{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.041 visninger | Oprettet:

Tisser inde {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at få spat af mine hunde, de tisser konstant på gulvet.
Jeg har læst flere tråde her nu, om andre med samme problem, men de handler alle om hvlape og unge hunde der gør det.

Jeg har 3 ældre hunde, 2 tæver og en kastereret han, de tisser dagligt inde, selvom de kommer ud, vi går tur, de blir aktiveret. De er alle 3 undersøgt og ingen af dem har fysisk nogle skavanker der gør at de tisser inde.

de har aldrig været 100% renlige, i den forstand at de altid har gjort på gulvet når jeg har forladt dem,men nu har det taget voldsomt til, og er blevet sådan at bare jeg går på toilettet så er der en af dem der har tisset på gulvet, og jeg er ved at være godt træt af det svineri.
De tisser oftes foran spisebordet, eller i gangen hvor de sover, gulvet er efterhånden blevet vasket med alverdens ting og sager i håb om at fjerne lugten så de ikke tisser inde, men det hjælper ikke.
De er sjældent alene hjemme og når de er er det faktisk ikke der de gør på gulvet. men om natten, og når jeg går fra dem feks bare for at gå på toilet så er den gal.eller bar ejeg forlader rummet for at tømme postkasse.
sommetider lægger de også gerne en lille kage men det er ikke så tit og ikke så slemt som deres tis.

der er tale om hunde på 12,13 og 16 år


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tisser inde
  • #2   13. maj 2014 en gravhund tæve 12år
    schæfer/lab blanding tæve 16år
    schæfer/lab blanding han 13år


  • #4   13. maj 2014 det er godt nok lang tid siden de har ødelagt noget, andet end deres pude, men det behøver de nu ikke være alene for......

    tæverne har alle dage haft svært ved at være alene og ødelægger ting der lugter af mig, min pude, min dyne, mit undertøj osv aldrig mandens ting


  • #6   13. maj 2014 ja det er også det jeg tænker, men hvordan katten får jeg vendt det

  • #8   13. maj 2014 mine er jo så bare ikke alene for tiden, da manden går arbejdsløs og derfor er hjemme hele tiden....

    der er ingen tvivl om at de har et problemmed at være alene hjemme, det har altid været en udfordring, og aldrig noget de har lært, da je ghar haft mulighed for at have dem med mig altid.

    men det at jeg nu ikke så meget som kan gå på wc uden de pisser får mit pis til at koge


  • #10   13. maj 2014 nu du siger lyd så jamre den gmale også når hun er dækket af i sin kurv og ikke kan se mig..... hun gør ikke men hun piber lige så stille i en meget høj tone, det er til at få spat af

  • #12   13. maj 2014 jeg havde i en periode mine til at gå i hundegård når jeg ikke var hjemme, ganske enkelt for ikke at få splittet huset ad, det virkede, det var altid galde hunde at komme hjem til og jeg skulle ikke starte med at være sur over ødelagte ting, døre og andet.

    jeg har kun en gang fået klage over at hundene skabte sig når de var alene, så det er ikke larm de laver.......


  • #14   13. maj 2014 det håber jeg da..... håber på brugbare svar

  • #15   13. maj 2014 Kan der være, at en af de gamle er begyndt at blive inkontinent og de andre så bare følger efter "kan hun tisse der, kan jeg også"?
    Har de nogensinde været vænnet til at være alene? Det er gamle hunde, så svært at lave om på deres "vaner"

    Jeg tror den eneste mulighed du har, er at være hos dem så meget som muligt både ude og inde og sørge for, at de bliver luftet og aktivieret mange gange om dagen, så de er trætte, når der er dømt indetid.


  • #16   13. maj 2014 de har desværre aldrig rigtig lært at være alene, jeg havde mulighed for altid at have dem med da de var yngre, og var der en grund til je gikke kunne have dem med var de ved min svigermor....... og nej de har altid pisset inde, uanset aktivering, når d ehar været alene, men aldrig som de gør det nu....

    havde hanhunden mistænkt for at glemme at han ikke måtte tisse inde, for et par år siden. han gav sig pludseligt til at pisse op ad ting inde, feks vasketøj der hang til tørre, ganske som havde han glemt at man ikke må lette ben. men det er ikke ham der er det største svin, han gør det sommetider om natten, det er tæverne der er værst til at gøre det når når de bare er alene i 2 min


  • #17   13. maj 2014 OK, Men jeg må indrømme, at jeg simpelthen ikke fatter, at du har kunnet leve med det i så mange år. Også selvom det kun var en gang imellem. Jeg tror du p.g.a. deres alder, bliver nødt til at begrænse den plads, de har at være på, til f.eks. bryggers og køkken og udenfor, hvis det er en mulighed. Og ellers må du være obs på dem hele tiden, når de f.eks. er i stuen, og sige BØØØØH! hvis en af hundene viser tegn til at tisse, og skynde dig at kalde den med ud. (men for guds skyld ikke skælde ud, hvis de tisser eller pøller inde!)

    Jeg troede virkelilgt, at det var "gammelhunds-inkontinens" der var på tale her, men 3 gamle hunde, som ikke er renlige.....Hmmm? Måske skal du bare leve med at tørre op, fordi det kunne have været undgået for min. 11-14 år siden.... Jeg er sgu lidt målløs! smiley


  • #18   13. maj 2014 Det var et problem i starten når de var alene, så der fik de hunde gården det fjernede ikke årsagen, men problemet. så flyttede vi, til et sted hvor de altid var i hundegård (dog ikke med min gode vilje) åå nær når de blev aktiveret, fodret, osv.
    så flyttede vi igen hundene og jeg, og det var så her jeg opdagede han hundens pludselige pissen inde op ad ting, slog det hen med alder og at naboen havde fertil hanhund.
    nu er vi så flyttet igen og nu er problemet blevet massivt, det er dog tæverne der er slemme til at pisse når jeg går.


  • #19   13. maj 2014 Jamen det er tilsyneladende noget, du skal finde dig i, for en hund, der har været vant til hundegård har jo aldrig lært, hvad der er ude og hvor de ikke må besørge. En hanhund strinter jo gerne, hvis han kan komme til det - især hvis der er tæver i nærheden .- men ellers på hvert 2. vejtræ, lygtepæl og postkasse. Jeg mener seriøst, at du har et stort problem. Det var noget andet, hvis hundene kun var ½-3 år, for så var det nemmere at træne.

    Hvilke hunde har du/I? Race?
    Hvis det f.eks. er slædehunde, ville det nok være en god ide at lave en ny hundegård til dem, hvis det er det, de er vant til. smiley


  • #20   13. maj 2014 det er en gravhund tæve på 12
    schæfer/lab blanding tæve på 16
    schæfer/lab blanding han på 13


  • #21   13. maj 2014 syntes jo bare de er for gamle til at være i hundegård... og problemet er jo når vi er hjemme, og sammen med dem

  • #22   13. maj 2014 Demens kan gøre hunde ikke husker hvad de har lært tidligere.
    Er tæverne steriliserede?
    Jeg ville nok prøve medicin mod inkontinens og måske noget beroligende feks dap eller serene um/ zylkene til alenehjemme tiden.


  • #23   13. maj 2014 nej tæverne er ikke steraliseret....

    og det er stadig ikke ved alene hjemme de har problemer, og jeg kan jo dårligt give dem beroligende bare fordi jeg selv skal på wc


  • #24   13. maj 2014 Nej du skal jo give det hele tiden.
    De ting jeg nævner som beroligende er ikke medicin men kosttilskud. Dap er feromoner som sættes i en slags duftspræder i stikkontakten og udskiller dufte ala morhunden = beroligende. De to andre er kosttilskud man giver nogle gange dagligt en er baseret på råmælk = minder om mælk fra mor= beroligende. Den anden er tilskud af planter som øger egenproduktion af beroligende signaler.
    Det er altså ikke så de ligger på gulvet og sover.
    Men måske det kan berolige dem hvis det er stress udløst tisseri.
    Man prøver det af en periode dagligt. Mange bruger det feks til nytår.

    Under alle omstændigheder ville jeg afprøve det mod inkontinens når hundene er så gamle som de er. Og jeg ville læse mere om demens og evt. Snakke med dyrlægen om det.

    På mig lyder det ikke bare som om det er adfærd der kan rettes med træning. Måske i hvert fald ikke alene.

    Og alt er bedre end det du står i nu.


  • #25   13. maj 2014 Først; er du sikker på det er alle tre hunde?

    Dernæst, det kan være på grund af en eller flere af følgende årsager:
    1) Inkontinens pga. alder
    2) Angst for at blive ladt alene
    3) At de bare aldrig har lært det (levet i hundegård fx. kan gøre det)

    Det første kan du få klarlagt ved dyrlægen og denne vil også kunne hjælpe med det.
    Det andet er godt nok svært at gøre noget ved, hvis det har stået på i over 10 år - og tænk at du/I bare har levet med det.. Ja, jeg kunne i hvert fald ikke! smiley
    Det tredje klares vel på samme måde som med hvalpe, men I må nok forvente at skulle kæmpe med det i laaaaang tid - som i måske indtil hundene dør...

    Har du ikke selv en idé om, hvad årsagen kan være til det?


  • #26   13. maj 2014 hvor får jeg så fat i disse midler......

    Dyrlægen siger der ikke er noget galt med hundene, at de er velpasset, vel stimuleret, og vel dresseret.
    selvfølgelig kan han ikke udelukke demens.

    inkontinens kan jeg altså heller ikke tilslutte mig, for de kan sagtens holde sig når de feks er i bilen eller når bare jeg ikke går fra dem.
    i bilen kan de faktisk også nemt være alene uden at lave ulykker af hverken den ene eller den anden art.

    min kæreste sidder så lige nu og fortæller mig at der ingen problemer er når han er alene alene med dem. dvs. når jeg har givet farvel godbidden og er kørt min vej, så er der ingen problemer. ergo er det mig og mit forhold til hundene der er problemet.

    hundene er mine og det har alle dage været mig der er overhovedet, mig der er omsorgsgiver, mig der fodre, mig der lufter osv. og problemet er altså når jeg feks går på toilet, og de ikke kan komme med.

    vi er flyttet ind til min kæreste gennem 2 år, det er selvfølgelig en ændring i hundenes liv, men deres rutiner er ikke blevet ændret, kun omgivelserne. vi har boet her i ca 7 måneder og det er de sidste 2 måneder det er blevet rigtig slemt.



Kommentér på:
Tisser inde

Annonce