{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.141 visninger | Oprettet:

pudel-størrelser {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg lige kommet til at sidde og kigge pudler fordi en bekendt har sådan nogen hvalpe.
Har googlet og kigget både i ind- og udland, og undrer mig.

Kan det virkeligt passe at der ikke findes sådan en god mellemstørrelse?

Mellempudlen er op til 45cm kan jeg læse, men samtlige jeg har googlet mig til hvor en størrelse er til at finde, er ca 35-40 cm.

Storpudler er over 45 cm står der, men jeg har ikke kunnet finde en eneste der ikke var over 55 -langt de fleste mellem 58-62 cm.

Kan det virkeligt passe at der slet ikke er nogen der laver større mellempudler/mindre storpudler?

Kiggede så udenlands, og osse selvom vi tager england/USA/canada der har en lidt anden inddeling af størrelser er standard alligevel 60cm +/-

Jeg synes pudlen er en lækker lækker hund, og den er da med i overvejelser til en fremtidig hund engang. Men den ryger fluks af listen hvis det er tilfældet.

For mig er den perfekte størrelse omkring de 45 cm, ikke mindre, men lidt større er ok (mine er ca 48 og 52 cm og Gaia synes jeg er sådan lige til det største jeg kunne tænke mig) -men 60 cm det er dælme ved at være en stor hund synes jeg

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  pudel-størrelser
  • #1   8. jul 2014 Jeg ser da med mellemrum en mellempudel (han) som er ca. på str. med en labrador af jagtlinier... Ved ikke lige om det er omkring 45cm, men tror da det er mere end 40cm i stang... Den står så også i løveklip, så den virker måske bredere...

• #3   8. jul 2014 A-S -hmm labberne varierer i størrelse, men har dog endnu ikke mødt en der var mindre end Reiki, så jeg tænker omkring 50-55 cm, men det kunne da osse gå an smiley
    -men ja løveklippet får den nok til at virke lidt størrelse, så måske den faktisk ville passe helt perfekt til min størrelsespræference

Men det lyder da til at det ER muligt at opstøve dem -spørgsmålet er så om opdrætterne avler spcifikt mod de store (eller små i den anden ende) så det bare er tilfældighed, når sådan nogen "mellemstørrelser" dukker op, eller om de faktisk er til at søge specifikt efter

• #4   8. jul 2014 Jo jo de eksistere da, i alle størrelser smiley
    Men tror det er svært, at finde gode "mellemting" i de forskellige størrelser.
    For så vidt jg har forstået på min opdrætter, skal Toy være så små i størrelsen som muligt, Dværg der har det ikke så stor betydning, men mellem og stor, der er det de store størrelser, der vinder på udstillingerne..

Så tror det er der problemet ligger smiley

• #5   8. jul 2014 Ja det aner jeg så ikke og jeg er desværre ikke på talefod med pudlens ejer længere. Hun blev ederrasende på mig en dag jeg vovede at gå på et stykke offentligt græsareal med min løbske tæve i snor!!! Jeg burde vise hensyn til hannerne og gå et andet sted! Det var ret til grin, og enden blev hun stormede væk i raseri (så gik dr et minut, så kom hendes meget lidt opdragne hanhund løbende tilbage til os - for løs det sku den fandme være!)
    I guder! smiley

• #6   8. jul 2014 Den danske -men kan man så få en stor mellem, så er det jo osse helt passende til mine ønsker. jeg synes bare min googlesøgning kun gav mig mellem på omkring de 38cm og så synes jeg altså de er liiige små nok.

Nu er det jo ikke fordi jeg søger hund, dem jeg har skulle gerne blive hængende en håndfuld år endnu MINDST smiley

Jeg undrede mig bare, for jeg synes jo en storpuddel i den ikke for store ende ville være helt perfekt -måske man istedet skulle kigge mellempuddel der lige voksede et par cm for meget smiley

• #7   8. jul 2014 Og så kan jeg se standarden for de store siger der accepteres en afvigelse på 2 cm. Alligevel kan jeg se adskillige champions der er helt op til 65 cm...
    -kunne de da ikke lige lave en mode med lidt mindre hunde hehe

• #8   9. jul 2014 Min nabo har en storpudel der kun er lidt større end min Irske Terrier han på 50 cm - jeg vil skyde på at hun er ca 53-55 cm, men den virker umiddelbart større fordi den er løveklippet. Jeg træner sammen med en storpudel der er ca 60 cm høj. Den er ikke løveklipppet men 'praktisk' klippet dvs, klippet helt korthåret over det hele. Det er så let en hund at den faktisk ikke virker særlig stor og min Dobermann på 65 cm virker meget stor i forhold til hende pudelveninde.

Kommentér på:
pudel-størrelser

Annonce