Cykeltrailer til hund? Cykeltrailer til hund?
Hej, hvad synes i om cykeltrailer til hund. Er det noget i bruger?
Ville i vælge en der er lavet specielt til hund eller ville i vælge en til børn, da de er nemmere at få fat i og billiger for brugt.
Jeg kigger lidt rundt og nu har jeg en lille hund på lige under 6 kg.
Jeg vil ikke have hende i kurv på styret eller bagpå da kæresten ikke kan sætte det på sin cykel, så er det mig der altid skal have den ekstra vægt.
Hun kan godt løbe ved siden af cykel ca 3-4 km men når vi skal cykle lidt længere af og til, kunne det være rart hun kunne komme med uden at vi så skal tage bilen. Tænker man også kan tage traileren ned at handle på cykel så vi slipper for at starte bil op for 2 km by kørsel.
De små trailere til hunde, som er de letteste og mindste må laste 10 kg ca. Det er jo fint til hunde men ved ikke når vi så skal handle. De store vejer selv ca 10-15 kg og må laste 50 kg. Jeg synes bare det lyder meget tungt da jeg i forvejen har sarte knæ når jeg cykler.
Hvad synes i? Meget gerne jeres erfaringer med det. Er dem til 800 kr fra zooplus dårligere kvalitet end dem til 1500 kr andre steder, det ligner de helt samme vogne?
aug 2004
Følger: 15 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 96 Svar: 1.479
Jeg har haft brugt min en del. Dixie vejer ca. 18 kg. men det jeg tror der er tungest ved at køre med hende, er at jeg har hele fronten åben, da hun ikke bryder sig om at den lukkes, så traileren fanger alt vinden.
Når din hund ikke vejer og fylder mere tror jeg sagtens du kan bruge sådan en til børn. Vi startede med sådan en, men det var noget rigtig ged. Vi havde ikke held med at gøre bunden plan og så var der altså ikke meget plads eller det var særlig komfortabelt for den størrelse hund.
Sørg for at få fat i en af dem der kobles på en dims som spændes fast på cyklen, og ikke dem som spændes uden på stangen langs baghjulet. Det var der på vores den første trailer (den til børn) og den knækkede egerne, hoppede af og skrællede stangen på cyklen
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 4 Emner: 6 Svar: 40
Nogle der ved hvordan denne er http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundetransport/cykelanhaenger/284607
eller denne
http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundetransport/cykelanhaenger/313646
Er forelsket i den gule fordi min cykel også er skrig gul ;-D er dog i tvivl med kvalitet og hvordan den ligger på vejen.
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 22 Hunde: 5 Emner: 80 Svar: 431
Den kører rigtig fint, dog kan det være en god idé at lære hunden "flyt numsen", eller noget i den stil, for hvis hunden læner sig op af siden, så læner den sig op af hjulet.
Når begge mine sidder i den, så kører jeg med 16 kg., og så længe man sørger for, at holde hjulene godt pumpet op, så synes jeg ikke den er specielt tung at køre med. Hjulene punkterer heller ikke så nemt, jeg bruger den mest, når jeg skal ud til hestene, og der kører jeg bl.a knap 1 km. på grusvej.
apr 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Hunde: 6 Emner: 10 Svar: 145
Den er god at køre med, og man bemærker knapt vægten, selvom hunden vejer over 20kg. Desuden er den, som nævnt, eminent til indkøb. Der er plads til det meste, selv hvis du lige skal have et par rammer sodavand med hjem, så jeg ville nok ikke selv gå ned i størrelse. Jeg er blevet meget glad for den, og ville slet ikke kunne undvære den længere!
Jeg har så sat snor ind i, så jeg kan sætte hunden fast.
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.481
Skriv cykeltrailer i søgefeltet i forum, jeg har selv skrevet i en del tråde om emnet med mine erfaringer og råd, det samme har mange andre, så der er også masser at finde der.
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
Den er tung at trække, jeg ville foretrække en kurv af en art.
Har selv haft en trailer og den blev solgt videre igen ( den var skide god at hente foder i ), men de lange ture blev en tung kamp
apr 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Hunde: 6 Emner: 10 Svar: 145
Efter jeg har fået elcykel, så er den det rene luft - men før var den, som nævnt, heller ikke særlig bemærkelsesværdig. Meen en elcykel er jo så også en større ekstra udgift at skulle ud i!
Cykeltrailer til hund?