{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.008 visninger | Oprettet:

Størrelse på Mops/DSG {{forumTopicSubject}}

Hej alle..
Jeg vil høre om der findes en tommelfingerregel mht til vækst af hvalpe.. Og hvor store de ca bliver når de er udvokset..

Jeg har en ''lille'' mops hvalp, hvor der er en 4. del Dansk Svensk Gårdhund i ..
Hendes vægt går utrolig hurtig synes jeg, og er vildt nysgerrig på hvor stor hun egentlig ca bliver..

Jeg har vejet hende med jævne mellemrum for at følge med, og vil lige skrive det ned her..

Fødsel : 90 G
D. 5/6 - 14 ( dagen hvor vi fik hende hjem, og hun var 8 uger gammel ) 1960 G
D. 12/6 - 14 ... 2260 G
D. 22/6 - 14 ...... 2670 G
Idag D. 30/6 - 14 ........ 3150 G

Eller er det måske for tidligt endnu at vurdere noget som helst? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Størrelse på Mops/DSG
  • #1   30. jun 2014 Du kan ikke regne med vækst osv. Når det er en blanding. Mn de mindre racer vokser generelt hurtigere end store racer, så ofte er de voksenstørrelse i ca. 8-9 måneders alderen.

  • #2   30. jun 2014 Vægten er svær at bruge til noget, vi kan jo ikke vide om din hund er fed eller stor;)

  • #3   30. jun 2014 Det er rigtigt, jeg kan lige finde et billede og smide ind. Men hun er hverken for tynd, eller tyk.. Men har meget lange ben!! smiley
    Og tak for svar: Ginne - Bolognese smiley
    Det var heller ikke for at vide hendes præcis slut vægt, men bare ca ..
    Jeg synes bare ikke at min Chihuahua, som nu er 1 år, havde såå store sving i hendes vækst.. Hun er selvfølgelig heller ikke så stor, men gennemsnitlig ment.. smiley


  • #4   30. jun 2014 ..

    profilbillede
  • #5   30. jun 2014 ..

    profilbillede
  • #6   30. jun 2014 Med tanke på racerne og hendes nuværende størrelse, så ville jeg nok skyde på mellem 6-8 kilo.
    Det er mit gæt i hvert fald. Hun kan jo sagtens ende med at veje 5 eller 10.
    Det kommer helt an på, hvilken ende af vægtskalaen hun lægger sig i.


  • #7   30. jun 2014 Som hun ser ud på billedet er hun jo ikke tynd i altfald;) hun bliver jo noget stører, hun vokser nok til hun er 6-8 mdr, vægten er svær at bruge stadig;) hvis hun bliver ved med at være godt i stand så kommer hun jo til at veje mere end hvis hun holdes slank;)

  • #8   30. jun 2014 Tak smiley
    Hendes mor vejer 9,5 kg
    Men hun er jo også halv DSG og halv Mops.. Moffe's far her er ren Mops.. Så hun er 4. del DSG ..
    Vi må vente spændt og se tiden an..
    Er også spændt på at se om hun bliver bred over brystet.. Hun er stadig lidt 'tam' for muskler endnu smiley


  • #9   30. jun 2014 Vil i mene at hun er FOR tyk som hun ser ud nu ??

  • #10   30. jun 2014 Tag et billede fra siden, så er det lettere at se;) men ja som jeg ser det er hunden ikke tynd;) der ser ikke ud til at være "talje" og den ser på de billeder ret bred ud;)

  • #11   30. jun 2014 Jeg har en cocker, i pensionen er der også en cocker, min vejer 14 kilo, den anden vejer 21! Min Tervueren vejer altså også 21, det vil sige, vægten siger ikke så meget om størrelsen, mere om "vægten" smiley

  • #12   30. jun 2014 det ved jeg smiley
    det var også mere vægten jeg gik efter.. skal se om jeg kan få et fra siden også smiley
    men nu skriver du, at du synes hun ser bred ud.. når jeg kigger rundt på andre mops.. så er de generelt bare brede? smiley


  • #13   30. jun 2014 Hvis hendes bygning er som mops, så vil hun være bredere end hvis det er d/s bygningen hun har, men det betyder ikke at hun skal være fed og heller ikke at hun ikke skal have talje;) rigtig mange mops unghunde er for fede;) det betyder ikke at det er godt for dem;)

  • #14   30. jun 2014 Jeg synes ikke selv at hun er for fed, men godt i stand.. og når jeg siger godt i stand, mener jeg ikke så overvægtig at det er i den usunde ende.. Hun var OVER fed da vi fik hende, men det er de som regel som 8 ugers synes jeg..
    Jeg har fået taget et billede fra siden..
    Og jeg ved ikke selv om hun har mops eller dsg bygningen.. det er mig også et meget stort spørgsmål, om hun bliver af den 'slanke' dsg eller den bredde mops.. men det kan man vel først vurdere når hun bliver ældre ??
    Selvfølgelig vejer de fede hunde mere end de slanke, men jeg synes ikke at Moffe er fed, bare til den gode side vil jeg selv sige smiley


  • #15   30. jun 2014 Hendes krop ser stor ud fordi hun har så lange stankelben synes jeg..

    profilbillede
  • #17   30. jun 2014 Hvorfor desværre, at mopser er brede ??

Kommentér på:
Størrelse på Mops/DSG

Annonce