{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
947 visninger | Oprettet:

Han hund? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg kom til at tænke på, hvis man nu har en tæve, og man så anskaffer sig en hanhund, vil ens hanhund så strinte over det hele, eller hvis den er med nogen steder?
Eller skal man kastrere ham for at dette ikke sker?
Det var bare noget jeg fik afvide en gang, også kom jeg til at tænke på, hvordan er det egentlig med de hanhunde smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han hund?
  • #1   27. maj 2014 Det jeg har oplevet når der kommer hanhunde på besøg her Det er at de afmærker Jeg er der så med detsamme og siger nej Så plejer de at holde op
    Men hanhunde vil afmærke
    Hvis du selv får en hanhund hvor du har en tæve Vil du kunne vende den af med det Og har den først strintet et par steder ja så har den afmærket dens teritorium Og vil nok ikke gøre det mere Det er bare min erfaring Men om det altid er sådan ved jeg ikke


  • #2   27. maj 2014 Jeg havde en intakt hanhund (Kato) da jeg fik Afrodithe hjem.. Ingen strint eller noget der minder om det..

    Mine forældre har en intakt tæve og en intakt hanhund.. De har heller ingen problemer med strinten eller lign..


  • #3   27. maj 2014 Jeg har haft en del hanhunde gennem årene - også sammen med tæver - og jeg har aldrig haft problemer med, at nogle af dem har markeret indendørs.

  • #4   27. maj 2014 Det er et spørgsmål om at lære hanhunden, at den ikke skal strinte alle vegne.

    Vi har haft flere hanhunde, nogle af dem samtidig med tæver, og de har fra starten af lært, at strinteri det er noget der foregår på gåture, men er no go indendørs, på terrasser etc.
    Selvfølgelig vil den afmærke sin egen have og også gerne, hvis den kommer ud i en ny have, men et nej virker altså udemærket. Og afmærkning i tide og utide, det har vi aldrig set.


  • #5   27. maj 2014 Okay, så det kan godt trænes væk?
    Jeg må indrømme at skulle man have nr 2 hund, så ville jeg jo gerne være bedre stillet i forhold til at hundene skal kunne sammen, men jeg gider bare ikke strinteri over det hele indenfor, eller når vi besøger fx mine forældre smiley


  • #6   27. maj 2014 Vi har en han og en tæve, begge fertile og oplever på ingen mulig måde uønsket strinteri i vores hjem!

    Jeg synes det er noget ærgerligt at folk har en forestilling om, at hanhunde strinter umådeholdent - det gør de ikke.


  • #7   27. maj 2014 CH, det har du helt ret i, jeg er glad for nu at jeg ikke lyttede, og har spurgt herinde i stedet smiley

    Men når du har begge køn, hvad gør du så når tæven er i løb? smiley


  • #9   27. maj 2014 De to bliver skilt ad når tæven er i løb.

    De kommer med min mand på arbejde på skift og de skiftes til at være sammen med os indendøre - den anden er i sit transportbur i bilen.

    Om natten sover vi i hver sin ende af huset med lukkede døre - dog ryger begge i bilen når hun er højløbsk ellers ødelægger hanhunden alt på sin vej ind til hende smiley


  • #10   27. maj 2014 Ja okay, så er neutralisation af den ene nok bedst i mit tilfælde, hvis jeg vælger en han smiley

  • #12   27. maj 2014 I den korte periode hvor vores tæve(r) er højløbske, der er hanhunden her ikke - synes simpelthen det er for stressende for alle hundene.

    Så vi har ham på den måde sammen med en veninde, hvor han i det hele taget jævnligt er. Der er så godt at have pasningssteder rundt omkring til alle hundene, steder hvor de føler sig hjemme og trygge. Vi har meget gensidig pasning i vores hundebekendtskabskreds, det er guld værd at få dannet sådan et netværk.


  • #13   27. maj 2014 For vores vedkommende er den stress, der er tilknyttet tævens løbetid noget der varer max 2 døgn.. Det er lidt højt sat.

    Med kun en tæve i huset er det til at overse to gange om året..

    Synes på ingen måde det er synd at have hanhunde og tæver sammen af den grund og det i sig selv - altså stressen - synes jeg ikke er en specielt vægtig grund i forbindelse med en beslutning om neutralisering.

    To til fire døgn ud af 365 - det går... Neutralisering kan jo have konsekvenser, der rækker langt ud over det...

    Gider man ikke det der med logistikken, der jo varer en måned ad gangen så kan man jo overveje at neutralisere tæven.. Så er alle ude over det.


  • #15   27. maj 2014 Skulle vi ikke have den nemme mulighed for at få ham passet, så ville vi også beholde dem i huset, det er trods alt muligt at separere dem.

    Jeg er absolut heller ikke tilhænger af unødvendig neutralisering. Og da vi i det meste af løbetiden ser en afslappethed hos vores nuværende hanhund, (og en kort og kontant afvisning fra hunhunden) så begrænser den periode han er ude af huset sig til 8-10 dage. De andre dage skiller vi dem bare ad i huset, når vi er væk, og lukker dem ud i haven hver for sig.

    For os er det en brugbar løsning.

    Selvfølgelig er der forskel på "driften" hos vores hanhunde, en af grundene til at vi valgte at neutralisere en tidligere hanhund, var at han stressede voldsom, bare der var en løbsk tæve indenfor bygrænsen. Spiste ikke, gik igennem hegn og var helt oppe at køre, men sådan er der jo stor forskel på de kære hanner... smiley


  • #16   27. maj 2014 Pointen er nok bare, at hanhunde ikke pr. definition hverken strinter eller stresser...

    Eller ikke gør..

    Dog synes jeg ikke det er almindeligt at hanhunde strinter i eget hjem, men at der er masser, der urinmarkerer specielt hvor der er eller har været andre hanhunde...


  • #17   27. maj 2014 Ja, det er jo kun et par dage i året, tror nu også jeg har et par veninder, som med glæde passer. Men det er da noget af en overvejelse.

    Er hanhunde nemmere at træne med? smiley


  • #18   27. maj 2014 Min hanhund strinter kun i hjem hvor der har været andre hanhunde.. Og de evt. har afmærket. Ofte kun i hjem hvor der er andre tæver.. Men det er sjældent og de steder jeg ved han strinter er han ikke uden opsyn eller kommer ikke ind.

  • #20   27. maj 2014 Enig med LLT..

    Min Afrodithe dufter fra ca. 1 uge FØR hun kommer i løb og helt op til 14 dage EFTER hun er stoppet med at bløde..


  • #21   27. maj 2014 Jeg har han og tæve og ingen strinten, heller ikke under løbetider. De hanner vi havde da jeg har barn strintede heller ikke.

    Reiki kunne finde på det som unghund hvis vi kom et sted med andre hunde, men det var meget hurtigt pillet af ham

    Mine forældres hanhund strintede overalt da de fik den. Han havde boet et par år i en stald og havde åbenbart glemt reglerne eller aldrig lært dem.
    Det holdt hårdere med ham men han fik det osse lært. Han KAN dig stadig finde på det i et fremmed hjem hvor der osse er hunde. Men kun de første par min, så holdes der lidt øje er problemet løst.

    Så mit bud er altså at det først og fremmest handler om opdragelse


  • #22   27. maj 2014 LLT nej der læses det der skrives smiley
    Jeg tager skam det hele op til overvejelse, men tror næsten det vil være et for stort påstyr med en han, netop fordi ingen er ens, og jeg kan jo ikke vide hvilken jeg vil ende op med. smiley
    Og jeg har ingen pt intentioner om hvalpe, eller unødige neutralisationer, så jeg hælder mest til at kigge efter en tæve. Men jeg ville jo gerne høre lidt om det med begge køn, og hvilke muligheder der var, netop fordi jeg ikke har prøvet det, så jeg ved det ikke smiley


  • #23   28. maj 2014 Jeg har en tæve og 2 hanhunde, alle fertile, og her er der ingen der strinter eller markere nogen steder.

    Min tæve er i løbetid nu og blev sendt til min mor i går, som passer hende imens hun er i højløb, mine hanner er fuldstændig ligeglade med hende indtil hun er højløbsk, det var først i går de gad hende og så kom hun på ferie, ellers lære de altså hurtigt at slappe af selvom tæven er i løb, mine har i hvert fald gjort det med det samme.


  • #24   28. maj 2014 Må jeg lige høre jer alle med mere end èn hund om noget helt andet?
    Blev jeres den første hund anderledes efter den nye kom, jeg har nemlig et super godt bånd med min, hun er så lydig, og er så dejlig i sind. Men vil det ændre sig med en ny? Jeg har tænkt at træne lige så meget med den nye, vil gerne have to lækre vapser smiley (jeg studere hjemmefra, og bor i hus med have, så der er tid og plads nok)


  • #25   28. maj 2014 Jeg vil sige. Det kommer an på hunden man får ind. Jeg fik Tasja ind.. Men hun undertrykkede Bamse og var meget dominerende så Bamse trak sig meget væk. Da hun var væk (Aflivet af en masse grunde) Så fik vi trille og Bamse er sig selv, gode gamle Bamse. smiley

    En anden ting er så også Bamse reagere ikke rigtigt på Trilles lødetid før hun er højløbsk. Men så reagere han tilgengæld også.. Også bliver han sendt væk en uges tid så er han god når han kommer hjem smiley


  • #26   28. maj 2014 Jeg har jo Linka på 3 år Og så Misja på godt 1 år Jeg har ikke mærket nogen forskeld Andet en Linka kan blive lidt nusse syg hvis jeg kæler for Misja
    Det jeg syntes der er værst ved at ha to hunde Ja nu er der jo stor forskeld på mine hunde Stor Lille Det er når jeg skal gå med dem hvor de har rem på Det kan godt være svært at styre Men de er jo heller ikke så vandtil at gå i rem
    Jeg ville tro det var nemmere med 2 små hunde smiley


  • #27   28. maj 2014 Vi ved nu at Coffey er bedst når han har os alene.
    Han er ikke specielt fornøjet over vores valg om at få en mere.
    Havde vi vidst det på forhånd havde vi ikke gjort det.


  • #28   28. maj 2014 Inger, det lyder da rigtigt godt at de også nyder hinanden.

    CH, øv, kan det have noget med race, eller bare hunden at gøre? Men ja man kan altid være bagklog, jeg er også så bange for at hende jeg har nu vil hade mig for det, men når vi er andre steder og der er små hunde og lege med, så ser man bare en helt ny side af hende, hun er helt vildt glad og vil slet ikke med væk fra hunden(e), også når de er på besøg, men igen, hvad nu hvis der kommer en 3. side hvis der er en som skal BO her smiley


  • #29   28. maj 2014 Reiki accepterer at gaia er her, og det er slet ikke fordi vi har slagsmål e.l. men jeg er ikke et sekund i tvivl om at kunne reiki spørges ville han hellere have fortsat som alenehund.
    Han var superglad da gaia ankom, men efter 14 dage syntes han vidst vi havde passet hende længe nok.

    Så den der med at 2 hunde har så meget glæde af hinanden ser jeg ikke meget til.

    Men altså, det er jo ikke katastrofalt. De trives. De har bare ingen fornøjelse af hinanden.

    Men næste gang tror jeg kun jeg skal have en hund


  • #30   28. maj 2014 Michelle
    Ja, det er svært at vurdere, bestemt noget der skal stærkt overvejes smiley


  • #31   28. maj 2014 Jeg synes jeg oplever en forskel på, hvorvidt hunden er vokset op alene eller sammen med andre hunde. Viska er helt klart en hund, der trives med at leve sammen med andre hunde, hvorimod vores gamle Smilla, som er vokset op som ene-hund nok hellere havde været fri for at vi fik Viska. Det samme har min mormor oplevet med deres sheltier. Hun beskriver det som at hundene "lever ved siden af hinanden, ikke sammen med hinanden". Jeg har set samme tendens hos andre.

Kommentér på:
Han hund?

Annonce