pudel-størrelser {{forumTopicSubject}}
Nu er jeg lige kommet til at sidde og kigge pudler fordi en bekendt har sådan nogen hvalpe.
Har googlet og kigget både i ind- og udland, og undrer mig.
Kan det virkeligt passe at der ikke findes sådan en god mellemstørrelse?
Mellempudlen er op til 45cm kan jeg læse, men samtlige jeg har googlet mig til hvor en størrelse er til at finde, er ca 35-40 cm.
Storpudler er over 45 cm står der, men jeg har ikke kunnet finde en eneste der ikke var over 55 -langt de fleste mellem 58-62 cm.
Kan det virkeligt passe at der slet ikke er nogen der laver større mellempudler/mindre storpudler?
Kiggede så udenlands, og osse selvom vi tager england/USA/canada der har en lidt anden inddeling af størrelser er standard alligevel 60cm +/-
Jeg synes pudlen er en lækker lækker hund, og den er da med i overvejelser til en fremtidig hund engang. Men den ryger fluks af listen hvis det er tilfældet.
For mig er den perfekte størrelse omkring de 45 cm, ikke mindre, men lidt større er ok (mine er ca 48 og 52 cm og Gaia synes jeg er sådan lige til det største jeg kunne tænke mig) -men 60 cm det er dælme ved at være en stor hund synes jeg
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 5.024
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
-men ja løveklippet får den nok til at virke lidt størrelse, så måske den faktisk ville passe helt perfekt til min størrelsespræference
Men det lyder da til at det ER muligt at opstøve dem -spørgsmålet er så om opdrætterne avler spcifikt mod de store (eller små i den anden ende) så det bare er tilfældighed, når sådan nogen "mellemstørrelser" dukker op, eller om de faktisk er til at søge specifikt efter
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 940 Hunde: 8 Emner: 354 Svar: 8.061
Men tror det er svært, at finde gode "mellemting" i de forskellige størrelser.
For så vidt jg har forstået på min opdrætter, skal Toy være så små i størrelsen som muligt, Dværg der har det ikke så stor betydning, men mellem og stor, der er det de store størrelser, der vinder på udstillingerne..
Så tror det er der problemet ligger
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 5.024
I guder!
jan 2007
Nu er det jo ikke fordi jeg søger hund, dem jeg har skulle gerne blive hængende en håndfuld år endnu MINDST
Jeg undrede mig bare, for jeg synes jo en storpuddel i den ikke for store ende ville være helt perfekt -måske man istedet skulle kigge mellempuddel der lige voksede et par cm for meget
jan 2007
-kunne de da ikke lige lave en mode med lidt mindre hunde hehe
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 89 Svar: 7.732
pudel-størrelser