{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
847 visninger | Oprettet:

Inger H
Inger H
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 76

Hundeloven/hundeskove {{forumTopicSubject}}

Foranlediget af anden tråd "hund overfaldet i øst........ Ålborg.
Er der nogen herinde der ved om hundelovens skambidningsparagraf ikke gælder i hundeskove????
Måske er der nogle jurister eller politifolk herinde der vil komme med en udtalelse???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundeloven/hundeskove
  • #1   10. jun 2014 Jeg tror Maj brit ved det smiley

• #2   10. jun 2014 Skambidning gælder alle steder.
    Men er der tale om skambidning ? eller er det "bare" 2 hunde der ikke kunne sammen, så ser det nok anderledes ud især i en hundeskov.

• #3   10. jun 2014 Men hvad skal det så være før det er skambidning?

• #4   10. jun 2014 Et "Umotiveret angreb" vil jeg kalde det. Ellers er det IMO " bare" et hundeslagsmål.
    Altså hvis spørgsmålet var til mig. smiley

• #5   10. jun 2014 I følge skambidsloven så er alt der skal syes et skambid

• #6   10. jun 2014 I det tilfælde i min tråd, så var der tale om skambid. Hunden måtte syes i lysken med flere sting.

• #7   10. jun 2014 Beltane ...Gælde det også iflg. den nye lov der lige er trådt i kraft d.1-6 eller gør det d.1-7 ?
    For der er en del ting der er blevet omstødt, så man ikke risikere at ens hund aflives hvis den har bidt, eller den har større chance for IKKE at blive aflivet må jeg hellere sige, da det vist var det der mentes i loven.

• #8   10. jun 2014 Ændringerne bliver vedtaget imorgen og gælder fra 1 juli.

• #9   10. jun 2014 Hej alle
    Jeg arbejder som støttekontakt person.
    Jeg har brug for hjælp i forholde til en hanhunde af racen Schæfer, han er 9 år gamle.
    Politiet har besluttet at lade hunde anbringe på Pension , der er gået 13 dag siden de kommer og hente den.
    Det skal sige at der gik 10 dag før Politiet hente ham.
    Jeg har kendt ham i 4 år, og vil gøre alt for at redde ham.
    Så hvis der er nogle der kan hjælp mig, må i gerne ringe så kan jeg forklare hvad der er sket, er fra København
    Med Venlig
    Hilsen Brigitte Daring
    Mobil 61397199

• Inger H
    Inger H Tilmeldt:
    apr 2011

#10   10. jun 2014 S. R. Det var netop din tråd jeg tænkte på, det ville være rart at få en udmelding enten fra jurist eller politi, så vi ved nøjagtig hvorledes skambisdparagraffen administreres.
    Jeg er meget glad for jeres svar på denne tråd, så I skal ikke blive sure på mig, jeg vil bare gerne have afklaret hvorledes skambidningsparagraffen administreres mht. hundeskove.
    For jeg føler det er lidt af et ingenmandsland.

• #11   10. jun 2014 Hundeloven gælder også i hundeskoven, der er ikke andre regler der end alle andre steder, så ved ikke rigtig hvor du vil hen med dit spørgsmål.
    Der findes kun den ene hundelov og ikke andre.

• Inger H
    Inger H Tilmeldt:
    apr 2011

#12   10. jun 2014 Fordi jeg har indtrykket af den administreres lidt lemfældigt mht. Hundeskove.

• Inger H
    Inger H Tilmeldt:
    apr 2011

#13   10. jun 2014 Til Anni. Prøv at læse. S. R.'s svar og se hendes tråd, så håber jeg du forstår hvad jeg mener

• Inger H
    Inger H Tilmeldt:
    apr 2011

#16   10. jun 2014 Et er at læse hundeloven grundigt for at kende sine rettigheder, de fleste her har helt sikkert kendskab til hundeloven og kender sine rettigheder.

Måske kunne nogle fagfolk komme på banen med hvorledes hundeloven administreres når det drejer sig om løse hunde i hundeskoven og om det administreres ens over hele landet.

• Inger H
    Inger H Tilmeldt:
    apr 2011

#17   10. jun 2014 Et er at læse hundeloven grundigt for at kende sine rettigheder, de fleste her har helt sikkert kendskab til hundeloven og kender sine rettigheder.

Måske kunne nogle fagfolk komme på banen med hvorledes hundeloven administreres når det drejer sig om løse hunde i hundeskoven og om det administreres ens over hele landet.

• #20   11. jun 2014 Hahaha. Inger H.. Undskyld jeg "griner, men det er dejligt at se at jeg ikke er den eneste som har gentaget mig selv i div. tråde.. Self. pga. HG`s nedbrud. smiley
    Jeg er også Helt sikker på at ingen er sure på dig over at du ønsker noget mere konkret omkring dette emne, derr burde gøres meget mere opmærkomt på hvordan folk bør begå sig alle steder hvor der kommen mange hunde.
    Så jeg er helt enig. smiley

Ida. Du er bestemt også inde på noget der burde rettes. smiley

• #22   11. jun 2014 Hihihi.. Isabelle..hvad er det dog for nogle mennesker du får besøg af.. ?? smiley smiley

Godt at du ikke sælge hvalpe til hr og fru Hvem som helst. smiley smiley

Kommentér på:
Hundeloven/hundeskove

Annonce