{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
859 visninger | Oprettet:

Kaster op {{forumTopicSubject}}

Her på det sidste er Morgan begyndt at kaste op. Det er som regel kun noget gulligt snask (som jeg går ud fra er galde) der kommer op, og han kaster kun op én gang. Til gengæld er det hver dag, og det begynder at bekymre mig.

I starten troede jeg det var fordi han ikke fik nok mad, eller fik maden for sent. Det gav jo mening!
Nu er det som om han ikke rigtig gider sin mad, for det meste, så jeg tænker det vel også kan have en betydning?

Han spiser/drikker normalt, og han opfører sig præcis som han plejer. Den eneste forskel er det der klamme snask, som han heldigvis efterhånden har fattet, ikke skal ud indenfor.

Han har for nylig fået nyt foder, da vi havde fejlvurderet hvor meget af det gamle, der var tilbage, og pludselig ikke kunne nå at bestille nyt hjem, da vi i forvejen skulle skifte til noget andet foder.
Det han får nu, er Optimal Balance (mener jeg, det hedder >.>) men kan foderet gøre sådan ved ham? Eller er det mon som han ikke finder foderet interessant nok, til at spise? Han har altid været altædende, så det skulle da være første gang, han ikke gider spise sit foder.

Hvad vi har fået købt hjem, men ikke taget hul på endnu, er Bosch. Fik at vide det var et godt - og billigt - foder, så det skulle da prøves! Måske vi skulle tage hul på den?

Hvad mener I? Tror I det er foderet den er gal med?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kaster op
  • #2   14. maj 2014 Det er lige deromkring, i hvert fald. Vi har ellers altid prøvet at finde ordentligt foder til ham i butikkerne, når vi ikke har kunnet bestille hjem i tide.

    Det er nu ikke fordi han ikke har mad, og han kaster op på forskellige tidspunkter. Lige nu, har han f.eks. mad i sin skål, men han spiser ikke af den, og har næsten lige været en tur i haven, for at kaste op smiley

    Skal jeg bare prøve at skifte foder med det samme, eller skal jeg lave overgangen til det nye foder, og derefter give resten af det andet væk?


  • #3   14. maj 2014 giver du ham lidt yougurt ymer eller andet surmælksprodukttidligt om morgenen tror jeg det går over.
    det hjalp her. nu får hele flokken det hver morgen. smiley


  • #5   14. maj 2014 Jeg læste et sted, at hvis hunden kaster galde op, skal man prøve at give den noget toastbrød, så det prøvede jeg lige i dag, hvilket han da heldigvis godt ville spise, selvom han ikke rører sin mad o.o
    Men er der ikke noget med, at man ikke må give hunde mælkeprodukter?


  • #6   14. maj 2014 Lungeorm? o.o Det lyder ikke godt o.o

  • #8   14. maj 2014 Det er meget gult, så dér er jeg ikke i tvivl. Heldigvis, så o.o

    Huh... Jeg må prøve at se hvad der sker, hvis jeg skifter foder, for han har haft mad siden kl 7 i morges, og kastede først op, lige inden jeg oprettede denne tråd, så han har vel ikke haft kvalme i al den tid, hvor han har ligget inde hos mig og sovet?

    Men igen... Mælkeprodukter? Er det bare en myte, at de ikke må få det? smiley


  • #9   14. maj 2014 de kan ikke tåle "alm."mælk men syrnede mælkeprodukter er godt for maven så det må de godt få,i begrænsede mængder er det godyt til at regulere maven.

  • #10   14. maj 2014 Ahh, på den måde! Men er der noget der er bedre? Jeg spiser ikke selv den slags, og ved sgu heller ikke om min mand gør, så den slags produkter, er fuldstændig udenfor min viden smiley
    Jeg kender til A38? Kan det bruges? (Spørger kvinden, der efterhånden føler sig ret dum smiley )


  • #11   14. maj 2014 Min kaster også galde op ind i mellem - Men der er mest, hvis han bliver FOR sulten. Man er vel ikke labrador for ingenting.. smiley

  • #12   14. maj 2014 Hvordan ser ingredienslisten ud på det foder, som den får nu. Det kan være, at der simpelthen ikke er nok "gods" i til din hund.

  • #13   14. maj 2014 Ingen anelse o.o Jeg prøver lige at finde den ^^

  • #14   14. maj 2014 vi køber det der er billigst, altså på tilbud, det er tit A38 men også tykmælk, ylette og youghurt er ofte på tilbud....favoritteb er thieses ymer....her bruger vi mellem en halv til en liter om dagen, men her er der jo også mange hunde....

  • #15   14. maj 2014 Hvis din hun bliver dårlig af det foder, som den får nu og du har fået det nye hjem - Hvorfor så ikke bare give den det nye??

    Hunde må gerne få mælkeprodukter, men det skal helse være Cultura så.


  • #17   14. maj 2014 Ahh, ok!

    Gitte, fordi jeg jo ikke ved om det er foderet han bliver dårlig af, eller om det er fordi han ikke vil spise det, eller hvad det kan være.

    Anyway... Her er ingredienserne. Måtte have fat i mobil og pose, da jeg ikke kunne finde noget online. Håber det kan ses.



    profilbillede
  • #18   14. maj 2014 Hejsa Julie!
    Her får du mit syn på sagen smiley
    Jeg havde selv tidligere en tæve, som kastede galde op hver dag (hun lærte at gøre det i bruskabinen). Dengang lærte jeg, at en hund ikke må have mad til at stå konstant. Den kan udhvikle mad-lede\spisevægring og småspiser den hele dagen, danner den for meget mavesyre, hvilket kan være årsag til mere opkast og mavesår.
    Hvis jeg var dig, ville jeg:
    -Gå tilbage til foderet den kan li'.
    -Foder 2 gange dagligt.
    -Giv den lidt aloe vera, Cranberry gel fra forever living products, hver morgen.
    Disse råd hjalp mig meget.
    God bedring med den smiley


  • #19   14. maj 2014 Du skal finde noget foder med kød, som 1. ingrediens. Og så ville jeg gå langt udenom alt, hvad der hedder korn og ris. (Men jeg har også allergihund).

    Hvis din hund godt kan lide Bosch, så giv den det.


  • #20   14. maj 2014 Vi har ikke prøvet Bosch før, men vi går i gang med at skifte over til det i dag, da vi jo har sækken stående ^^

    Pia, han plejer heller ikke at have det til at stå hele dagen, men derimod omkring 30 min, maks ^^ Men tak for rådene ^^


Kommentér på:
Kaster op

Annonce