{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
518 visninger | Oprettet:

Er kasteration en god løsning her? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Aslan er begyndt på den mærkeligste ting, nemlig at stresse helt op og komme helt op og køre, når han ser min lillebror. Han HYLDER når han ikke kan se ham ( Ligesom hvis der er en hunhund i løbetid i nærheden). Jeg har prøvet ALT, aflede ham, køre ham fuldstædig træt mentalt og fysisk. Han stopper IKKE.
Når han er i nærheden af min bror, prøver han konstant at humpe ham, igen kan han ikke afledes og må fjernes.

Derudover er han begyndt at markere igen, når vi er ude hos andre. Dette var han ellers stoppet med, men det er begyndt igen samtidig med at han er "blevet forelsket" i min lillebror.

Vil denne adfærd stoppe ved en kasteration, eller vil denne adfærd blive styrket?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er kasteration en god løsning her?
  • #1   20. maj 2014 at hanhunde markerer, er socialt . Du skal i første omgang prøve at træne den.
    køre ham fuldstædig træt mentalt og fysisk, hvad mener du med det?

• #2   20. maj 2014 Her mener jeg bare at, vi træner, laver fodersøg, sporarbejde og sådan. Så han får brugt alt sin energi smiley

Den anden dag, tog vi en cykel/løbetur på 10 km, hvor han fik brugt en masse energi også, dog hjalp dette ikke. (Han skiftevis løb og sad i cykelkur, så han ikke blev overbelastet)

Jeg HAR prøvet at træne med ham, og der har ikke været noget siden han var ca 1 år, og nu er han begyndt igen.

• #3   20. maj 2014 Det med markering, er som sådan ikke det store problem. Det er det med min lillebror som er værst. Det andet VED jeg at JEG kan træne væk igen smiley

• #4   20. maj 2014 hvad skulle kastration hjælpe på at han stresser op omkring din lille bror?
    du skal nok nærmere lærer ham at slappe af i de sitiuationer, altså finde ud af hvorfor han stresser sådan op. For for mig lyder det som en hund som bliver virkelig stresset når din lille bror kommer, og det er synd og det vil en kastration ikke hjælpe på.

• #5   20. maj 2014 Det er måske også en smule desperation der spiller ind her.
    Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre.

Han fokusere utrolig meget på min lillebror og når han ikke kan se ham, ja så ryster og piver han indtil han kan se ham igen. Men når han så "glemmer" at mi lillebror er i nærheden er der intet.

Men han opfører sig som om min lillebror er i løbetid, det er nok også derfor jeg tænker kasteration er en løsning?
    Har nemlig prøvet at aflede ham, få min bror til at træne med ham, men intet hjælper. Og når min bror er i rummet, kan hverken min mor eller jeg, få Aslan til at høre efter. Den eneste som kan få ham til at lystre er min bror.

• #6   20. maj 2014 Bor i sammen med din bror?
    Det lyder lidt som Lucky som hvalp om igen..
    Lyder som om Aslan har knyttet sig meget til din bror, og derfor bliver ulykkelig når han går.

Lucky er blevet trænet rigtig meget, men da han var helt lille kunne jeg ingen gang gå på toilet, uden at han stod foran døren og pev til jeg kom ud, selvom min kæreste sad inde i stuen sammen med ham.
    Første gang min kæreste havde ham alene i en weekend, tissede han to gange i sengen (hvilket han aldrig havde gjort før) og ville ikke gå tur.
    Nu kan han hygge sig, men er så tilgengæld over mig når jeg kommer hjem, så jeg ikke smutter igen..

Ved ikke helt hvordan du skal træne at Aslan har knyttet sig sådan til din bror.. Men tror bestemt ikke kastration er løsningen.

• #7   20. maj 2014 Nej, jeg er flyttet hjemmefra smiley

Men min mor skal passe ham i 6 måneder, mens jeg er i USA og min bror bor hjemme smiley

Før jeg flyttede hjemmefra, var han ligeglad med min bror, nu er han det bedste der findes.

• #8   20. maj 2014 Jeg kan sagtens tage ham med ud og gå, uden der er noget og have ham med ud i haven, men lige så snart han høre hans dør åbne ja, så kan jeg intet gøre...

Og hvis min bror ikke er hjemme når vi kommer, leder han efter ham hele tiden..

• #9   20. maj 2014 Leger din bror vildt med ham nogen gange, eller har han gjort det?

For mig lyder det som om, at han forbinder din bror med at lege vildt og stresse op... Han skal lære, at din bror er "kedelig", og kun leger rolige lege/øvelser...

• #10   20. maj 2014 Ja, det har han haft gjort. Så det kan faktisk være derfor smiley
    Nu er min bror meget interesseret i computer og "gamer" meget, så måske hvis jeg får ham til at træne lidt med ham? Og ikke lege vildt at det ville gå over?

• #11   20. maj 2014 Har i overvejet at der måske er et eller andet galt med din bror ? Det er før set at det faktisk er hunden der har opdaget sygdom hos mennesker i familien. Selfølgelig er det mest nærliggende at så på hvad din bror og hunden foretager sig sammen. Måske det er noget med din brors hormoner der får ham til at reagere. Det var bare en tanke.

• #12   20. maj 2014 Det kan også være hans hormoner smiley Min bror fylder 16, så det kunne tænkes at det er puberteten smiley

Kommentér på:
Er kasteration en god løsning her?

Annonce