Næsemider Næsemider
Først: Undskyld længden på indlægget!
Ja, Coco har sandsynligvis næsemider, derfor har jeg siddet her til aften og læst nettet tyndt og fundet ud af mange interessante ting,
Men jeg er dog lidt forvirret over en enkelt ting. Den traditionelle behandling er tabletter af mærket Interceptor Vet med det aktive stof milbemycin oxim.
Da jeg fik recepten fik jeg også en recept på Milbemax (som er et hjerteormsforebyggende middel), fordi dyrlægen var usikker på, om apoteket ville have det andet, da næsemider ikke er særligt udbredt i DK (men til gengæld meget udbredt i Sverige - tak for en svensk vikar-dyrlæge idag ) På apoteket havde de så heller ikke midlet, men fortalte, at jeg slet ikke kunne få det udleveret uden en særlig udleveringstilladelse fra dyrlægen - underligt jeg ikke havde fået det med så...
Nå, men mit spg.: Milbemax har samme aktive stof som Interceptor Vet, men når man læser specifikationen på de forskellige produktresuméer, står næsemider ikke under Milbemax (der står til gengæld rigtig mange andre mide/orme/larve typer)
Hvorfor står det der ikke?
Jeg har jo fået det udleveret til netop det; det aktive stof er det samme, og behandlingen den samme (1x om ugen i 3 uger) dog ikke dosering, men det er jo pga indholdet af det aktive stof i pillerne.
Ja, jeg kan bare spørge min dyrlæge, men jeg ringer altså ikke og belemrer en vagtdyrlæge med sådan et spørgsmål, det kan godt vente til mandag men tænkte det kunne være nogle af de kloge eller nogle af de garvede (eller nogle af de kloge garvede) hoveder herinde havde nogle bud på det
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
Næsemider