{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.211 visninger | Oprettet:

Hurtig og lydelig vejtrækning. Er hvalpen syg? {{forumTopicSubject}}

Vi fik Mojo hjem igår.
Han er en labrador på 15 uger, der har masser af energi, appetit og flot pels. Han virker i det hele taget sund og rask, men når han ligger hviler eller sover er hans vejtrækning hurtig og stødende/prustende.

Et eksempel fra i eftermiddags, da han lå og sov i stuen, kan ses her:
http://tinypic.com/player.php?v=fx9lpt%3E&s=8

Her til aften ligger han fint i sin kurv og sover, men med samme vejtrækning, hvor det nærmest virker som om han trækker vejret med hele kroppen.

Er dette normalt (er vi bare overpylrede nye "forældre")?
Det har været lummert idag, og også her til agften, så vi tænker det kan være varmen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hurtig og lydelig vejtrækning. Er hvalpen syg?
  • #1   5. jul 2014 Gør han det kun når han sover?
    Har i tjekket om han har feber? smiley

Men umiddelbart vil jeg tro det er varmen. Min egen lider også i det her vejr, dog ikke med så overfladisk vejrtrækning...

• #2   5. jul 2014 Ja, har kun observeret det når han sover.
    Vi har ikke taget temperatur på ham.

Han har i perioder idag søgt lidt væk, for at ligge for sig selv i hhv køkken og soveværelse, som ud over entréen (hvor han ligger nu) er de køligste rum i huset. Han lå som regel for sig selv i 5-10 min før han søgte os igen

• #3   5. jul 2014 Se det an, og hvis det bliver ved, syntes jeg i skal vende den med dyrlægen smiley

• #4   5. jul 2014 Var også den umiddelbare plan. Han virker ellers glad og rask.
    Kontakter opdrætter i morgen, måske har hun også noget fornuftigt input

• #5   5. jul 2014 Jeg vil tro det er varmen nu når du siger han søger hen til et køligere rum men han vender tilbage til jer fordi han sammentidig søger tryghed/kontakt i jer.
    Men i skal da helt sikkert holde øje med ham, og som Den danske kæmpe siger i kan vende den ved Dyredoktor hvis det bliver ved smiley

• #7   5. jul 2014 Tak for svar allesammen smiley
    Vi holder øje med ham, og håber på at det er varmen. Den er meget lummer her til aften, synes jeg.

Han har lagt sig på stengulvet i entréen (ved siden af fruen), og ligger nu og spjætter i søvne.

• #9   5. jul 2014 Hahahaha, ja den var jeg godt klar over, men tak smiley

• #11   5. jul 2014 Ja, det er ligesom at få en baby igen, med alt hvad dertil hører af gætværk

Lige nu snorker konen højst ude i entréen. det tager jeg som et godt tegn (og så kan jeg måske samle mig om den fodboldkamp) smiley

• #12   6. jul 2014 Det er helt normalt at hvalpe trækker vejret hurtigere og mere overfladisk end voksne hunde, og det kan se helt bekymrende ud. Da vi for år tilbage fik vores første hvalp, blev jeg så bange pga hans vejrtrækning, at jeg måtte ringe til min moar og holde tfl hen til ham, så hun kunne høre det.

Din hvalp er 15 uger, og har jo været til dyrlæge ved vaccine. Dyrlægen lytter altid grundigt på hjertet ved disse tjek. Så jeg tror bestemt ikke din hvalp fejler noget. Mine hunder puster og halser meget i varmen. Det gør mange hunde.

Ændrer han adfærd, især på kølige dage, skal han selvfølgelig tjekkes. Et håndklæde skyllet i koldt vand og opvredet over kroppen kan evt køle ham lidt. Evt en ventilator sat så han ikke får træk.

• #13   6. jul 2014 Stødvis overfladisk vejrtrækning, hvor man kan se vejrtrækningen bag ribbenene ( hunden undgår at trække vejret dybt med brystkassen ) KAN være tegn på lungebetændelse..

Bare så man har det med i vurderingen.
    Hvis hunden ellers virker helt normal og ikke har feber, så er der nok ingen fare pt.

Sørg for adgang til skygge og vand

• #14   6. jul 2014 Tak for svar.
    Vi har et minibademassin med 5cm vand stående i haven under æbletræet, og en vandskål i entréen, som sammen med køkkenet er de køligste rum i huset. Han er flink til at drikke

Han er lige så legesyg og nysgerrig som han plejer her til morgen.

• #15   6. jul 2014 Det er ganske normal. Når han gør det mens han sover så er det fordi han drømmer.

Og til lykke med ham. smiley

• #16   6. jul 2014 Vil mene det er normalt, men fint lige at være obs. på ham smiley

Kommentér på:
Hurtig og lydelig vejtrækning. Er hvalpen syg?

Annonce