1.093 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
25 Svar
Skriv under mod hundeforbuddet på blåt flag strande Skriv under mod hundeforbuddet på blåt flag strande
0 synes godt om
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 3.710
jul 2010
Følger: 14 Følgere: 6 Hunde: 4 Emner: 72 Svar: 274
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.909
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.796
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.316
Så det er spild af tid :o)
dec 2013
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 287 Svar: 8.258
Derudover ved jeg ikke helt hvordan man vil få "forbuddet" væk, da det jo sådan set ikke er en lov i danmark, men en ordensregel, som gælder alle blå strande i verden, men i kan jo selv læse det på det billede jeg lægger op, har taget det fra facebook, så håber det er læseligt.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.316
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.796
Vi er helt enige om det er bedøvende ligegyldigt når vi snakker bakterier, men de får ret og jeg får fred
nov 2012
Hvad er baggrunden for beslutningen om, at hunde ikke må bade på blå flag strande?
FEE har rådført sig med verdenssunshedsorganisationen (WHO), som gennem videnskabelige undersøgerlser har påvist, at hunde på stranden og i vandet forringer badevandskvaliteten. Det er et ufravigeligt kriterie, at hunde ikke må være i badevandet på blå flag strande. Sådan har det været i en årrække. Friluftsrådet har ikke være opmærksom på at hundene ikke må være i badevandet på en blå flag strand, men blev gjort opmærksom på det sidste år, i forbindelse med internationalt kontrolbesøg. friluftsrådet blev bedt om at implementere dette kriterie fra og med 2014 sæsonen.
Må hunde godt være på en blå flag strand?
Hunde må godt være på blå flag strande, men i perioden 1 april - 30 sep. skal de holdes i snor i henhold til naturbeskyttelsesloven.
Gælder forbuddet mod hundebadning på blå flag strande hele året?
Hunde må ikke bade på blå flag strandene i perioden 1 maj til 15 sep.
Gælder forbuddet mod hundebadning på blå flag strande også førerhunde?
Nej, førerhunde må gerne bade på en blå flag strand.
Blå flag dækker kun knap 3% af den danske kyststrækning.
Blå flag er en zone på stranden, hvis udstrækning er begrænset af, at der skal være en fysisk nær-hed til redningsposer, toiletter med videre. Det betyder, at blå flag zonen kun udgør en del af stranden. Blå flag zonen strækker sig typisk et par hunrede meter til begge sider af det blå flag. Blå flag strandene dækker knap 3% af de danske kyststrækninger. På godt 97% af den danske kyststrækning, er det altså tilladt at lade hunde bade. Blå flag zonen er altid markeret på det oversigtskort, som hænger på alle blå flag strande.
Hvor kan man så bade med hundene?
Hundeejere kan bade med deres hunde på de resterende 97% af den danske kyststrækning (i det omfang det er tilladt). På blå flag strande skal man forlade blå flag zonen, inden man går i vandet med hundene. I praksis betyder det, at man skal gå lidt længere til højre eller venstre i forhold til hvad man plejer.
Bliver man straffet, hvis man bader med hunden på en blå flag strand?
Forbuddet mod badning med hunde på blå flag strande er en ordensregel på blå flag strande. Det har intet med lovgivning at gøre og det kan dermed heller ikke gøres til en strafbar handling.
Hvem kontrollerer om der er hunde som er med i vandet på blå flag strande`?
Kommunen har til opgave at informere strandgæster om, at hundene ikke må være i badevandet på blå flag strande. Det vil kommunen typisk gøre på den informationsstander, hvor den øvrige blå flag information forefindes. Det kan kommunikeres via et ikon eller via tekst. Udover et årligt kontrolbesøg fra blå flag i danmark og stikprøvekontroller fra internationalt blå flag, er der ikke som sådan nogen der kontrollerer, om ordensreglerne bliver efterlevet. Når der er ordensregler for et givet areal, forventes det, at de personer, som benytter arealet, følger ordensreglerne.
Hvad sker der, hvis det i forbindelse med et kontrolbesøg konstateres, at der er hunde i vandet på en blå strand?
Hvis en blå flag kontrollør konstaterer, at der er hunde i vandet på en blå flag strand, vil kommunen få besked om dette. Der vil efterfølgende være en dialog om, hvordan man kan tydeliggøre for strandgæster med hunde, at deres hunde ikke må bade i blå flag zonen. Det forventes, at der går et par år før denne regel er almindelig kendt blandt hundejere.
Hvad skal man gøre, hvis man ser en hund i vandet på en blå flag strand?
Ejeren af hunden er højst sandsynligt ikke klar over reglen og man kan derfor oplyse om hundebadeforbuddet. Samtidig kan man informere om at hunden må bade lige uden for blå flag zonen lidt længere henne af stranden.
jun 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 95
Her til aften gik jeg tur med hunden i et naturskønt område. Det første der møder mig er masser affald, et delvist afbrændt bord (bænke og borde er der mange af i området).
Jeg tænkte faktisk der på svømmeforbuddet for hunde i kontekst, en totalt unødvendig ting - vi mennesker er uden tvivl det mest forurenende individ på denne klode og at nogle overhovedet tænker tanken at forbyde hunde at hoppe i vandet, overgår min fantasi.
Det er som om vi vil eje denne jord, bestemme over havet, dyrene og ja naturen i det hele taget. Bestemme over det enkelte individ, jeg synes klart der er grund til at opponere, selv om det for nogle måske kan synes som en unødvendig ting i dette tilfælde.
Klap hælene sammen og ret ind, eller giv jeres stemme til kende. I dette tilfælde er det så langt ude at jeg ikke vælger at "klappe hælene"
dec 2013
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 1.407
Hundene var løse (under fuld kontrol) og badede i havet.. Crime riders!
Her til aften havde jeg så igen min hund med på stranden sammen med min svigerinde og hendes to hunde.. Min hund og den ene af min svigerindes hunde var løse - min under fuld kontrol..
Ja, vi hyggede os og stranden var mennesketom - næsten.
Og nej, fik ikke et kick ud af at demonstrere min "ret"..
Men var ikke til gene for nogen og havde selvfølgelig poser med ..
Direktivet er temmelig unødvendigt i mine øjne.. Men tjah.. Man burde vel overholde det..
jul 2011
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 792
Her er i øvrigt et kort over blå flag strande. Jeg har overordenligt svært ved at se hvor der er områder med KUN blå flag?
http://www.blaaflag.dk/indhold/strandgaesten/kort-over-blaa-flag-strande.aspx
mar 2013
nov 2011
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 122 Svar: 2.702
nov 2011
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 122 Svar: 2.702
mar 2013
Well, jeg ser heller ingen grund til at opponere som sådan...
Jeg tror bare, at når jeg for fremtiden benytter stranden, så bliver det med en vurdering af, om vi vil være til gene for nogen eller ej - hvilket det sådan set har været hele tiden, men alligevel.. Fornuftig brug af stranden kan da ikke skade nogen?
Jeg synes bare, at det er lidt en skam, at der er kommet et direkte forbud...
I går, da da min veninde og jeg var på stranden med hundene, havde de som nævnt været ude at bade.. Begge hunde var selvfølgelig våde, og da vi passerede iskiosken, smilede stort set alle andre strandgæster.. undtagen ved et bord, der mumlede lavmælt om, at det ikke var tilladt for hunde at bade i vandet mere og så videre... Så selvom vi ikke havde set disse mennesker før - og derfor ikke har kunnet være til gene for dem - har vi altså alligevel "provokeret" dem på en måde...
jeg frygter lidt, at der kommer flere selvudråbte politibetjente, som lige skal smide en kommentar osv.
jul 2011
dec 2013
Det tror jeg ikke Der har jo allerede været udmeldinger fra turistbrancen
jul 2011
mar 2013
Advarsel: Gravhund observeret i vandet ved Vallensbæk Strand!
Søg omgående inden døre. En korthåret lille hund er netop observeret i vandet ud for Vallensbæk Strand. Badegæster ramt af våde hundelus skal omgående tage kontakt til myndighederne
"Jeg har aldrig oplevet noget værre", fortæller en chokeret livredder, Leif Olsson, da vi fanger ham i venteværelset hos krisepsykologen.
"Jeg får pludselig øje på noget, der spræller ude i vandet. Jeg beder til, at det bare er en lille dreng, der er ved at drukne, men nej, det er... en forurenet hund", siger Olsson, mens han et kort øjeblik stirrer tomt ud i luften.
"Jeg reagerer så hurtigt jeg kan. Løber som aldrig før. Hen til det blå flag, for at rive det ned. Herefter råber jeg: Alle op af vandet NU!", forklarer livredderen.
Myndighederne indskærper nu, at alle borgere på Sjælland holder sig i sikkerhed indendørs og følger udviklingen på en langbølgeradio, indtil situationen er afklaret.
Folk, der har været i kontakt med havvand omkring Køge Bugt, skal kontakte myndighederne telefonisk og afvente en transporthelikopter til en karantænezone.
dec 2013
nov 2012
Det er jo netop ikke en lov, det gælder KUN på blå flag strande, dette er ordensregler, ligesom der er andre steder, f.eks. at hunde ikke må komme ind i butikker, bortset fra at fødevarebutikker går under en lov, det gør blå flag strande IKKE.
Derudover er det ikke danmark der har bestemt den regel, men FEE, og danmark skal bare følge deres regler, for det er de samme regler over hele verden. Derfor bliver tyskerne jo nok heller ikke sure over at man ikke må bade med sin hund på blå flag strande, for det er jo det samme i alle de andre 47 lande der er med i ordningen..
nov 2012
Så det er enten blå flag strande, eller ingen blå flag strande.
Skriv under mod hundeforbuddet på blåt flag strande