra savsmuld, WolfBlut`s foder dufter SÅ godt når man åbner sækken forstår man godt hvorfor ens hunde er vilde med det, men det består jo også "kun" af kød, rodfrugter og bær. ZERO savsmuld" Pia. smiley smiley


  • #57   16. maj 2014 Puk. har du selv læst alle de sider du linker til, for der står det sammen som jeg har skrevet.
    Self. skal en hund ikke spise sig mæt i æbler eller gulerødder, selvom det ER sundt for hunden, men det er der nu heller ingen fare for mine æder kun det de har "brug for".
    Ang. det der er SÅ giftigt. Så se fornuftigt på tingene, uanset om vi taler om hunde eller mennesker så kan for meget af en ting være usundt og kan endda være kræftfremkaldende for mennesker" så hvorfor tror nogle at det er anderledes når vi taler om foder og sunde godbidder til vores dyr, der er en "gylden middelvej" med al mad.
    Hunde kan tåle det meste, når de får det med måde. Jeg fortrækker dog at mine hunde SELV vælger da de efter 10år har bevist at de ved hvad der er godt for dem.
    At min 3die hund så ikke kan hitte ud af det, fordi hun er avlet så langt væk fra ulvenes vaner, jamen det gør jo bare at jeg må styre hendes foder indtag på den sundeste måde jeg kender og self. med de foder emner som jeg ved hun foretrækker. smiley


  • #58   16. maj 2014 smiley

  • #60   16. maj 2014 Prøv at give ham noget godt våd foder. Zoo plus har altid tilbud på bla Lukullus og Rocco

  • #61   18. maj 2014 Stine H. det var ikke sagt som en "fornærmelse" bare så du ved det, smiley jeg forkæler vist også mine "lidt=ALT" for meget da jeg køber godbidder for det samme beløb som jeg betaler for deres foder = 1.500kr pr andel pr.md =3000 for mad og godter. smiley smiley Mine børn er jo voksne så forkælelsen går ud over hu denne nu. Hihihi.. smiley

    Ang. om de er kød eller altædende, så er jeg kold overfor diverse diskussioner smiley jeg har studeret ulve, vildkatte og self. hunde hele mit liv, så jeg er ikke i tvivl om hvad de selv foretrækker "når de ikke er opvokset el.inddoktrineret" til en bestemt "levevis" hvis man kan sige det sådan. smiley

    Det er jo tydeligt bevist at hunde kan overleve af at KUN få rugbrød med leverposej på, "det levede de fleste hunde af i "gamle dage" så den med kødet holder ikke helt stik, hvor imod at en kat ville dø hvis den ikke fik kød, men det er svært at bevise da selv tamkattene fanger mus og småfugle, men mange æder ikke deres fangst pga.de er mættet hjemmefra, men instinktet er i den grad stadig i live hos kattedyrene. smiley
    Men det er jo mit ord mod de "kloge bogliges" = dem som kun ved det de har læst sig til. smiley smiley


  • Cie T
    Cie T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Svar: 61
    #62   18. maj 2014 Puk, du skrev:
    "men det kan være da er nogle stoffer i kyllingen hunden ikke kan tåle "

    Jeg er målløs.
    Hvis jeg køber en hel fersk kylling, så bør der ikke være andet end kylling i den.
    Hvis jeg køber frosne kyllinge-brystfilét'er, så er de "pumpet" med salt-vand, og selvfølgelig har hundene ikke godt af for meget salt, men det har vi mennesker såmænd heller ikke.

    Du skrev også:
    "jeg vil i hverfald for ondt i maven hvis jeg var en hund som fik en rå kylling som ikke var lavet i små stykker som bare er vådt som kylling nu er "

    Nu er der jo sådan, at en hunds mavesyre er stærkere end et menneskes, så hundens mave kan faktisk fordøje ting, som et menneske ikke ville kunne fordøje.

    Men mener du helt seriøst, at du tror en hund kun kan spise kød, der er skåret i små stykker, og ikke er vådt, som kød jo er? ? ?

    Jeg har en dværgpinscher (5,5 kg hund), hun bliver rå-fodret og får jævnligt rå ben med kød på, hun elsker det og hendes mave fungerer meget bedre nu end da hun fik tørkost.

    Meget af det der er i tørkosten glider direkte igennem og kommer ud den anden vej, det er ting hunden ikke har gavn af.
    Mens min hund blev fodret med tørkost brugte jeg 2-3 høm-høm-poser på hver tur, d.v.s. 6-9 poser om dagen.
    Nu hvor hun bliver rå-fodret bruger jeg 2-3 poser om dagen. Simpelthen fordi der ikke bliver lige så meget affald ud af det foder hun får nu.


    Når man snakker om, at fodre sin hund med menneskemad, så menes der jo ikke, at man fodrer den med rester fra kagebordet, men med menneskemad, som er lavet af gode rå-varer og tilberedt så lidt som muligt.
    Det er ihvertfald sådan jeg tolker det.


  • #63   19. maj 2014 smiley

Kommentér på:
Vil ikke spise....

Annonce