{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
655 visninger | Oprettet:

hvalpefoder - garvede mennesker søges. {{forumTopicSubject}}

Godmorgen hundemennesker.

Jeg har et par spørgsmål omkring fodring af en unghunde.

Myrna har rundet de seks måneder, og jeg begynder at overveje at tage hende af hbalpefoderet for at give hende en mere harmonisk vækst.
Blandt andet er hun blevet en lille anelse svag i forbenene.
MEN Myrna er skide slank, og jeg har meget svært ved at holde vægten på hende.

Hvad siger i?

Hun ser ikke svag ud på billedet her, men det er hun. Knækket på forbenene er større, end jeg bryder mig om, og er slet ikke noget, der ellers er problemer med i anerne.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvalpefoder - garvede mennesker søges.
  • #1   30. maj 2014 Her kan man bedre se det...

profilbillede
  • #2   30. maj 2014 SKal den race ikke være slank? smiley

Foderet gør jo ikke hunden svag.. Det kan være du skal begynde at træne hende smiley

• #3   30. maj 2014 Lad hende blive på hvalpefodret, det har hun bedst af, Mange lader dem blive på hvalpefoder til de er 1-2 år, for så får de alt det de har brug for, det er kun et problem med gigant racerne hvor man skal passe på deres knogler og led.. Men det problem har Faraoh vapser jo ikke, da de skal være meget slanke, jeg syntres at hun ser fin ud. smiley

Ang. hendes forben, der ville jeg mene at det netop er en fordel at blive på hvalpefodret, så ledene styrkes, self skal de også "styrke trænes, så de ender med at blive som de skal være" smiley

• #4   30. maj 2014 Jeg ville spørge en dyrlæge til råds, og ikke herinde.

• #5   30. maj 2014 jeg gør det og har brugt det altid når mine hvalpe er 12 uger blander jeg voksen foder i hvalpen når de er 16 uger går de hel over på en voksen foder har aldrig en hund der har vokseværk elle gror skæv ,har en hund let ved at havde et blødt hånrod får de c vitaminer

• #6   30. maj 2014 Michael. De færreste dyrlæger ved noget om foder, lige ud over det/de mærker de selv sælger fra deres klinikker. smiley

Tro mig,.. Dette emne ved jeg noget om smiley efter at have arbejdet sammen med 5 dyrlæger i 30år + alle de 30-40+ jeg har været "igennem" når jeg har været flyttet og har skulle finde en lokal dylle til vaccinationer og alm. småting.

Foder er IKKE noget de lære om i Deres uddannelse, kune at en hundemave og kattemave f.eks er ens og hvordan dyrene optager proteiner osv. men selves fodret er ikke noget de ved mere om end de fleste alm hundejere som har haft hunde i mange år. smiley

• #7   30. maj 2014 Nu kender jeg en del pharaoh'er og hun ser ikke mager ud.
    Men hvis du er bekymret så snak med din opdrætter - altid snak med din opdrætter. Din opdrætter har opfostret mange flere end din dyrlæge og det er hos din opdrætter du får de vise sten.

• #8   30. maj 2014 Laika. Du har Rotter, der er mega forskel på hvordan en rotte og en Pharao skal fodres. smiley smiley

Mine rotter har heller ikke fået hvalpefoder, hmm. ok det er vist ikke en passende sammenligning, for da de levede blev de barfet. Sorry. Laika. smiley
    Det er vist på tide jeg holder en pause. Hahaha

• #10   30. maj 2014 Tak for svar - men...
    Jeg har rådført med min dyrlæge. Hun havde ikke det store at sige til det.
    Jeg har også rådført mig med opdrætter og hanhundens ejer, som også er meget erfaren. Jeg får forskellige foderråd fra alle ender og kanter, og de bruger fodermærker, der ikke findes i Danmark. Begge vil dog gerne have bare en smule mere fedt på hende. De skal være slanke, ja - men hofteben skal ikke stikke ud, og hun er tyndere nu, end hun er på billede to. Hun er tyndere end samtlige andre fra kuldet.
    Derfor håbede jeg, at der var nogle, der havde fodret lignende racer smiley

• #11   30. maj 2014 Fortsæt med hvalpefoder men erstat 1/3 med Royal canin 4800 og giv hende 500 mg. c-vitamin dagligt som tilskud.

Jeg kan ikke fortælle dig, hvad c-vitaminet gør, men det virker.
    Whipperne har også ofte en periode, hvor mellemhånden er lidt blød, c-vitamin hjælper på 1 uges tid efter 3 uger er den bløde mellemhånd helt væk.

Kender opdrættere af andre racer, der bruger samme metode med rigtig fin effekt.

Royal canin 4800 er meget energiholdigt og det eneste der virker her, når whipperne skal have lidt ekstra på sidebenene.
    Yota er 9 måneder og hende fodrer jeg også med 2/3 hvalpefoder 1/3 4800, hun har også været til den tynde side, men er ved at være pæn igen.

• #12   30. maj 2014 Glemte lige, jeg synes ikke hun ser unormalt tynd ud for alderen, i den alder er rigtig mange whipper også pindehunde, de er vokset i højden, men der er ikke kommet masse endnu og aktivitetsniveauet er højt, så de forbruger rigtig meget energi.

• #13   30. maj 2014 Tak Allergisk - jeg er dybt forelsket i hende smiley selvom hun er en djævel smiley

• #14   30. maj 2014 FANTASTISK Kirsten - det var lige sådan en som dig, jeg skulle bruge! Tak! smiley

• #15   30. maj 2014 Kunne ikke finde nogle super billeder, men her er Yota 5 måneder og med blød mellemhånd

profilbillede
  • #16   30. maj 2014 2 måneder senere, er den som den skal være.

profilbillede
  • #17   4. jun 2014 Det er jo helt vildt så stor en forskel, der er på de to billeder! Tak fordi du ville dele resultatet. smiley

Jeg frygter, at det er for sent, jeg har reageret med Myrna, men jeg giver det et forsøg alligevel og håber det kan hjælpe smiley

• #18   4. jun 2014 Jeg tror ikke det er for sent, hun er jo stadig i vækst, selv om det går langsommere nu.
    Mine andre whipper er vokset i højden til omkring de 7 måneder, Yota til hun var godt 8.

• #19   4. jun 2014 Har du tjekket hendes aner, hvordan ser mellemhånden ud hos dem?

Ville nok snakke med en dygtig hundefysioterapeut /massør omkring evt. øvelser.

Jeg er lidt hysterisk med blød mellemhånd. Jeg vil ikke skræmme dig, men synes du skal gøre alt, der er muligt for at styrke den.

Jeg får Alfa aflivet indenfor få uger, grundet meget blød mellemhånd, hun er knap 6 å gammel og går snart helt på leddet.
    Hun er slidt op, en del skyldes arvelighed har jeg, desværre, fundet ud af for nyligt. I anerne fra oldeforlædrene og bagud er ekstremt mange hunde med blød mellemhånd, det kombineret med høj fysisk aktivitet er årsagen.

Havde jeg vidst det tidligere kunne der højst sandsynligt være sat ind med træning, men hun er sunket indenfor de sidste 1½ år.

Kommentér på:
hvalpefoder - garvede mennesker søges.

Annonce