{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.385 visninger | Oprettet:

Hjælp til trimning + noget brok {{forumTopicSubject}}

Først vil jeg sgu lige brokke mig.. Vi har endelig fået overtalt min svigerfar, til at lade os have Mitch herhjemme. Desværre ikke permanent, men i det mindste indtil på mandag.

Anyway... Det er skam fint, og jeg er da også glad for endelig at få en chance, for at vise vi kan håndtere to hunde, men jeg kan ikke lide måden Mitch bliver holdt på...

Jo, jeg vidste godt, at han ikke får nogen opmærksomhed, udover 3 lufte-/træneture om dagen, men jeg fatter simpelthen IKKE, at man ikke engang gider tage sig af sin hund!

Han nåede knapt nok at komme ind af døren, før jeg kunne lugte ham, halvejs inde i huset! En virkelig ulækker lugt! Derudover var hans pels virkelig klam.
Han har nu været i bad, hvor det så viser sig at han har småsår (umiddelbart uden betydning, men han er meget vims lige nu, så det er svært at se det ordentligt) på skulderen, hans pels er slet ikke blevet holdt øje med, og han har utallige totter, der ligner filtklumper, i pelsen. Vi leder lige efter en børste og en saks, så vi kan få fjernet de knuder, for det kan ikke redes ud, dét er tydeligt...
Og så er der den lille detalje, som man i det mindste skulle tro ALLE hundeejere ville tage sig af.... Loppekur.. Sådan noget kan de åbenbart ikke besvære sig med at bruge penge på, hjemme hos svigerforældrene....

Armen, jeg bliver så sur, over at svigerfar ikke kan tage sig ordentligt af hunden, men samtidig erklærer at vi ikke kan håndtere opgaven....
_____

Nå, jeg har også et spørgsmål, til hvem der nu end måtte vide det. Er der nogen anbefalinger, for hvad man skal klippe af pelsen, på en Engelsk Springer? Han har knuder overalt! På ørerne og mellem trædepuder især! Dem klipper vi selvfølgelig af, så vidt det er muligt.
Men er der andre steder man skal holde øje med og/eller trimme?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til trimning + noget brok
  • #1   27. maj 2014 Jeg ved ikke hvordan man normalt holder pelsen, på en springer..
    Men din svigerfar fortjener vidst et dask med en våd avis smiley

    Jeg ville klippe alle totterne af, tjek også bag ørene...
    Han kommer nok til at se lidt tosset ud, men pyt! Af med totterne smiley

    Håber han får nogle gode dage hos jer! Det trænger han vidst til...


  • #2   27. maj 2014 Yeah, Mitch bor til daglig i et skide fyrrum, hvilket er nok til at gøre mig utilfreds smiley Alt det andet hjælper absolut ikke på det!

    Yeah, det har vi også tænkt os, men nu skal vi lige have sat hegn op i haven, inden det bliver mørkt, og så kan Mitch og Morgan også få lige (gen)møde hinanden, så vi kan give Mitch loppekur, uden at risikere en Morgan i nakken på ham lige bagefter o.o
    Alle totterne ryger i hvert fald, så godt vi kan komme til. Tror nemlig det bliver lidt svært at komme ordentligt til mellem trædepuderne.

    Det håber jeg også ^^ Jeg er glad, for at jeg kun skal være væk et par timer i morgen, mens jeg er til jordemoder, for han virker meget som om han er bange for vi går fra ham igen...


  • #3   27. maj 2014 I må ikke forvente at hunden kan være alene hjemme i flere timer efter en enkelt dag ved jer. Er der ikke mulighed for at den ene af jer kan blive ved ham? Eller evt. have ham med i bilen, mange hunde har nemmere ved at være alene i en bil..

    Mht. trimning, børst ham godt igennem, evt. også med kam, det vil tage en masse løse hår. Klip self alle knuder væk rundt om på kroppen. Hvis I har en lille håndtrimmer, og han ikke er kilden under tæerne, vil det være godt at klippe ham med den imellem tæerne, så han bliver helt filterfri fra start. Giv ham loppekuren, og lad være med at begynde at trimme ham på kroppen, man må ikke trimme hunde, som lige har været i bad, fordi porerne står åbne i huden, og hunden derfor kan få dårlig hud af det. Hårerne plejer også at sidde mere fast efter bad, så vent i hvert fald en uge. smiley


  • #4   27. maj 2014 Nej, det var også kun meningen han skulle komme i morgen, så han netop ikke skulle efterlades allerede dagen efter. Han har jo Morgan, men jeg er stadig ikke meget for at forlade ham.
    Vi har desværre ingen bil, så dét er ikke en mulighed, og jeg kan jo desværre ikke tage ham med på hospitalet. Har tænkt på at prøve at finde en til at være sammen med dem, i de par timer jeg er på hospitalet, men ved sgu ikke om det kan lade sig gøre smiley

    Nu har vi kun en saks at bruge, så ingen trimmer her smiley Trimning er bare et nemmere ord at bruge ^^
    Jeg må se om jeg kan finde en kam, men pt har vi kun fundet en hårbørste, som jeg ikke kunne bruge, fordi den ikke kan klare mit hår >.> Den klarer dog en del mere end jeg troede o.o

    Hvad med pelsen under poterne? o.o Jeg lagde mærke til den var ret lang, men er det noget man skal klippe ned, eller er det ligemeget?

    Og så vil jeg da også lige tilføje, at han allerede ligger op af mig, her i sofaen, og halvsover smiley Tror Morgan fik kørt ham træt xD


  • #5   27. maj 2014 Pelsen under poterne klipper i så kort som muligt smiley Så kan hunden også stå bedre fast. (det var den jeg mente I skulle maskinklippe, hvis I havde en smiley )

  • #6   27. maj 2014 Ahh, super! ^^ Tak ^^

  • #7   27. maj 2014 Jeg er ikke just stærk i spaniels, men mener man trimmer dem på kroppen med trimmeknive. Derfor jeg skriver, I ikke skal trimme ham på kroppen, når han lige er blevet vasket. Men I kan helt sikkert google jer til en masse info mht. pelspleje af en springer spaniel. smiley

  • #8   27. maj 2014 Yeah, men jeg har skam fundet en masse, men det virker mere som pelspleje for udseende, i stedet for blot det nødvendige o.o

  • #9   27. maj 2014 Nå for den... Hvis det bliver long-term, at I skal have ham, kan det være I skal prøve at skrive til racerepræsentanten, og forhøre denne, de ved helt sikkert hvordan man gør. Og husk, de er netop repræsentanter fordi de gerne vil svare på alle mulige spørgsmål smiley

  • #10   27. maj 2014 Det er meningen, at vi gerne vil have ham permanent, men indtil videre er det ikke lykkedes, på grund af min stædige svigerfar smiley
    Ahh, dét kunne jeg jo gøre!


  • #11   27. maj 2014 Nå ja.. Den slags er svært, hvis svigerfar ikke vil af med hunden... Men held og lykke med det smiley

  • #12   27. maj 2014 Nu ved jeg ikke om springere er ruhåret, for er de det bliver de trimmet med trimmeknive smiley Hvis han er ruhåret må han ikke Barberes!

  • #13   27. maj 2014 Yeah, men det er ikke hans hund, og han er jo tydeligvis ikke interesseret i at passe ham ordentligt, så jeg kan ikke se problemet >.> Men nu hævder svigerfar jo også, at mig og min mand ikke kan klare de to hunde, når der kommer baby til august >.>

    Dorte, jeg aner ikke noget som helst om pelstyper o.o Én ting er dog sikkert: Jeg kommer aldrig til at bruge andet end børste (måske kam) og en saks, til mine hunde! smiley


  • #14   27. maj 2014 Dorte J: Nej, springere er ikke ruhåret. Men jeg mener bare at have hørt at de bliver trimmet. Det foregår jo nok på en anden måde end med en ruhåret, der er mange måder at trimme på smiley

  • #15   27. maj 2014 Googlede lige springere, og kan se vi havde ind inde da jeg var i praktik. Den blev skam klippet med saks. Trimning betyder jo at man tager de døde hår ud smiley

  • #16   27. maj 2014 Tag ham til en hundefrisør og bed om at få ham trimmet eller klippet helt kort. Hvis pelsen er så filtret som du giver udtryk for, så er det altså det nemmeste hvis planen er at pelsen skal være fin igen smiley

    Ellers så kig på Spaniel Klubbens hjemmeside og find din region. Hvis du er heldig holder de snart trimmekursus og så kan du jo selv stå for dagligdagstrimningen der efter (jeg tænker ikke at du har planer om udstilling...?)

    PS. det hedder at man trimmer spaniels. Ikke klipper smiley selvom man bruger saks til poter, faner og hale og maskine til øre og bagdel. Trimmekniv bruger man oven på hovedet og visse steder på kroppen og ellers er en coat king god.


  • #18   27. maj 2014 Well, nu fik vi ham endelig helt gennemgået, og det var heldigvis ikke så slemt som det havde set ud ved første øjekast. Men det var alligevel en god håndfuld pels, som vi var nødt til at klippe af, både ved ører og poter.

    Den lange pels, under poterne, har vi ikke lige gennemskuet, hvordan vi skal få klippet, da han ikke er meget for at lade os få ordentligt fat. Det var svært nok at klippe knuderne væk smiley

    Men ellers har vi fået alt hvad vi kan, lige nu ^^ Jeg blev dog lidt muggen, da jeg spurgte ind til farven om hans hals... Det viser sig at det er fra halsbåndet, fordi han ikke bliver tørret, hvis han har været ude i regnvejr >.>

    Tina, det vil jeg kigge på i løbet af ugen ^^ Han er lidt forsigtig med poter og ører, og han var heller ikke så glad, da min mand skulle se hvor lang pelsen på bagbenene var, så det må vi tage lidt langsommere ^^


  • #20   27. maj 2014 Det var også det jeg tænkte ^^ Han elsker at blive nusset på maven, og triller gerne helt om på ryggen, så det må man da kunne udnytte ^^
    Ja, præcis.. Og det med saks ved øre, forstår jeg egentlig godt. Det er jo en underlig lyd, som de ikke kan se hvor stammer fra, og er tilmed direkte ud for deres øre o.o


Kommentér på:
Hjælp til trimning + noget brok

Annonce