1.358 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Irritation i næsen Irritation i næsen

Hej hg

Jeg håber i muligvis kan hjælpe mig med at få afklaret hvad der er galt med min pomeranian.

Han har igennem LANG! tid døjet med en irritation i næsen. Han nyser meget ofte samt kløer sin snude i tæpper, puder osv. I sommers var han på østergaards dyrehospital for at få en kikkertundersøgelse i op i næsen da hans anfald af især reverse sneezing var slemt (han havde det op til flere gange om dagen). Det viste sig at han havde næsemider og vi fik det herefter fjernet.
Det hjalp i den kommende periode - men kun på reverse sneezing, ikke irritationen i næsen generelt.
I løbet af de efterhånden sidste mange dage har hans reverse sneezing taget til igen (nu gør han det igen op til 2 gange om dagen) og i nat havde han 6 anfald. Oveni det lyder det til at han er blevet forkølet - som om at hans næse er stoppet. Han nyser mere end normalt og der er næsten konstant en fnysen eller grynten fra ham. For 10 min siden hørte jeg for første gang ham sige en underlig tør hosten da han blev ophidset.

Ved i hvad der han være galt med ham??? Lyder det som kennelhoste??

Ringer til dyrlægen om 1 time!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Fjerne ukrudt 500 kr.
  • Rengøring af lille sommerhus 400 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Irritation i næsen
  • #2   20. okt 2014 Han har fået 4 indsprøjtninger som efterbehandling for at slippe af med næsemiderne. Så de skulle meget gerne være væk. Der er selvfølgelig en chance for han kan være smittet fra en anden hund men da man ser næsemider så sjældent tror jeg det ikke. Det er omkring 2 måneder siden han har fået de indsprøjtninger.

• #5   20. okt 2014 Jeg ved ikke hvad det hed desværre, men noget som gik ind og gjorde at minderne ikke ville kunne overleve. Da de undersøgte ham sagde de at de kun kunne se æg fra miderne - men at det også var nok til at det irriterede. Og ja han skulle have 1 én gang om ugen. Det var meningen at han kun skulle have haft 2-3 indsprøjtninger men eftersom at det fortsatte måtte vi op på 4.

• #6   20. okt 2014 Åh, håber ikke du har ret. De har nemlig ikke udstyr på klinikken til så lille en hund så vi er nødsaget til at tage til århus hvis han skal have endnu en kikkertundersøgelse. smiley

• #7   20. okt 2014 Aner intet om det Men håber alt vil gå godt ,for din lille hund Så der krydses herfra

• #8   20. okt 2014 Tak Inger. Vi har fået en tid hos dyrlægen senere i dag, så vi krydser også fingre smiley

• #9   20. okt 2014 Udstiller du? For da Coco havde det i foråret, fortalte min dyrlæge mig, at næsemider er meget normalt i Sverige, og hvis min hund havde været på en udstilling med svenske hunde, som hun måske havde hilst på, eller snust til et sted, hvor en havde nyst eller sådan, så kunne hun have fået dem sådan.
    Desuden, udfra de symptomer, du beskriver, og den behandling, hunden har fået, vil jeg umiddelbart sige, at det har været et ordentligt angreb, så måske er de bare ikke helt væk endnu..
    Min fik en pillekur på tre uger og intet andet, hendes anfald forsvandt efter fire uger.

• #10   20. okt 2014 Udstiller slet ikke så det kan ikke være det smiley Men vil da helt sikkert prøve at spørge dyrlægen ind til den pillekur du foreslår! smiley

• #11   20. okt 2014 Jeg kan desværre ikke huske hvad det hed.. Men dyrlægen stod længe og bladrede i det medicinske leksikon og det var ikke noget apoteket lige havde, så det skulle bestilles..

• #13   20. okt 2014 Har været hos dyrlægen nu. Og han gav ham endnu en indsprøjtning og virker den ikke skal han have kikkertundersøgelse igen smiley

• #15   20. okt 2014 Ja du har ret. Men vi må hellere holde os fra andre hunde indtil han er symptom fri, så vi ikke smitter nogle smiley . Han skal have indsprøjtning igen om 8 dage og der skulle behandlingen gerne begynde at hjælpe HVIS der altså er snak om næsemider smiley

Kommentér på:
Irritation i næsen

Annonce