{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.265 visninger | Oprettet:

Indsamling {{forumTopicSubject}}

Vi behandler vores dyr bedre end mennesker , nu har jeg med stor interesse fulgt tråden med den lille hvalp Igor og da jeg selv er en stor dyreven glæder det mig meget at der er så mange der vil hjælpe ham havde jeg pengene ville jeg selv give et stort beløb . Men det undrer mig lidt hvor hurtigt der kan rejses en masse penge , jeg har startet en indsamling for at hjælpe min søster Hendes mand er ved at dø af den frygtelige sygdom ALS hun har lovet at han skal dø hjemme . Hun får hjælp 3 timer og tre kvarter hver dag og at passe ham er et 24 timers job , jeg har startet indsamlingen for at hun kunne købe sig til lidt ekstra hjælp . Men det ser ikke ud til at der er mange der har lyst til at hjælp https://www.caremaker.dk/nc/fr/i/hjaelp_til_als_ramt_mand_og_hans_familie/


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indsamling
  • #1   19. maj 2014 Fie det du skriver om hjælp er da godt, og har selv stået med en syg /døende mand Men der mener jeg, at det offentlige bør træde ind og hjælper Det er det vi betaler skat til Når dyr bliver syge ,er der ingen offentlig enstans der hjælper
    Ellers må venner og familie træde til smiley


  • #3   19. maj 2014 Nu er det sådanne at hun kun kan få hjælp de tre timer og tre kvarter vi har snart prøvet alt , jeg er selv syg men prøver at hjælpe så godt jeg kan

  • #6   19. maj 2014 Ja Fie jeg ved det er hårdt Men det hjælper somtid at man banker i bordet over for det offentlige ,de er til tider lidt langsomme i opfattelsen Men i skal bare blive ved
    Har du ikke noget familie, hvor i så måske på skift kan hjælpe


  • #7   19. maj 2014 Vi har prøvet alt og der er ikke noget som hjælper min søster får invalidepension og har søgt om plejetilladelse for at passe hendes mand men igen er der ikke kommet svar fra kommunen jeg ved ikke om de håber på at han dør inden de tager en beslutning , min søster magter ikke mere hun er kørt helt ned på grund ag søvn underskud hun sidder i en stol om natten fordi hun er bange for at hendes mand skal dø mens hun sover .At jeg først skrev at vores dyr bliver behandlet bedre , mente jeg også at hvis en af mine hunde bliver syge skal den ikke ligge og lide men den bliver aflivet . Dette er desværre ikke tilladt at gøre med mennesker i Danmark og vælger du at rejse til et andet land hvor det er tilladt koster det mange penge

  • #8   19. maj 2014 Fie På det punkt med aflivning Ville jeg ikke omtale ,men der giver jeg dig fuldkommen ret Der er vi bedre ved vores dyr en ved mennesker Derfor er jeg også for aktiv dødshjælp Syntes det er forfærdeligt ,at vi mennesker ikke få lov at få fred ,når vi ikke kan klare mere Hvis din svoger er så ringe ,hvorfor er han så ikke på sygehuset eller på et plegehjem

  • #9   19. maj 2014 Kære Fie!
    I et samfund som vores forventer vi, at fællesskabet altså det offentlige træder til i sådanne menneskelige sager, anderledes er det jo omkring vores kæledyr. At vores offentlige system så ind imellem ikke dækker behovet, eller i hvert fald ikke gør det på den måde, som man helst vil have det, det er en anden sag.

    Vi har selv været igennem en omgang meget lignende din søster, der blev løsningen at en af døtrene søgte og fik tilkendt fuld betalt plejeorlov, da min fader i lighed med din søster som pensionist ikke kunne få tildelt anden form for godtgørelse end nogen få timers hjemmehjælp til hans døende kone(min "pap"mor).

    Til gengæld kunne plejevederlaget til hendes datter bevilges meget kortfristet, og dette plejevederlag kunne også bevilges en nær bekendt eller et andet familiemedlem. Måske det kunne være en mulighed for din søster, så hun kunne blive aflastet.

    Desværre kan pensionister, efterlønsmodtagere, hjemmegående ægtefæller etc. ikke få plejevederlag.


  • #10   19. maj 2014 Inger N som jeg skrev i mit første indlæg har min søster lovet hendes mand at han skal dø hjemme , og hun har i sinde at overholde hendes ord koste hvad det vil , han kan hverken tale eller spise selv han har fået opereret en sonde ind og får føde og væske igennem den , nu ved jeg ikke hvor mange af jer der der kender til sygdommen ? Jeg gjorde ikke før min svoger fik det og jeg kan fortælle jer at det er ganske forfærdeligt at se på

  • #11   19. maj 2014 Ok Fie Ja man skal holde hvad man låver Min mand ville også være hjemme
    Og det er meget strenge, at skulle passe en døende Og kan høre at det må være endnu strengere når vedkommende ikke kan tale /spise selv
    Det vil altså sig ,at skal der gives mere hjælp ,skal de selv betale


  • #12   19. maj 2014 Ja de skal betale alting selv og det er der ikke penge til

  • #13   19. maj 2014 Ja det systemet det er galt med Jeg syntes bare det er så urimeligt de ikke kan få noget hjælp
    Er der ingen venner og familie der kan træde til


  • #16   19. maj 2014 Altså nu bliver jeg lidt hård - få ham indlagt. Det der er ikke en holdbar løsning for nogen af parterne og med hendes mangel på søvn bliver hun i endnu dårligere stand til at passe ham.
    Da min mor fik delir ville hun også hjem og passes af mig 24/7 - en tig som hun aldrig ville have sagt hvis hun hade været ved sine fuld fem. Jeg forsøgte i starten (hvor hun dog endnu ikke decideret var eeklæreret døende), men pga lungebetændelse blev hun indlagt. Og du godeste hvor det lettede. Læger og sygeplejersker var på hele tiden, sørgede for smertestillende, dampmaskine når hun ikke kunne trække vejret, hjalp hende op på toilettet osv. - ting som jeg ikke anede en skid om.
    Så kunne jeg pludselig bruge mine ressourcer og holde hende i hånden og være der for hende i stedet for at bruge al min energi på at spekulere over hva jeg skulle gøre hvis nu det eller det eller det skete.


  • #17   19. maj 2014 Iøvrigt så er et hospice også en mulighed - den ro, pleje og støtte, man får der er helt speciel, det er en kæmpe hjælp både for den døende og de pårørende. Som den meget tætte pårørende kan man være der hele tiden, og man har så det meget sagkyndige og utrolig varme personale til at hjælpe og støtte sig. Der er en helt utrolig fredfyldt og lindrende stemning der.

    Meget, meget bedre end på et almindeligt hospital.


  • #18   19. maj 2014 Kirsten jeg giver dig ret

  • #19   19. maj 2014 Absolut rigtigt Kirsten. Vi røg også på hospice den sidste måned med min mor. Sygehuset var rigtig gode og hoppede og sprang som gale for at sørge for at min mor havde det godt. Hospice var bare eminente - mangler simpelthen ord for de dygtige og søde mennesker der arbejder der.

  • #20   19. maj 2014 vi havde en ven (ikke nær kendte parret fra banko) og "Knud" havde ALS endte med respirator 4 hjælpere, blev passet i døgndrift ville være hjemme....hans kone var hjemmehjælper fik orlov til at passe ham---trods hjælp og mange hjælpende hænder var hun ude i en depression da Knud døde...for os der så på var det en forfærdelig oplevelse, synes også et hospice netop i ALS tilfældende er det bedste man kan tilbyde....mange tanker til din familie, ts..... smiley

  • #21   19. maj 2014 Ingen grund til at trampe videre i dette her , og tak for jeres svar og meninger , men min lillesøster er meget stædig og holder hvad hun lover om så det bliver det sidste hun gør på denne jord så dør hendes mand hjemme han er kun 56 år . og jeg vil prøve at støtte og hjælpe så godt jeg kan der er desværre ikke andre

  • #22   19. maj 2014 Knus og tanker til dig og din søster og svoger Fie;)

  • #23   19. maj 2014 Tusinde tak Bodil

  • #24   19. maj 2014 Puha hvor er det trist.

    Mange tanker til dig og din familie..


  • #25   19. maj 2014 tak skal du have Tina

  • Lady Pink
    Lady Pink Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 13 Emner: 58 Svar: 265
    #26   20. maj 2014 Fie
    jeg har set og passet en del mennesker med als, det er en modbydelig sygdom
    din svoger burde at kunne få visiteret døgnpleje, hvis din søster melder ud at hun ikke magter at passe han selv, SKAL kommunen træde til .. de skal stå for alt personlig pleje, give sondemad og medicin ... man har IKKE pligt til som familie at skulle udføre arbejde, som hjemmeplejen burde tage sig af..

    din svoger kan jo sagtens få lov til at dø hjemme på en værdig måde med sin kone omkring sig.. hun skal bare sige FRA nu..det er ikke hendes opgave..
    og sørg for at få en visitator i hjemmet, og hvis denne allerede har været der, så bed om endnu et besøg..
    det er typisk kommunen vil spare penge og lade andre udføre deres arbejde

    hilsen en som er offentlig ansat, og er efterhånden ved at brække mig over kommunerne smiley


  • #27   20. maj 2014 Jeg tror det er så simpelt som at vi sidder på et lille smalt forum i forhold til at samle ind til mennesker.

    Skulle vi støtte en med nyre sygdom vil man støtte en forening ved køb af lodsedler, putter i bøssen til kræftens bekæmpelse osv.
    Og med mennesker strækker vi os også meget mere, som f.eks. at hjælpe dem i Afrika eller andre steder med naturkatastrofer.
    For få år samlede den danske befolkning over 137 mio. sammen på en uge, så jo der støttes til mennesker, og jeg tvivler på indsamlinger i den størrelsesorden for en enkelt hund eller hunde i det hele taget.

    Kigger du på dette forum så er det hundemennesker der er her så samles der til en hund så er det jo det rigtige sted at være, hvor imod samles der ind til Grønspætterne i Sønderomme så er det her jo nok ikke det sted at starte da man skal være heldig at finde 3 der kunne have en smule interesse i at støtte.

    På et tidspunkt bliver det bare så stort man må være selektiv for at have til sig selv og sine egne.


  • #28   20. maj 2014 Tusinde tak for jeres gode råd jeg vil lade dem gå videre

Kommentér på:
Indsamling

Annonce