5.410 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Emil
Emil
Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 147

Kan hunde få for mange tyggeben? Kan hunde få for mange tyggeben?

Hejsa, hvor meget fedt er det i de små tyggepinde man kan give sin hund? Kan de gave mave-problemer at få for mange? Eksempelvis hård mave.

Min hund får typisk to små pinde, og så et lille tyggeben med knude i hver ende når jeg går og om morgenen. Men kunne også godt tænke mig at give ham et i løbet af dagen, når vi sidder om aftenen eller efter en gåtur, men hvornår er det for meget :)?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Justering af TV der er hængt op for lavt 400 kr.
  • Hovede Rengørring og folde tøj 350 kr.
  • Utæt wc x 2 1.400 kr.
  • Ophængning af gardiner og persienner 1.800 kr.
  • Elektriker 400 kr.
  • Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan hunde få for mange tyggeben?
  • Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

#1   18. jun 2014 *det er bare almindeligt oksehud, ingen smag eller andre gode sager

• #2   18. jun 2014 Personligt synes jeg det er for meget, men jeg ved ikke så meget om de tyggeben der. da min egen kun får rå ben slagteren, alt det andet er no go hos os smiley

• #4   18. jun 2014 Min hund få det hverdag , smiley det skader ikk... De bare tyggeben med lidt smag.,
    Xx

• #5   18. jun 2014 Prøv evt at give tyggeting det holder lidt længere som fx energistænger. De holder ok her. Ellers giver vi okseører (de holder dog ikke så længe her, da det er ynglings snacken smiley ) og tørret oksehud...ikke de der tyggeben...de stinker godt nok fælt, men Svende synes de er et hit. Som alternativ er gulerødder og rød peber også sagen her smiley

• #6   18. jun 2014 Mine hunde er virkelig gode til at spise det meste. Men der får aldrig knudeben. ALDRIG.

Om det er for meget, ja det syntes jeg faktisk at det er. Mine får ikke så mange ting på en dag.

• #7   18. jun 2014 Vi har heller aldrig givet knude ben...har han fået noget formoresset ben, har det været politistave, som han ikke rigtig gider smiley Giver ikke noget hver dag. Vil han tygge, må han tygge på det, der ligger smiley

• #8   18. jun 2014 Jeg synes allerede det er for mange du giver på en dag, og så ville jeg aldrig give dem uden opsyn, mine får kun tyggeben hvis jeg er hjemme, ville være bange for de fik dem galt i halsen.

Og jeg mener slet ikke man burde give dem hver dag.

Jeg smider en lille håndfuld godbidder når jeg går, ellers får de en tørret kyllinge stang, eller lign.

Men ikke ben dagligt, ja de får faktisk ikke godbidder dagligt, kun hvis jeg går eller vi træner, og så et ben i ny og næ, oftes et råt ben i haven.

• #9   18. jun 2014 Her er det eneste sikre at de får mad morgen og aften. Nogle dage får de noget at gnave i, en politistav, et råt ben eller nogle rester af kød. Ingen dage er ens. Det eneste sikre er også at de får hver en godbid når jeg kører. Der kender de rutinen og ligger sig og venter på deres godbid. Men det er kun en godbid, som de har spist inden jeg går ud af døren. Netop så de ikke bliver kvalt i dem.

• #10   18. jun 2014 Ja mine har også spist godbidderne inden jeg kommer ud af døren, og så får de selvfølgelig deres mad fast hver aften, ingen morgenmad her, det fungere de ikke med smiley

• #11   19. jun 2014 Mine får et eller og andet at tygge på hver dag, tynde oksehudsstænger med eller uden tørret kylling omkring, koører mm. De får også mange godbidder i form af smagsprøver på vores mad, i løbet af en dag.
    Har aldrig problemer med hverken dårlig mave eller overvægt, så jeg er rundhåndet uden at have dårlig samvittighed over det.

• Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

#12   19. jun 2014 Han har fået de små med knuder altid, der har aldrig været problemer med det. Det var mere bare om det var usundt for hunden. Han er en god stærk hund, der nærmer sig de 30 kilo. Det er heller ikke hver dag han spiser det med knuder, de kan godt holde to dage.

• #14   19. jun 2014 Jeg ville måske også skifte det ud med lidt foder drysset ud på gulvet, og så i stedet adgang til større tyggeting, som er mere holdbare.

Nu har jeg små hunde, som ikke "kløjser" i større tyggeting, så jeg fryser koklove, som jeg har fyldt indhold i. Det kan være alt fra madrester, f. eks. kogt ris m/kylling, kogt rig m/hakket oksekød, pasta dur også eller lidt leverpostej, som er ved at være for gammelt. Hvis jeg ikke har rester - noget godt vådfoder... Det er et hit, og tager lang tid af få ud af kloven. Klovene genbruger jeg...

• Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

#15   19. jun 2014 Fylder også knogler med vådfoder, han får også bolde med mad i. Det tager ham også noget tid at komme igennem. Men ved ikke lige hvilket tyggelegetøj det skulle være, har ikke set noget jeg tror på kan holde i længden smiley

• #16   19. jun 2014 Ja, for mange tyggeben kan give vrøvl med maven... Og gøre hunden mæt, så den ikke æder sin mad.

Husk mange af de der knudeben er tilsat blegemiddel der er møg giftigt. smiley

Kommentér på:
Kan hunde få for mange tyggeben?

Annonce