{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
884 visninger | Oprettet:

Er jeg helt gal på den ? {{forumTopicSubject}}

Ville lige høre om andre synes jeg er helt galt på den angående dette:


Vi har en stor hund og bor i lejelejlighed (hunden må vi gerne have) når vi skal uden for kan vi enen gå ud på parkerings pladsen eller mosat vej og ud i center.. og her er dilemmaet så, når jg fx skal handle er det klart nemmest at gå center vejen og ofte har jeg hunden med når jeg skal handle..


Når man kommer ud af center døren kan man gå til højre til såan et gang system der løber mllem bygningerne.. her må du gerne gå med hund.. eller du kan gå til venstre ind i selve centret,hvor hunde ikke er tilladt..


Fra vores udgangs dør (sidste opgang inden centeret) er der sådan et lidt åbent stykke, som hverken er det ene eller andet, altså hverkengang eller center.. og hvor det slutter og selve centeret begynder er deren udgangsdør, denne er jo klar den nemmeste at benytte, også fordi hunden så kun er indendørs i ca 15 sekunder.. derfor plejer jeg at gå de 10-15 meter fra vores dør, over "ingenmandslandet" og ud af døren..


De fleste siger intet eller smiler, holder altid hunden kort og prøver at undgå at han genere nogen.. og han ed han er inden for og kunne aldrig drømme om at lette ben eller lignende..


Skal jeg gå ned gennem gangen og ud så skal jeg langt ned, da jeg oftest har klapvogn med, og der er trapper ved de fleste udgange..


Jeg har så nu et par gange olevet at (oftest) ældre damer råber op og skælder ud, for man må ikke have hunde i centret og jeg forklare pænt at vi ikke skal ind i centeret, blot hen til vores opgang, men de høre oftest slet ikke efter, men skælder blot ud..


Jeg har flere gang mødt ansatte fra boligselvskabet (både håndværkere og administrative) og ingen af dem har sagt noget.. jeg føler jo ikke selv at vi går ind i centeret men kun til kanten og kan ikke se hvordan det skulle genere nogen at vikrydser e 10-15 meter til vores opgangs dør..


Men hvad siger i ? mener i jeg er helt gal på den ? ville i brokke jer over at hunden kryser over et lille stykke mellemgang fr dør til dør ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er jeg helt gal på den ?
  • #1   20. maj 2014 Center ?

    Ja jeg bor ikke i lejlighed, så aner ikke hvad det betyder... Med mindre det er et indkøbsceter ?


  • #3   20. maj 2014 Hvis du går et sted med hund, hvor hund ikke er tilladt, så er det ikke okay.
    Også selv om det kun er 15 meter


  • #4   20. maj 2014 Det er et indkøbs center af en art (med butikker, bibliotek og boligkontore) det er sådan et stykke som egentligt hverken er gang eller center, altså hvor gangen åbner op og breder ud, lige inden selve center området starter..
    Når de aflæser centeret gør de det med en sikkerheds dør lige bag den dør vi går ud af, dvs jeg antager at centeret starte/stopper ved den dør..


  • #5   20. maj 2014 Altså hvis du gerne må gå der med hunden Altså hvor det er tilladt Kan jeg ikke se du skal ta dig af ,hvad nogle gamle koner siger Du har jo dit på det rene ,så Prøv at smil til dem ,og vær hamrende ligeglade med hvad de siger smiley

  • #7   20. maj 2014 Inger: Jeg ser det som "lovligt" da området ligger mellem et sted (gangen) hvor hunden gerne må være og centret, hvor den ikke må og går ud hvor centret begynder.. Men nogle vælger måske at se det som en del af centret eller måske ved de ikke at hunde gerne må være i gangen

  • #9   20. maj 2014 Birgitta: Skiltet sidder uden for centret, altså uden for døren, på den modsatte side af den vi går til.. Og så inde i selve centret hvor vi selvfølgelig ikke kommer

  • #10   20. maj 2014 Hvis du er i tvivl og vil have dit på det rene, så ville jeg tage fat i din udlejer og hører dem ad. smiley

  • #11   20. maj 2014 Anja: Personligt er jeg ikke i tvivl om hvad jeg mener er korrekt, bliver bare ked af at blive råbt af..

  • #12   20. maj 2014 Men fordi du mener det er korrekt, er det jo ikke nødvendigvis det rigtige.
    Kan godt forstå at du bliver ked af at blive råbt af og det bliver du jo, fordi du er i tvivl om det er rigtigt eller forkert.....og ellers havde du ikke skrevet herinde.

    Hør dem da ad....og så kan du med rette bare lade dem råbe, så ved du hvordan det forholder sig. Minusset er jo selvfølgelig også at du måske får afvide at det må du bestemt ikke, men igen du generer jo ikke nogen.


  • #14   20. maj 2014 Birgitta: fik vist skrevet det lidt forkert.. Der er ingen hunde forbudt skilt hvis jeg går ud på modsatte side af bygningen.. Der er i centeret og på døren ind til centeret, men der står "hunde forbudt i centeret" jeg går ind af døren og væk fra centeret..
    Ved ikke om det er gjort klart, men hele området, gange, igenmands land og center er alt sammen indendørs


  • #16   20. maj 2014 Birgitta: skiltet sidder ikke på døren, men på væggen udenfor, ind mod centeret (altså modsat af den vej jeg går) der står ingen steder "hunde forbudt efter denne dør" men "hunde forbudt i centeret" og jeg går jo netop ikke ind i centeret men drejer den modsatte vej, hvis det giver mening

  • #18   20. maj 2014 Nadia: Der er et skilt der siger at hunde er forbudt i centret, men jeg mener jo netop ikke jeg går ind i centret, jeg går den modsatte vej gennem et åbent stykke mellemlange hen til min opgang..
    Alle andre opgange føre ud i gang området (hvor hunde er tilladt) vores er den eneste der går ud i "mellem" området.. Og synes jo det er fair hvis vi har samme muligheder for at komme ud som alle andre i bygningen.. Samt der står ingen forbud i mellemgangen


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #19   20. maj 2014 Så længe der ikke er skiltet hvor du går, et det vil fint. Du bor der og hjem skal du jo.

Kommentér på:
Er jeg helt gal på den ?

Annonce