Analfistel hos schæferhund {{forumTopicSubject}}
Hvor jeg håber nogen kan hjælpe...
Min fars dejlige 4-årige schæfer har pludselig fået konstateret analfistler. (det er desværre den anden schæfer i rap, der har fået denne type sygdom og den første blev aflivet) - ham han har nu virker slet ikke påvirket af det (selvom han selvfølgelig vil være det i et vist omfang) - andet end han måske gør sig ren lidt oftere end normalt.
Han kommer fint af med afføring og spiser fint.
Jeg kan læse mig til, at andre har oplevet det samme...
Men hvad er jeres erfaringer og eventuelle løsninger på det?
Han ønsker for alt i verden, at beholde ham og aflivning er så godt som udelukket forudsat, at hunden ikke lider.
Hunden har været ved dyrlæge - og der fik vi blot, at vide, at de fleste hunde med den slags aflives
Håber nogen kan hjælpe.
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.868
jun 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
De har sagt, at man kan "give ham en stomi", hvilket selvfølgelig ikke er værdigt for en hund, at have efter min mening.
Kender du evt. til andre?
Pia: Nej - det er desværre ikke de bedste udsigter vi har fået stillet.
Men man er jo villig til, at gå uendeligt langt for de dyr .
apr 2011
Følger: 5 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 75 Svar: 588
jun 2014
dec 2013
Men jeg kan ikke forstå at de ikke kan orperere en hund når de kan ved mennesker
Du kunne fx høre DKK om de har nogle dyrlæger der har forstand på sådn noget
Jeg havde en gang en samujede der fik nogle udskydninger fra endetarmen Hvor jeg fik tilbudt en dr.læge fra Tyskland til at se på det Og det var igennem DKK
Jeg valgte så at aflive ,fordi de sagde at de godt kunne fjerne det men det ville nok komme igen Og det syntes jeg altså er synd
Jeg kender ikke andre med den sygdom
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
jun 2014
Hvis du kommer på andet, så må du endelig ikke tøve med, at skrive. Men er ked af, at høre, at din hund ikke klarede den
jun 2014
Tusinde tak for indlægget. Der er lidt der skal undersøges - selvom udsigterne måske ikke er lovende.
dec 2013
jeg tror det måske det min hund havde Det var bare meget værer ved min hund end på billedet
jun 2014
jun 2014
Tusinde tak for dit venlige svar - det skal jeg absolut have undersøgt og dejligt, at der kan være lidt lys - for udsigterne er og har været meget dystre.
Er glad for, at din hund klarer sig så godt med tabletterne.
Må jeg spørge hvor "slemt" din hunds tilfælde har været?
Igen tak for du tog dig tid til, at svare på min henvendelse.
sep 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 1.166
Hans mor aflivet på den bekostning efter lang tids behandling
jun 2014
Derfor vi håber, at vi denne gang kan tage det i opløbet - selvom det nok er naivt. Men man vil jo gøre alt...
Analfistel hos schæferhund