828 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Spørgsmål om Calve-Legg Perthes Spørgsmål om Calve-Legg Perthes

Kære medhundeejere smiley

Jeg har et spørgsmål til jer, og det er:

Har nogen af jer haft, eller har en hund med http://www.netdyredoktor.dk/hund/sygdomsleksikon/c/calve-legg-perthes.aspx ?? smiley

Hvis ja, hvor lang tid tog genoptræningen så efter en evt operation, og jeres hund så igen kunne give den gas? smiley

Og hvis ikke hunden blev opereret, hvad gjorde du så? smiley

På forhånd mange tak! smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål om Calve-Legg Perthes
  • #1   5. jun 2014 Nu ved jeg mennesker kan få det, og hvis drengebørn ikke får en operation i tide, så kan de være besværliggjort af det resten af livet. Med mindre de skånes via kørestol eller lign og det tages i opløbet.
    Jeg har en kammerat, der sent fik det konstanteret og først fik ny hofte som 18 årig. Han halter den dag i dag.
    Min venindes lillebror havde det som 4 årig, han har vist ikke mén i dag og han gennemgik ikke en operation. Han sad dog i kørestol i næsten 1 år.

• #2   5. jun 2014 Håber selvfølgelig opdrætter er inde over og ved det er arveligt smiley

• #3   5. jun 2014 Opdrætter er informeret ja..

Det er ikke 100% sikkert det er dét Moey har, han skal have taget nye røngten om en måned (og endoskopi), og i den måned må han IKKE lege med andre hunde, max gå stille ture med andre hunde smiley

Moey har SÅ mange hunde venner, og vi har 2 hunde i familien, og i næste ugd kommer en ny vaps til, så ja, jeg er i vildrede, men sårn er det...

• #4   13. jun 2014 Har han det?

• #5   13. jun 2014 Får i en hvalp mere? bare nysgerrig.
    Hvordan giver han udtryk for evt smerter? Min mening er at man ikke operer på så aktiv en hund, og er der 100% chancer for det hjælper hvis man overhovedet snakker operation. Hvis han har det er alt avl udelukket.
    Både mor og far skal være bære af det, som jeg har forstået det.

Kommentér på:
Spørgsmål om Calve-Legg Perthes

Annonce