5.814 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Hund - færge Hund - færge

Hej alle.
Vi skal på sommerferie til Norge, og skal have vores collie med.
Vi har valgt at hun skal være i bilen under færgeturen, men nu er jeg så pludselig blevet i tvivl.
Hvor varmt bliver der i bilerne på et parkeringsdæk i sommervarmen? Vi skal afsted i uge 27.. Hun hader nemlig at være i bur, og det er jo heller ikke let at slæbe rundt på et bur med en 20-kg tung hund i..
Og derudover er jeg begyndt at tænke på, om hun bliver stresset og bange for at blive efterladt alene i bilen på en færge??

Mvh. Marie.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund - færge
  • #1   2. jun 2014 Lige så varmt som i et parkeringshus ved samme udendørs temperatur

• #2   2. jun 2014 Vi skal til Bornholm i uge 31. Og jeg tager ham med op på dækket.

• #3   2. jun 2014 Vores er heller ikke glade for at skulle være alene i bilen. Derfor har vi valgt, at vi ikke skal have dem med til Norge i år, som ellers var planen. Det er ikke noget jeg ville gøre, medmindre hunden er vant til at være alene i en mørk bil. :o)

• #4   2. jun 2014 Jamen så kan hun jo ikke sidde i bilen :s.
    Sabrina; skal de ikke være i bur?

• #5   2. jun 2014 Hun har det fint med at være alene i bilen - faktisk bedre end når hun er alene derhjemme.. Men - det jeg er bange for er at hun går i panik pga. Larmen og lydene osv.? Eller at der bliver for varmt?

- fik at vide at der var ret koldt nede på sådan et parkeringsdæk... Men nu ved jeg ikke ;s

• #6   2. jun 2014 Vi har vores med på dækket, men det kræver virkelig hunden er under kontrol, så den ikke belaster andre. Så vil kommer i god tid, så vi er nogle af de første også finder vi et bord hvor de kan ligge under, også er der ingen der ligger mærke til dem smiley

Skal lige siges at jeg aldrig har sejlet til Norge, kun her i Danmark, så ved ikke om man må ha hunde med om bord der smiley

• #7   2. jun 2014 Hvor lang er sejlturen?

Vi har 2 gange haft vores ene hund med til Sverige, der tar turen 3½ time. Hun sidder i bilen og der har ikke været nogen problemer, men hun har så også været vant til at være alene i bilen i flere timer.
    Til Gøteborg må man gerne tage hunden med på færgen, og der er kun en af færgerne hunden må være i bilen om sommeren.
    Hvis hunden er i bilen bliver der lagt en sedel i forruden og hvis hunden gør eller hopper vildt rundt i bilen bliver ejere kaldt med efter den.(Det har min mor og far prøvet med deres)

• #8   2. jun 2014 Hvem båd skal i med?

• #9   2. jun 2014 Hvilken færge skal I med? Hos DFDS, København - Oslo, er reglerne åbenbart således, at hunde skal opholde sig i ejerens bil/bur under hele overfarten!
    http://www.dfdsseaways.dk/pdf/CO-betingelser-hunde-katte-2010.pdf

• #10   2. jun 2014 Husk pas og reglerne om ormekur i Norge.

• #11   2. jun 2014 Hun har fået lavet pas og fået rabies + alm. Vaccine. Ormekur skal hun have næsten lige op til..

Ved ikke hvem vi skal sejle med, da det ikke er mig der har bestilt billetter :/.. Må jeg lige finde ud af og så få spurgt.

• #12   2. jun 2014 Husk at hun skal have ormekur 7 dage(mener jeg det er) efter den første, altså af en Norsk dyrelæge.

• #13   3. jun 2014 Ifølge Fødevarestyrelsen er det ikke er krav af de skal have ormekur af norsk dyrlæge....

• #15   3. jun 2014 Det ser ud som om du har ret smiley sikke da en dejlig ting.

(link fjernet)

Mine oplysninger er fra d. 30.1.2012

Så skal mine hunde klart omkring dyrelægen inden vi tager til Sverige næste gang, så vi kan krydse gransen til Norge, hvilket jeg har savnet de sidste 2 gange vi har været afsted.

• #16   3. jun 2014 Men spørgsmålet er om der bliver for varmt i bilen til at hun kan sidde der.

• #18   3. jun 2014 ved fra andre ad at man kan leje en box om bor på færgen til sine hunde

• #19   3. jun 2014 Man må oftest ikke tage dem med op på Norgesfærgen, men det kommer an på hvilken færge I har booket.
    Alternativt kan man leje en boks ombord på færgen, altså et bur i en slags kennel. Jeg har taget Norgesfærgen en gang og lod hundene sidde i bilen. Bildækket var fint tempereret.

• #20   3. jun 2014 Læs færgens regler så du ikke bliver i tvivl smiley

Hvis hun ikke må være med ombord, og skal opholde sig i bilen eller Kennel og hun ikke kan lide eller er vant til at være i bilen. Ja så havde jeg nok valgt at benytte den Kennel der er ombord...Med mindre i kan nå og vænne hende til bilen.

der bliver bestemt ikke for varmt i bilen. Men der er meget larm på parkerings dækket, og det er jo meget individuelt hvordan hunde tager det.

Jeg har selv sejlet flere gange med min hund og alle gange har jeg været så heldig at hunden måtte komme med op på dækket.

• #21   3. jun 2014 Jeg har et par gange sejlet med færger hvor hundene ikke må komme med op. De har siddet i burene i bilen og der har ingen problemer været med temperaturen. På nogen færger er det sådan at har man ved reservationen oplyst at man har hund med så får man en plads et sted med god ventilation. Det har jeg oplevet et par steder.

• #23   3. jun 2014 På Bornholmerfærgen må hunde godt komme med op.

• #26   3. jun 2014 Det er meget forskelligt hvordan det foregår på de forskellige færger, så det må du lige undersøge nærmere. :o)

• #27   3. jun 2014 Hvis du er i tvivl om hvordan det er på færgen, hvorfor så ikke ringe til det selskab i skal med. Har sidste år sejlet fra Hirtshals til Kristiansand, med hurtig færgen. Der er der kun plads ude på dækket under overfarten, det vil sige du og hund skal sidde ude i alt slags vejr. Medmindre du vil lade dem være i bilen.

Men ring til det selskab i skal med, så får du det helt rigtige svar.

• #30   3. jun 2014 Batdog - du kan roligt tage Bornholmerfærgen med hund, der er ligefrem lavet fine områder forbeholdt hundefolk og deres firben, det er rigtig godt. Da vi var ovre forrige sommer var der rigtig mange hunde med.
    I Sverige har de endda små (virkelig små) indhegninger til hunde når man venter på færgen, så kan de lige snuse og tisse op af nogle meget slidte græstotter, og ja en lille legetur blev det da også til for vores med et par andre hunde derinde...

• #33   3. jun 2014 Vi har aldrig brugt bur, så tror hun er mere tryg i bilen. Jeg er ved at undersøge hvilket selskab der er booket.

• #35   3. jun 2014 Vi tager colorline fra Hirtshals og der bruger vi kennelen, synes personlig det er godt at kunne tage ned at se til når jeg har lyst, og så kan man sidde der om man vil ?? båden tager 3 timer og 45 min til Larvik, og 3 timer og 15 min til Kristiansand ??

Kommentér på:
Hund - færge

Annonce