{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundefrisør
  • #1   17. jun 2014 Tror at hundene lang de fleste steder sættes op på et bord med en løkke om halsen.

  • #2   17. jun 2014 Har hørt godt om hende ved Sølvtorvet.. Kan ikke huske navnet, men søg på google. Hun ordner hundene i vinduet, så folk kan kigge og man må også gerne blive i salonen imens hun klipper.

  • #3   17. jun 2014 Pels og poter - hun er dygtig, tager det hele i hundens tempo og bruger ikke løkke om halsen.
    Jeg er meget glad for at gå hos hende med Nalsen smiley


  • #4   17. jun 2014 Hun er her:
    http://pelsogpoter.dk
    facebook.com/pelspoter


  • #5   17. jun 2014 Salon Glad hund
    v/Jannie Jensen og Maria Retlef Jensen
    Godthåbsvej 109 A stuen 5,
    2000 KBH F
    Tlf: 22 28 93 43 – 29 44 45 49

    Uddannede hundefrisører som bestemt ikke spænder hundene fast. Kan varmt anbefales



  • #6   17. jun 2014 Tak for jeres gode forslag vil kigge på dem nu smiley

  • #7   17. jun 2014 Må nok lige påpege, at hvis din hund er 2 år og først nu skal på 1. frisør besøg, så må du advare hundefrisøren på forhånd. Normal kotyme er, at hunde starter med at besøge frisør omkring 4-5 mdr alder. DKK og de danske hundefrisører har startet en kampagne op, hvor folk bliver inviteret gratis på 1.besøg INDEN hvalpen er 16 uger netop for at undgå, at hundene bliver paniske, når de skal klippes/trimmes.
    Håber du har trænet din hund på forhånd ellers bliver det en meget grim oplevelse for frisøren...eller kan blive det smiley


  • #8   17. jun 2014 Min hundefrisør havde 3 aftaler med mig så Nala kunne lære hende at kende, inden hun skulle arbejde med hende. Det er virkelig god stil, og det betyder meget for mig smiley

  • #9   17. jun 2014 Min hundefrisør havde 3 aftaler med mig så Nala kunne lære hende at kende, inden hun skulle arbejde med hende. Det er virkelig god stil, og det betyder meget for mig smiley

  • #10   17. jun 2014 Nu var det ikke en diskussion hvor vidt min hun skulle have været til frisør da den var hvalp eller 2 år gammel. Men mere en forespørgsler på hvor der ligger gode frisører i København . Så det er vidst en anden snak du er ude i DKK Cocker
    Petra.. Kan for svaret , jeg har fundet et sted nu som jeg prøver den økologiske hundefrisør der var en længere oppe der anbefalet , kan være jeg prøver din næste gang , tak for rådet smiley


  • #11   17. jun 2014 Jeg synes faktisk det er et ganske relevant svar som DKK cocker kommer med, er hunden ikke vant til at stå på bord og blive soigneret, kan den reagere ved at være meget urolig, evt. hakke ud efter den som skal klippe den.



  • #12   18. jun 2014 Grunden til jeg skrev det er, at jeg kender uddannede hundefrisører og jeg ved, hvor stort et problem det er for dem, at hundene kommer ind alt for sent. Men det er altså hundefrisørerne der får skylden, hvis hunden opfører sig pænt sagt hysterisk. Man kan ikke bare tage en voksen hund og trimme den for første gang. Trimning/soignering af en hvilken som helst race, skal enhver pelsrace lære lige fra de er helt små.
    Jeg har selv haft en cocker, hvor jeg fik anbefalet først at få den trimmet som 1 årig. Han gad dog ikke og jeg anede ikke hvor meget arbejde der var i at trimme samt træne, så han blev slet ikke trænet nok. Resultatet var, at han var ved at æde frisøren og måtte have mundkurv på. Rigtig kedelig oplevelse for både frisør og hund. Han var bange og hun kæmpede for at fjerne en gigantisk hvalpepels, som jeg ikke havde været i bund med.
    Det er kun ment som en hjælp - især til din hund og frisøren, at jeg skriver som jeg gør.
    Hvis en hund aldrig har været ved hundefrisør før og først kommer det som 2 årig og ikke aner, hvad det hele handler om, bliver det næsten ganske sikkert en rigtig ubehagelig oplevelse for hunden.
    Min gamle hunds dårlige oplevelse har lært mig...træning, træning og atter træning på bord, saks og negleklipper samt vask - så slapper hunden af og nyder det. Men det tager tid.


  • #13   18. jun 2014 Nu skal min hund ikke trimmes men klippet og hun er blevet klippet før her hjemme så en saks, vand og tørret er ikke nyt for hende .
    Jeg tror nok jeg selv skal tage med frisøren når jeg mår dertil. Jeg er ikke en hundeejer med bind for øjnene og lukket mund !


  • #14   18. jun 2014 Det er da også relevant men ikke til det spørgsmål jeg stiller i dette forum. Så hvis i vil komme med andre kommentarer så skriv privat så i ikke ødelægger det jeg egentlig skal have svar på , tak !!

  • #15   18. jun 2014 Det er både og med at det er "for sent" synes jeg.

    Nala er skide bange for borde, fremmede og at blive rørt forskellige steder.

    Det betød bare, at mig og Nala tog ned til hundefrisøren 3 gange inden den aftale vi havde, og at der blev sat 4,5 time af til en trimning, samt at jeg var med, til at hjælpe, blandt andet med at distrahere med mad og nus.

    Det tager længere tid for mig og frisøren, men for mig er det KLART det værd, at se en hund der ikke er panikangst, men som synes det er OK, det frisøren gør.

    Den frisør jeg brugte før, var Nala ræd for. Hun tissede på gulvet det sekund vi kom ind af døren, og var stresset over situationen. Der var slet ikke tid til en hund som Nala, derfor synes jeg også det er vigtigt, med en frisør der giver sig GOD tid, specielt til hunde der er bange/ikke har været der før. Førstegangsoplevelsen er sindssygt vigtig for hunden, det er det den husker til næste gang, så for mit vedkommende gør det ikke noget at timetallet bliver fordoblet af den grund.


  • #16   18. jun 2014 TS: hold dog op med at blive børnesur på den måde, det DKK Cocker skriver er da ganske relevant i forhold til at du selv lægger ud med at skrive:
    "Hvad er jeres erfaringer osv. det er første gang min vuffi skal til frisør hun er 2 år . "

    Tag det da som et godt råd og tag en god snak med om det med hundefrisøren inden han/hun går igang.


  • #17   18. jun 2014 Petra..: Tak for dit gode råd, har nu skrevet til den frisør du anbefalede, så nu må vi se smiley

    Det havde jeg så sandelig da også tænkt mig. Det er en jungel at finde en god hundefrisør og derfor jeg spørger til råds herinde.
    Men det kan da godt skrives mindre angribende.
    Utroligt der altid skal diskuteres herinde!


Kommentér på:
Hundefrisør

Annonce