{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.545 visninger | Oprettet:

Carina H
Carina H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

Analfistel hos schæferhund {{forumTopicSubject}}

Hvor jeg håber nogen kan hjælpe...
Min fars dejlige 4-årige schæfer har pludselig fået konstateret analfistler. (det er desværre den anden schæfer i rap, der har fået denne type sygdom og den første blev aflivet) - ham han har nu virker slet ikke påvirket af det (selvom han selvfølgelig vil være det i et vist omfang) - andet end han måske gør sig ren lidt oftere end normalt.

Han kommer fint af med afføring og spiser fint.

Jeg kan læse mig til, at andre har oplevet det samme...
Men hvad er jeres erfaringer og eventuelle løsninger på det?

Han ønsker for alt i verden, at beholde ham og aflivning er så godt som udelukket forudsat, at hunden ikke lider.

Hunden har været ved dyrlæge - og der fik vi blot, at vide, at de fleste hunde med den slags aflives smiley

Håber nogen kan hjælpe.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Analfistel hos schæferhund
  • #1   30. jun 2014 Har dr lægen ikke tilbudt orperation ? smiley

• Carina H
    Carina H Tilmeldt:
    jun 2014

#3   30. jun 2014 Inger: Tak for dit svar og tid.
    De har sagt, at man kan "give ham en stomi", hvilket selvfølgelig ikke er værdigt for en hund, at have efter min mening.
    Kender du evt. til andre?

Pia: Nej - det er desværre ikke de bedste udsigter vi har fået stillet.

Men man er jo villig til, at gå uendeligt langt for de dyr .

• #4   30. jun 2014 Hmm... Analfistler på mennesker ville man som oftest forsøge at operere ved at grave det inficerede væv ud. Problemer er jo bare med sådanne sår, at de jo er koblet til tarmkanalen, og det er derfor en lang proces, at få den slags til at hele, hvis de overhovedet er muligt. Prøv at høre en anden dyrlæge ad?

• Carina H
    Carina H Tilmeldt:
    jun 2014

#5   30. jun 2014 Jeg kører ud til en anden dyrlæge imorgen. Håber sådan, at nogen kender til en behandling, der virker.

• #6   30. jun 2014 Carina Jeg mener det samme som dig at det med stomi til en hund ikke er værdigt
    Men jeg kan ikke forstå at de ikke kan orperere en hund når de kan ved mennesker
    Du kunne fx høre DKK om de har nogle dyrlæger der har forstand på sådn noget
    Jeg havde en gang en samujede der fik nogle udskydninger fra endetarmen Hvor jeg fik tilbudt en dr.læge fra Tyskland til at se på det Og det var igennem DKK
    Jeg valgte så at aflive ,fordi de sagde at de godt kunne fjerne det men det ville nok komme igen Og det syntes jeg altså er synd
    Jeg kender ikke andre med den sygdom

• #8   30. jun 2014 Jeg kender kun til en enkelt schæfer med den problemstilling og den blev desværre aflivet smiley

• Carina H
    Carina H Tilmeldt:
    jun 2014

#9   30. jun 2014 Inger - det var da en rigtig god idé. Kan slet ikke takke dig nok for den idé.

Hvis du kommer på andet, så må du endelig ikke tøve med, at skrive. Men er ked af, at høre, at din hund ikke klarede den smiley

• Carina H
    Carina H Tilmeldt:
    jun 2014

#11   30. jun 2014 Hej Pia,

Tusinde tak for indlægget. Der er lidt der skal undersøges - selvom udsigterne måske ikke er lovende.

• #12   30. jun 2014 Carina Jeg har lige været inde og læse og se det som Pia henviser til
    jeg tror det måske det min hund havde Det var bare meget værer ved min hund end på billedet smiley

• Carina H
    Carina H Tilmeldt:
    jun 2014

#13   30. jun 2014 Åh nej da smiley

• Carina H
    Carina H Tilmeldt:
    jun 2014

#15   30. jun 2014 Hej Marianne.
    Tusinde tak for dit venlige svar - det skal jeg absolut have undersøgt og dejligt, at der kan være lidt lys - for udsigterne er og har været meget dystre.
    Er glad for, at din hund klarer sig så godt med tabletterne.
    Må jeg spørge hvor "slemt" din hunds tilfælde har været?
    Igen tak for du tog dig tid til, at svare på min henvendelse.

• #16   30. jun 2014 Fik aflivet min hund på 3 år på den bekostning i april mdr.

Hans mor aflivet på den bekostning efter lang tids behandling

• Carina H
    Carina H Tilmeldt:
    jun 2014

#17   1. jul 2014 Ja, jeg er godt klar over, at der er meget dystre udsigter med den sygdom, da vores den sidste hund også måtte aflives af samme sygdom.
    Derfor vi håber, at vi denne gang kan tage det i opløbet - selvom det nok er naivt. Men man vil jo gøre alt...

Kommentér på:
Analfistel hos schæferhund

Annonce