{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad ved i om denne metode ?
  • #2   4. jun 2014 Dino drengen det hele virker bare så mystisk smiley jeg tænker vold smiley

• #4   4. jun 2014 Hold nu fast en kegle.

• #6   4. jun 2014 Nej sQ ville ikke engang overlade min Tamagotchi til den mand hehe

• #8   4. jun 2014 " vi trækker simpelthen stikket ud og nulstiller hunden"
    .... smiley

Jeg har ingen ord...

• #10   4. jun 2014 Jeg tror på at man kan lære hunden sit dæk bliv på 48 timer
    Sit og dæk lærte Linka ved at få det vist 3-4 gange Bliv tog så lidt længre tid
    Og så indkald Meeeeen den er ikke sikker hver gang
    Men det er vel også de nemme ting jeg her nævner smiley

• #12   4. jun 2014 Min første tanke er, at når han tydeligvis har fundet de vises sten, så er der virkelig en mangel på at vise 'sådan træner vi'.
    Man køber jo heller ikke en bil fordi der reklameres med at den er benzinbesparende, hvis man ikke samtidig må få adgang til specifikationerne.

• #13   4. jun 2014 I bestiller da bare et ejer/hund træningskursus, så kommer han vel frem med guldkornene. smiley

• #15   4. jun 2014 Kan kun sige at jeg ikke tror på det. Så annonce med hans hvalpe han opdrætter leavitt bulldog og for at købe hvalp, så forpligter du dig til at købe kursus ved ham som kommer oven i hvalpeprisen ...

• #16   4. jun 2014 Jeg ville ALDRIG aflevere en af mine hunde til en anden person, og slet ikke når det drejer sig om indlæring og eller opdragelse.
    Mine hunde ved at jeg gør ALT for at passe på dem, så de ikke selv behøver at "rode sig ud i slagsmål el.andet" for at kunne "gå i fred".
    Måske er det også grunden til at de lære alting meget hurtigt, "self. får de alle lige selektiv hørelse når de bliver/er teenagere/unghunde" men ud over det, så kan enhver hund da lære at gå pænt på 48timer hvis man har det gode forhold til sine hunde hvor de netop ved at ejeren ordner de ting som en flokleder bør klare for dem.

Beklager hvis jeg bruger forkerte ord, men jeg håber i forstår hvad jeg mener "any way" smiley smiley

• #17   4. jun 2014 Og så opdrætter han vist som den eneste jeg har hørt om 100 procent sygdomsfri bulldogs !
    http://m.dba.dk/old-english-bulldog-100lba/id-1004470062/

• #18   4. jun 2014 WAU Gitte. han er godt nok "modig" for ingen kan da love at alle hvalpe vil forblive raske. Jeg er CHOKERET. smiley

• #20   4. jun 2014 Ja må indrømme jeg tænkte. Sikke da en salgstale - men nogen skal nok hoppe på, sikke en gang mundgejl

• #22   4. jun 2014 Hahaha.. Jeps Vark. Gør det noget at jeg ikke tror ham over en dørtærskel. smiley smiley

• #24   4. jun 2014 LOL.. Jeg undre mig over at jeg kunne få enhver hund til at gå pænt på vores første gå tur allerede da jeg var omkring 10år. Jeg kunne gå løst med dem efter få gange "når de havde lært at stole på mig" og det gladt både hunde jeg "fandt eller som fandt mig" når de var sluppet ud af hundegårdene fra værksteder hvor de k.un blev brugt som vagthunde
    Det er ikke noget jeg har følt at jeg bør "prale med" eller tjene penge på, jeg har bare aldrig set voksne få de samme fantastiske resultater med hundene som børn kan, når børnene selv har en "connection" med dyr som mange andre mangler.
    Men måske har ham her også haft den "connection" med dyr da han var barn, dog tvivler jeg meget, for i så fald ville han ikke være tilhænger af kæder og kvælerhalsbånd.
    Jeg stoler virkelugt ikke på ham, men ok jeg har heller ikke mødt ham eller hørt om ham før. men umidelbart lyder det som en Fairytail. smiley

• #26   4. jun 2014 Hahaha.. For en gangs skyld Enig Maj-Britt smiley

• #29   4. jun 2014 Man kan nok lære en hund sådan helt grundlæggende sit, dæk, bliv på 48 timer. Men ikke så det sidder på rygraden og udføres uden tøven i enhver situation. Mit bud er at det er eller anden fidusmager, der egentlig slet ikke aner en rygende hattefis om hunde og hundetræning. Om han kan spinde guld på det aner jeg ikke.

• #31   4. jun 2014 Mette Marie. helt enig,
    Ingen hund får 48timers indlæring til at sidde i rygraden, det er en fysisk umulighed da det kommer af rutine/gentagelse på gentagelse, jo længer tid en hund trænes i kommandoen jo bedre vil den huske den, og på et tidspunkt vil den så sidde i trygraden, men det tar som sagt meget længere end 48timer:

Og jeg kunne da godt forestille mig at ham hundehviskerens metoder er "skræmmende" for hundene siden, at han kan garantere for at de lære det så hurtigt.

• #32   4. jun 2014 Det er et grundlæggende problem for en "ekspert" når vedkommende ikke forstår den teori, han selv har på sin hjemmeside smiley

Gået på klingen afsløres det at han ikke har forstået den teori, som han skriver han bygger sin træning på..

Ups..

Men det er sikkert en god tjans, den der. JEG lægger IKKE hunde til.

• #33   4. jun 2014 Haha, ikke alle hunde lære Dæk på 48 timer.. Jeg brugte 3 år til det med Speedy, men nu hvor han kan det, så lærte han hurtigt at spille død smiley
    Alt udover Dæk har han været god til at fatte smiley

Og jeg ville aldrig sende min hund et sted hen. Hvis vi havde brug for hjælp med Speedy, så skulle det være en der kom hjem til en ligesom: http://www.youtube.com/watch?v=5LeSI-ZacY8
    Han virker til gengæld dygtig smiley

• #34   4. jun 2014 smiley

• #35   4. jun 2014 Ja, så ville jeg sgu foretrække de 48 timer hvis det var de to, jeg skulle vælge imellem *GGGG*

• #38   4. jun 2014 Cesar millan , s metoder ser jo ud til at virke . Og turde godt efterlade min hund hos ham i 48 timer smiley
    men stedet jeg har linket til nej!! Er direkte bekymret for hvad han fortager sig med de hunde , i 48 timer.
    Har en dårlig fornemmelse . Og Vark det ville være super fedt , og sende en hund med lydoptag smiley og få lukket hele hans foretagende ned smiley for desværre ret sikker på , at det er metoder han bruger , som Djævelen selv ville have lavet dem . Ja tror nu Hellere ikke der er nogen der melder sig med deres hund smiley

• #40   4. jun 2014 Ved Cesar foregår hjemme hos familien, så man efterlader ikke hunden alene sammen med ham (:

• #41   4. jun 2014 Uanset om det er hjem eller ej. Så fik Cæsar aldrig lov at bruge sine metoder på mine hunde

• #45   4. jun 2014 Dino: Fordi han har en meget lille ... og derfor har et enormt behov for at dominere andre væsener.

Her er hundene et godt offer fordi de som regel finder sig i rigtig meget før de siger fra. De fleste hunde han har haft hænderne i er blevet så apatiske af frygt, at de virker som robotter fordi de er bange for konsekvenserne ved ikke at lystre. Det ses som et bevis på dygtighed ... desværre

Nu hvor han ikke længere kan kommandere rundt med kvinderne omkring ham, så skal det rigtig gå ud over hundene.

Bare et bud ...

• #46   4. jun 2014 Hold nu op en tumpe. Og er du gal han vrøvler:
    "vi laver en masse lyde som gør at den bliver liggende, stadigvæk, og skaber trygheden i hunden samtidig med at vi gi'r den roen."

• #47   4. jun 2014 Er ret sikker på at han bare er en stor fupmager. På hans hjemmeside under træningen af 48timer skriver han til sidst:
    'Da vi har stor efterspørgsel med vores 48 timers koncept, må det forventes at vi kan have 4-8 ugers ventetid. derfor anbefaler vi at I bestiller så snart i har beslutte jer for at få trænet jeres hund'. Det er nok det mest ældste og mest platte salgs trick ever.

Har også set det indslag hvor han var forbi lorry en tur. Der fortæller han lidt om sit 48timers kursus, hvor han bla fortæller om at hundene når de er på 48timers kursus at de så kommer til at overnatte i en mørk stald i en bås alene ved siden af en hest. (Og det er særligt de hunde som er bange for andre hunde der bliver plaseret ved siden af hesten, så de kan se deres frygt i øjnene hele natten. Har jeg set ham sige i et andet klip på hans hjemmeside) han siger så at dagen efter er gensynsglæden så så stor (hvilket jo er klart når hunden er blevet efterladt ved siden af sin frygt hele natten!) at han endnu nemere kan arbejde med hunden. Jeg er helt målløs, det er jo det rene afstraffelse og går over i lidt dyremishandling.

Han praler så meget med at hunden er så afstresset når man får den tilbage, men tror ikke lige frem at det er 'afstresset' hunden er, nok snarer helt mundlam og dybt angst og nærmest i chok over hvad den har været igennem (for guderne må vide hvad han ellers putter dem igennem) så er det da klart at den virker helt "rolig" når man får den igen, og ikke tør andet end at gøre som han har "lært" den at gøre.
    Man burde sætte operation X på ham. Her er linket til lorry indslaget:

http://www.dogwhisperer.dk/TV-pressen-skriver.html

• #48   5. jun 2014 Isabelle nej for ville aldrig lade min hund være uden mig i 48 timer. Kun tæt familie, ville få ansvaret for min hund. Min nu var det ment på den måde , at jeg har set mange af hans programmer, og hvilken forskel han har kunne udrette, på hunde . Og hjælpe familier. Og syntes han virker dygtig.

• #49   5. jun 2014 Isabelle det link med holly , det ser jeg på den her måde , grunden til han tager hånden ned i madskålen er, at den skal lære , at ejer kan røre ved dens mad uden at blive bidt . Og kan man jo tydeligt se der er en grund til der skal gøres noget ved, når den efterfølgende bider ham . Det er ikke og ovre skride dens grænser, at han røre ved dens mad . Det jo det han skal lære den , at man godt kan . Så nej ser ikke han gør noget forkert isabelle .

• #52   5. jun 2014 Vark ej det er det ikke, og jeg er normalt pylret . Det jo fordi den er så agressiv. og vis min hund , blev sådan når man rørte ved hans mad, ville jeg mene den var helt gal med hunden .

• #53   5. jun 2014 Må lige se det klip igen

• #55   5. jun 2014 Nu lage jeg mærke til lidt mere , den knurre kun lidt i det han røre maden , og han reagere ved at give en hurtig bevægelse ind mod hoved , som så hidser den mere op, da han provokere den . Enig i , det er forkert . MEN efter sidder han helt rolig , og vil tager hånden stille hen i mod den , og så bider den ham ,

og det havde Intet med dens mad og gøre . så der viser den hvor agressiv den er . Men normalt er der også mere fortælling , i starten om hvilke problemer de har med hunden osv , og der kunne måske give er bedre sammenhæng , mellem det han gør , og hvorfor. Men tænker at selvom der er nogen metoder han bruger som ikke er optimalt , at der så også er mange der er det ?

• #56   5. jun 2014 Vark enig i han ikke behøver røre sens mad , men måske der alligevel er er sammen hæng , med det, i hele trænings forløbet med hunden . Ved det jo ikke, da klippet er så kort. men syntes bare ikke at man så skal dømme ham til at være tabt bag en vogn , at der også er nogen metoder , han bruger der er gode ? Og ikke Ovre skrider nogen grænser for hunden , for dem har jeg set en del af smiley

• #60   5. jun 2014 Dino drengen forstår godt hvad du mener smiley er enig . Men hvad tænker du han skulle have gjort for at lære den , at han kan røre hendes mad? Er det en bytter med noget andet eller?

• #61   5. jun 2014 Jeg ville ikke sende min hund i træningslejr, uden jeg selv var med. Hvis min hund har problemer, er det jo mig, der skal lære hvordan jeg afhjælper problemet.

Det lyder for godt til at være sandt, at den kan lære alt det på 48 timer (og det er det sikkert også).

• #62   5. jun 2014 Jo men nu ville jeg bare gerne have uddybet , hvad man skulle gøre af positive ting ? Og hvordan,sådan helt skåret ud i pap ? For havde en oplevelse med min hund forleden , og som aldrig har været et problem før . Og det var at den havde fået et lækkert ben , som jeg så skulle flytte på , da jeg skulle til at støvsuge . Og der knurret han af mig , da bare tog hånden ned mod det , og har han aldrig gjort før smiley

• #63   5. jun 2014 Golden L helt helt enig.

• #65   5. jun 2014 Tror du at simba er ved at udvikle agressiv adfærd ? Når han knurret af mig ?

• #66   5. jun 2014 Fisken - Ved ikke at reagere på hundens første advarende signaler, men tværtimod provokerer den endnu mere, lærer han den, at den lige så godt for fremtiden kan bide med det samme i stedet for at advare.

Og efter en tilpas omgang "træning" er det til sidst HAM, hunden ikke TØR bide og være ulydig over for, IKKE andre.

Det er netop denne hårde form for "opdragelse", som gør, at sådanne "eksemplariske" hunde bare til gengæld ¨"tænder" hurtigt over for andre end lige ejeren.

profilbillede
  • #67   5. jun 2014 PS: I det hele taget bør man sætte sig bedre ind i hundes kropssprog, herunder og især dæmpende signaler. Derved kunne mange bidskader undgås.
    Læste for øvrigt (mener, at dette også var skrevet af Hallgren), at de fleste bidskader sker i hjemmet og på familiemedlemmer.

• #68   5. jun 2014 Fisken: Søg på ressourceforsvar og du vil finde årsag til adfærden, og metode til at træne det væk.

Som Dino skriver, så handler det til syvende og sidst om tillid til, at mennesker/andre hunde/katte etc. ikke uden absolut nødvendig og tydelig grund, overskrider de grænser som hunden tydeligt, med sit sprog, har sat.

Det kræver jo så, at man har kendskab til hundesprog, og som absolut minimum de afstandssøgende og dæmpende signaler.

Hundens grænser flytter sig i takt med hvor meget tillid hunden har til ejeren.

Fuld tillid betyder du kan tage hvad som helst fra hunden, når som helst, fordi den ved at du kun gør det fordi du vil den det bedste. Den ved, at hvis muligt, så sker der noget positivt til gengæld.

Jo mindre tillid, jo længere afstand mellem ejer og ressourcer vil hunden gerne have. Hunden er også hurtigere til at eskalere inden for de afstandssøgende signaler og vupti så har man gjort sin hund "aggressiv" pga. konstante tillidsbrud.

Se det er slet ikke så indviklet.

Hver gang du gør noget der overskrider hundes grænser (tager ressourcer (mad, kontakt etc.) fra den uden tydelig grund, så vil hundens tillid til dig blive mindre og mindre og grænserne vil blive trukket tydeligere og tydeligere op (de afstandssøgende signaler vil især komme til udtryk).

Hunden vil prøve at komme væk fra dig med ressourcerne. Kan den ikke det, vil den prøve at få DIG til at gå væk.

Den vil brumme, reagerer du ikke på det vil den knurre, reagerer du ikke på det vil den markere og til sidst bide = de afstandssøgende signaler

Jo tidligere du stopper den grænseoverskridende adfærd og får indarbejdet tillid, jo mindre "aggressiv" adfærd vil du se.

Der er ikke tale om reel aggression men om mistillid.

En person som CM går ind og smadrer ALT ved at handle som han gør (jeg har ikke set omtalte video, og skriver derfor generelt ud fra hvad der er oplyst her i tråden, og ud fra hvad jeg har set ham gøre i forbindelse med de overgreb han konstant laver imod hunde).

Overfor en fremmed person, som er såå grænseoverskridende som han er, ville rigtig rigtig mange hunde reagere med afstandsøgende og dæmpende signaler.
    De er tydelige.
    Hundene RÅBER det ligefrem.
    Som såkaldt hundehvisker burde man da om nogen kunne høre det inden den går fra søgen væk til bid !!

Der er såå mange trin imellem de 2 punkter.

Giv mig 10 minutter med CM hvor jeg kunne få lov at bruge hans metoder på ham, stødhalsbånd, kvælning, spark, truende og grænseoverskridende adfærd etc. Så skal vi se om han ikke også bliver en lydig (apatisk halvdød) robot.
    Selvf. lige indtil at han ikke længere føler sig truet ...

Hvorfor skulle den hund nogensinde stole på nogen som helst i nærheden af dens ressourcer igen? Især en livsvigtig ressource som mad.

Så i gang med tillidsøvelser. Du kan finde dem overalt på nettet så jeg gider ikke repetere dem :o)

• #69   5. jun 2014 Jeg fatter ikke at man i Holly´s tilfælde fodre på jorden eller i en skål.. Jeg ville som det første begynde med at gi hende mad fra hånden og dermed opbygge et samhørighedsforhold og et tillidsforhold. Alle hunde vil før eller siden tage mad og eller godbidder fra hånden ISÆR hvis det er ens egen hund, med mindre man da har gjort noget som har fået den til at frygte ens hånd/hænder. Jeg forstår slet ikke at det kan komme så vidt hvis man har haft hunden fra hvalp af hvilket jeg ikke lige fik fat i hvor længe hollys familie havde haft hende, men uanset hvornår de fik hende så burde de ha`startet med at gi hende mad fra hånden så hun lærte at hendes ejere ikke ville tage hendes mad fra hende, men tvært imod villie GI hende mad/godbidder når hænderne var i nærheden af mad/godbidderne.

Ang. CM. så både slår han hunden under kæben og sparker den i siden da hun bider ham, selvom det er hans egen skyld, det er IMO slet ikke acceptabelt, heldigfvis ved jeg at han har lært meget fra dengang og er blevet bedre, men jeg ville alligevel ALDRIG overlade mine hunde til andre, men jeg kan også bedre selv lære dem at gøre det jeg ønsker end fremmede kan.

Jeg er dog enig i en enkelt ting som ham henrik siger : Det er altid meget lettere at opdrage andre s hunde da man ikke er følelsesmæssigt indvolveret i de fremmede hunde som man er med sine egne. jeg kan også meget hurtigere lære fremmede hunde at opfører sig pænt i forhold til mine egne som tager mig noget længere tid, "da jeg får ondt af dem " hvis jeg kommandere for meget med dem smiley sådanne ting man ikke tar SÅ højtideligt når det er andres hunde, da man der er "ansat til at udføre et job. Self føler man også for disse hunde, men ikke på samme måde som hvis det var ens egne.

Ang. for lige at gå tilbage til ,aden, så ville jeg aldrig acceptere at min hund knurrede el. bed ud efter mig hvis jeg nærmede mig dens mad, jeg skal kunne tage farlige ting ud af kæften på hunden hvis den har fundet noget "usundt" som hunden bare ikke mener at den vil af med.

Håber det er skrevet pp en forståelig måde. smiley smiley

• #70   5. jun 2014 Syntes slet ikke han skal dømmes ud fra det klip med Holly!
    Jeg føler ham meget i fjernsynet, og man bliver nødt til at have starten med for at forstå hvad han laver.

I siger det er dumt han slog hunden, for at få den til at give slip da han bed ham. Hvis det var jer, ville i så lade den æde jeres hånd i stykker så i ikke ville kunne bruge den igen, eller ville i gøre noget for at få den til at give slip, ligesom ham.
    Jeg er selv blevet mit i mit højre ben af en blandings hun af forskellige muskelhunde, og den sparkede jeg altså med mit venstre ben, og den gav slip.
    Den var ikke med vilje jeg sparkede den, det var rent instinktivt gjort af mig.

Det man ser i klippet, der tror jeg han prøver at se hvordan den reagere, inden træningen går rigtigt i gang.

Tit når han træner, så er det også ejerne der gør det, og han får også tit hjælpe hunde ind, for at de kan guide den anden hund. Cesar bruger ikke det med at slå og sparke hunden som normal træning, det er der andre der gør, så han er ikke den værreste.

• #73   5. jun 2014 Der var en der slog et link op i ''Alle os med Hunde'' - selvfølgelig.. Spurgte så hvilke metoder han brugte og svaret lød ''horsemanship metoder''.. Øhh okay...
    Så man får en rolig hund ved at behandle den som en hest??

• #74   5. jun 2014 Hvad er horsemanship metoder?
    Horsemanship, er så vidt jeg ved, al omgang med heste.......

Jeg kunne aldrig drømme om, at sende min hund sådan et sted hen....

• #75   5. jun 2014 Jeg aner det ikke.. Men han er ikke særligt kendt her, selvom han bor i området.. Der gik meget lang tid før jeg hørte om ham..

• #76   5. jun 2014 Aldrig i livet om mine hunde skulle udsættes for ham tråden handler om. Eller CM for den sags skyld. Ville skamme mig til døde eller dø af dårlig smvittighed hvis jeg udsatte mine hunde for det!

• #77   5. jun 2014 Søg ''horsemanship metoder'' på Google, så kommer der flere link frem.

• #78   5. jun 2014 Ville hellere aflive mine hunde end at udsætte dem for ham i startindlægget, Cesær Millan eller for at skulle være hest... :s

Det er alligevel lidt for sygt.

• #79   5. jun 2014 Grunden til at stikker hånden ned i Holly madskål, er fordi ejerene har sagt det er et af problemerne, som de vil have væk.

Min hun skal heller ikke hjem til nogen af dem, ham har jeg selv så fint opdraget smiley

• #80   5. jun 2014 Men helt grundlæggende - nej, ingen kender den metode, for manden vil ikke fortælle hvad han gør ved hundene han har i sin varetægt..
    Men når man læser hvad han skriver rundt omkring, og når han gåes på klingen og spørges til metoder og sin teori, så står det klart, han ikke har fuldt med siden 80'erne.. Og ikke selv har forstået den teori, han tror, han udøver..

Ville du gå til en tandlæge, der ikke kunne redegøre for hvorfor han gør som han gør?

Langt de fleste problemer kunne løses helt normalt, hvis hr og fru dk, ville tilmelde sig noget helt alm. Hundetræning, og følge op på det hundens liv igennem..

• #81   6. jun 2014 Hele afsnittet med Holly er lige blevet sendt i fjernsynet.
    Vil give jer ret i, at noget af det han gør i starten, ikke er lige det man skal gøre.
    MEN! Der er en grund til, at ejerne har bedt ham om at få hans aggresivitet stoppet når han spiser.
    Det er ikke kun når man tager hånden ned den bider, også når man bare er tæt på den og den spiser.
    Grunden til det skulle stoppes, var fordi de havde en 18 måneder lille søn, og hvis han havde mad i hånden eller noget, så var forældrene bange for Holly vil angribe ham.
    Og efter biddet, begyndte han også at bruge en anden metode, og en falsk hånd (:

• #82   6. jun 2014 Golden - pointen her er, at hans adfærd forstærker hundens usikkerhed. Han gør det STIK modsatte af, hvad man BØR gøre, når en hund forsvarer sine ressourcer i det omfang.

Han laver en farlig hund, ganske enkelt.

Lad nu være med at tro på at det er virkeligheden du ser i det program....

• #84   6. jun 2014 Hvis i ikke læste det, så har jeg også skrevet, at jeg godt kan se han burde gør noget af det helt anderledes!

• #86   6. jun 2014 Holly fik maden hurtigt igen bagefter, så hun viste hun fik det tilbage (:

• #88   6. jun 2014 Det var også kun den ene gang han gjorde det

• #89   6. jun 2014 Til gengæld var det ret alvorligt.

En hund med ressourceforsvar, der bliver tvunget til at bide - så er en gang altså en gang for meget.

At rette op på den hund så den bliver afbalanceret (ikke passiv og underkuet) vil være en enorm opgave.

Det CM viser når han har med de meget vanskelige hunde er, at han trykker dem så meget at de bliver passive.
    Og det er da ikke et liv for en hund.
    Så hellere sprøjten....

Jeg fatter ikke at han har lyst til at vise det der offentligt, det udstiller hans fuldstændig manglende hundeforstand.

• #90   6. jun 2014 Det er fuldstændig ligegyldigt om han gør det 1 eller 2 gange! Det er bare ikke i orden!

Holly er lige blevet bekræftet i at der er nogen, som kommer og tager hendes mad, så nu har hun endnu større grund til at vogte sin mad!
    Det han gør er så forkert på mange punkter!

Jo, mere jeg lærer og læser om hunde, jo klogere bliver jeg. Og kan nemmere se at det han gør, overskrider hundens grænser! Og Holly bruger endda sit sprog rigtig fint, knurre for at advare.

• #91   6. jun 2014 Han har også lært efter den episode, man skal fejle før man lære

• #93   6. jun 2014 I forhold til at manden har beskæftiget sig professionelt med hunde i jeg ved ikke hvor mange (alt for mange) år, så synes jeg godt nok at han har en lidt svækket indlæringskurve...

• #94   6. jun 2014 Og NEJ, man skal ikke fejle før man lærer - men det er en god ide at lære af sine fejl...

Og også reflektere lidt over hvad man gør inden man gør det...

• #96   6. jun 2014 OKEY SÅ DER NYT OM EN DER HAR VÆRET PÅ DET 48 TIMERS TRÆNINGS KURSUS. Min søster spør en kvinde . Hun svare . Og så svare manden fra 48 timers kursus. Det er slettet nu der inde fra , da manden tydeligt ikke vil have andre ser hvad kvinden har skrevet . Vedhæfter "samtalen"

profilbillede
  • #97   6. jun 2014 Arj for Søren - nu så jeg så også hans facebookside og fandt et youtubeklip I bliver nødt til at se.

Det er FOR morsomt....
    Vi taler om manden, der kan gøre hunden lydig på 48 timer. Joo.. hvis lydighed er ensbetydende med: "sit...sit"... Og når hunden så ikke sitter "bliv", så joooo *GGGGG*

Der er flere guldkorn af samme slags i videoen.

Et anden ting er hans placering af halsbånd - jeg forstår ikke helt hvad halsbåndet skal sidde der for, hvis han ikke skal benytte sig af Carotis-effekten. Altså den afklemning af hovedpulsåren, som andre benytter sig af, når en hund skal straffes.

God fornøjelse... Jeg vil sige, at man ikke bøjer sig i ydmyghed over niveaet i denne video *GGG*

http://www.youtube.com/watch?v=c99pcVJ4BMU

• #98   6. jun 2014 Pyha tør næsten ikke se den smiley men gør nu alligevel smiley

• #101   6. jun 2014 Hold op en kegle , og give så mange forskellige kommandoer , manden gør sig jo totalt til grin smiley

• #102   6. jun 2014 Det er SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ sjovt *GGGGGG*

• #104   6. jun 2014 Der er ingen tvivl om, at den mand kan noget helt specielt *GGG*

Altså ikke lige med hunde, det er vist mere i markedsføringsafdelingen at han har nogle tricks i ærmet smiley

• #107   6. jun 2014 Buller sit, sit, bliv, dygtig skat smiley :D smiley

• #108   6. jun 2014 Jeg beundre hans kontrol over den rotte......... smiley

• #109   6. jun 2014 Ja, det er helt utroligt så god kontrol han har over den smiley

Det er ikke alle og en hver som kan klare sådan én smiley :P smiley

• #110   6. jun 2014 Altså det er ikke for at prale, men min puddel på 8 måneder kan næsten det samme!!

• #111   6. jun 2014 Den danske kæmpe, du har talent så!!! 8 måneder tænk engang, hans har jo flere års træning smiley O_o

Kan Aslan komme på et 48 timers kursus hos dig? Eller er det forsent nu når han nærmer sig de 4? smiley Han skulle meget gerne lære at gå pænt smiley

• #112   6. jun 2014 hvor finder jeg hans facebook side?

• #113   6. jun 2014 Prøv at se denne video.. den er så langt mindre morsom...

Man ser intet relevant - nemlig hvad der foregår de 48 timer hunden er alene med ham gutten der.
    Til gengæld ser man en hund der er glad, når den kommer og smasker som pokker når den bliver hentet...

http://www.youtube.com/watch?v=VaEYnbpRZm4

• #114   6. jun 2014 48 timer? pfft. 30 min og din hund vil være perfekt!!
    Jeg kan desværre ikke fortælle dig hvordan, men prisen? Den er tårnhøj!

• #115   6. jun 2014 De 48 timer skulle bruges på at lære hunden de mest grundlæggende kommandoer såsom indkald, sit, dæk, afdækning, bliv, plads etc.

Han har jo lidt ret når han siger at hvis disse ting sidder i skabet ville mange slet ikke have de problemer man ser i hverdagen med hunde der er til gene for deres omgivelser.

Man kan vælge at lade ham lære hunden det (man skal dog bruge 1½ time når man afleverer hunden til at lære nogle ting selv og der får man også at vide hvornår han vil gribe det hele an).
    Hvis det er ham der lærer hunden det så vil han garantere at det sidder fast.
    Eller man kan vælge selv at deltage, men så kan man regne med at det tager noget længere tid.

Man kan også kombinere dem. Men hunden skal kunne de grundlæggende ting for at der kan arbejdes videre med den.

...

• #116   6. jun 2014 Helt ærligt - nu har jeg siddet og set en lille bunke af hans videoer og det giver mig simpelthen kvalme.

Han skal ikke fortælle mig, at der ikke bruges massive aversiver i den periode de hunde er hos ham.

De trykker sig, smasker, de kigger sig uroligt omkring. De er IKKE glade og de er IKKE tillidsfulde...

• #117   6. jun 2014 Brækker mig af grin over den video CH smiley

• #118   6. jun 2014 Jeg er helt enig CH...
    Han lagde en video op, med en ung GD, på facebook.
    Den skulle angiveligt aflives, fordi den ved en fejl havde skadet en mindre hund...
    Han viser hvordan han træner den, og det er samme billede der tegner sig der.. En trykket hund, der smasker og undgår al form for øjenkontakt..

• #119   6. jun 2014 Måske spørger jeg dumt nu, men hvorfor har han kæden helt deroppe under ørene?oO

• #120   6. jun 2014 Den så jeg også - der er vist fire dele i alt af det.

Jeg blev sgu så trist af at se på det at det helt overskyggede det morsomme i den første video, jeg lagde ind.

Gid folk da ville åbne deres øjne! Tænk at få sådan en hund med hjem igen... Ville blive så ked af det.

Det, der slår mig er, at de hunde kigger sig voldsomt omkring. De er utrygge ved deres omgivelser - noget, der kunne tyde på at de i bund og grund ikke har kunnet regne ud, hvor deres straf er kommet fra.
    Alternativt at den er kommet fra mange retninger...

Jeg har set meget i hundetræning, det erkender jeg - men det er ekstremt sjældent jeg har set nogle træne hunde så hårdt og uretfærdigt at resultatet ser sådan ud.
    Det gør mig rigtig rigtig trist.

• #121   6. jun 2014 Men for det lukkede øje, ser det hele jo meget fint ud!
    Hunden opføre sig som den "skal", og han får penge direkte ned i lommen.
    Alle er glade... Ja lige ud over hunden!

• #122   6. jun 2014 Golden retriever - det er en metode, som blandt andet Cesar M benytter sig af.

Når man sætter halsbåndet der kan man ved at stramme til lukke af for ilttilførslen til hjernen, hvilket bevirker at hunden bliver svimmel og utilpas - og tilsyneladende medgørlig og rolig.

Den er ikke medgørlig og rolig - den er ved at besvime. Ikke fordi den ikke kan få luft men fordi man lukker for blodtilførslen via hovedpulsåren op til hjernen.....

• #123   6. jun 2014 Hahahaha, lol! "Buller, sit!" *Buller ligger sig ned* .. Lol!! Tror også jeg vil starte lydighed op - bare for marsvin! Min gris kan tælle til 4, når han gider - det må da være nok, ik? smiley

• #124   7. jun 2014 CH: havde også undret mig over det ved Cesar, for det ser ikke behageligt ud, og havde også bemærket, at Cesar aldrig bruger hundes snor, men har sine egne med, men mange tak for svaret, så blev jeg det klogere!(:

Elsker han siger "sit...sit" hunden bliver liggende.. "Bliv.." Ahahaha, når man ser på ham der kan alle da blive "dogwhisperer" smiley
    Min hund kan da også lidt forskelligt, bare ikke gå pænt i snor, men med alt det andet han kan, så kunne vi tjene en formue smiley
    Men er det kun det grundlæggende ham der træner eller hvordan? Har aldrig hørt om ham før.. (:

• #126   7. jun 2014 Prøv at se hvad en af hans hjælpe trænere , på stedet , skriver smiley

profilbillede
  • #127   7. jun 2014 smiley

profilbillede
  • #128   7. jun 2014 Professionel håndtering af kritik.. smiley

• #130   7. jun 2014 CH - det der må da være en "før"- video?

• #131   7. jun 2014 Nu har jeg "gud ske lov" kun set de 2 videoer som CH har lagt ind, og nr 2 viser tydeligt at hunden er en super glad vaps der ankommer, men da vi så ser den igen sammen med ejeren, så er den blevet en frygtsom hund der ikke tør gøre noget, da det IMO ser ud som om at den forventer "slag" hvis den "kommer til at gøre noget forkert" selv om den ikke Aner hvad der måske er "forkert opførsel".

Det er fandeme dyrmishandling det de hunde udsættes for, det kan enhver vel se bare på videoen med Rottweileren buller/Ulla smiley hvis det er hans egen hund, så siger jeg bare stakkels vaps, for den har frygt i øjnene konstant ligesom hunden i video nr.2.

Ang. det med at have kæden helt oppe bag ørerne, så er det ikke kun ham og C.M. der bruger denne metode..
    Jeg beklager og får nok "slag" af denne sammenligning, men kæderne sættes på samme måde på alle de udstillingshunde jeg har set igennem årene. Ind imellem ser man endda at disse udstillingshunde går på bagbenene fordi handleren løfter hunden op i kæden/snoren, så det er en meget brugt metode.
    Dog er det ikke en metode jeg ville bruge så meget som i et nano sekundt.

Puha.. nu vil jeg se film på TV3 og glemme ALT om den nar af en selvudråbt hundehvisker.

Kommentér på:
Hvad ved i om denne metode ?

Annonce