{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
961 visninger | Oprettet:

KD
KD
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 142 Svar: 1.547

Åh nej! Lopper! {{forumTopicSubject}}

Jeg har faktisk aldrig haft en hund med lopper, så jeg aner faktisk ikke lige hvad jeg skal gøre.

Ja hunden skal jo nok bades i loppeshampoo, men er der nogle shampoo der er bedre end andre?

Og skal alt i legetøjskurven også vaskes? Hvad med efter loppekuren? Skal hun så behandles med noget?

Åh suk! Sådanne husdyr havde jeg ikke lige lyst til skulle bo her!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Åh nej! Lopper!
  • #1   8. jul 2014 loppe shompo virker ikke. ville give hende en pipet i nakken mod lopper, og køre til dyrlægen efter en pille mod lopper. så vil jeg vaske det hun har lagt i ved 60 grader. støvsuge godt og køre pelsen igennem med en lussekam. min am bull havde loppeallergi. så vaskede tæpper hver uge og hun kom ikke i møblerne.
    har du fundet mange på hende eller et par stykker ?

• #2   8. jul 2014 Bader du hunden, så giv en capstar efter badet, den virker et døgn og dræber lopperne der hopper på, du giver igen døgnet efter, først døgnet efter igen kan du give en pipette, vi bruger Advantage pipetter.
    Støvsug godt alle steder, også i møblerne, hvis du vil sprøjte med noget kan du bruge KvitD eller Trinol810.

• #4   8. jul 2014 Isabelle også EFTER at lopperne er fundet?

• #5   8. jul 2014 Ansofie K

Igår morges opdagede jeg nogle underlige knopper på mig, og mistænkte lopper, men hun klør sig ikke rigtig, og min mor som har passet hende har heller ikke bemærket noget.. Jeg kiggede både vores hunds pels igennem og min mors hunds pels og kunne intet se, og har dagen før knopperne redt vores hund helt igennem.

Men nu her killede noget på min arm, og jeg kigger, og boing.. FØJ!

• #6   8. jul 2014 Din stakkel. Lopper er noget fanden har skabt og de kan være lidt svære at komme af med.
    Jeg kender ikke lige til loppeshampoo, men ellers findes der spot-on produkter der gives i nakken og som holder en måned, her må du ikke vaske hunde lige inden og efter. Der ud over skal du tillægge dig rengøringsvanvid, da loppen lægger æg som triller af hunden, de bliver så til larver der kravler ud i dit hjem og forpupper sig i nogle klistrede pubber = intensiv støvsugning i revner og sprækker.
    Der findes også pille-loppekur og de nye bravecto tyggetabletter (holder 3 mdr.) der også er gode mod flåter.
    Ellers vil jeg anbefale dig at gå ned til din dyrlæge og få en snak om hvilke produkter de anbefaler.

• #7   8. jul 2014 Aino

Kan man give capstar uden at bade hunden?

• #9   8. jul 2014 Du er velkommen til at ringe til mig i maxi zoo i morgen på 44852107. Mellem 10 og 17. Så skal jeg vejlede dig.

• #10   8. jul 2014 Ja, de er hamrende effektive, men kun i et døgn, selvom hunden har en del lopper, så er der ro på nogle minutter efter de har fået sådan capstar, en god ting er at sørge for at komme rundt i huset - haven, på den gå tur man måske går fast, så man får samlet sammen smiley

• #11   8. jul 2014 Så jeg skal støvsuge og vaske alt, give capstar i to dage, og så dryppe?

• #12   8. jul 2014 Bader du ikke hunden giver du bare en pipette døgnet efter den har fået en capstar, det med der skal gå nogle døgn er noget med at fedtlaget i hundens hud skal blive normal inden pipetten for at pipetten har virkning smiley

• #13   8. jul 2014 Aeh okay, så:

Dryp med bayvantic i morgen + give capstar + gøre rent og vaske, og så give capstar igen torsdag? Og så burde det være det?

• #14   8. jul 2014 Giv pipetten døgnet efter capstar smiley
    Nej hehe ca. en måned efter hunden har fået pipetten, må du lure om det er nødvendigt med en pipette mere....
    Capstar vil jeg kun bruge som start og ikke samtidig med pipetten, de få gange vores hunde har haft lopper har jeg børstet dem godt igennem, badet dem og redt dem med lusekam, så en capstar, igen en døgnet efter, også døgnet efter igen fik de Advantage pipette smiley

• #15   8. jul 2014 Okay, men hvis man kan ha' held med det UDEN at bade hunden er både hund og jeg glad smiley

• #16   8. jul 2014 ved brug af pipette må hunden ikke have været i bad/gennem blødt i 48 timer pipetten gives og 48 timer efter pipetten gives. Jeg har fundet en loppe på min den gamle engang og ikker flere end dem. så ville bare dryppe i nakken hvis du ikke kan finde nogen på hunden..

• #17   8. jul 2014 KD haha godt man ikke behøver bade så smiley

• #18   8. jul 2014 Ansofie

Okay smiley Jeg tror jeg gør det hele for at være på den sikre side, og så starter jeg med capstar, for vi er lige kommet hjem efter en badetur.. Alt andet er jo uudholdeligt i denne varme

• #19   8. jul 2014 Aino

Ja hehe så slipper jeg for at mishandle hunden (hvis du spørger hende altså, for vand ud af en bruser er da noget forbandet noget)

• #20   8. jul 2014 Jeg bruger Bayvantic Og gør hytten rigtig godt rent Vasker hundetæpper smiley
    Lopper er møg dyr

• #21   8. jul 2014 Inger N

Det er vi helt enige om! Nu har vi ellers fået fint ravhalsbånd, så vi IKKE skulle dryppe i nakken. Hun lader nemlig til at have lidt ubehag ved det (der er ikke noget at se i huden), og jeg synes rav er bedre end kemi.. Men rav holder jo kun flåterne væk smiley Tydeligvis

• #22   8. jul 2014 KD, ja det ville mine så sikkert synes hvis jeg smed dem i vandet, men i bad går fint her når de trænger smiley Blis er en "gris" til at vælte rundt i alt muligt....

• #23   8. jul 2014 Hehe ja her er det lige omvendt.. Vandpytter og brusevand er forfærdeligt.. Eller ja generelt vand der kommer oppefra.. Jeg synes bar der skal lidt meget loppeshampoo til, for at få effekt hvis jeg skal putte det i havet smiley

• #24   8. jul 2014 Tror du skal være opmærksom på at fordele pipetten godt, især hvis du bruger Bayvantic, mener det er den der godt kan give hunden sår.... vi er gået fra Frontline program vet over til Advantage smiley

• #25   8. jul 2014 LOL det virker heller ikke andet end nu og her, altså jeg tror nu bare det de kommer i vand drukner nogle af lopperne smiley jeg vasker ikke hundene i loppeshampoo hvis jeg skulle finde lopper, det er bare deres almindelige shampoo jeg bruger smiley

• #26   8. jul 2014 Hæhæ så har vi måske lige været nede og drukne lopper smiley Så kan de lære det kan de!

• #27   8. jul 2014 hehehehe

• #29   8. jul 2014 Isabelle

Har også lige fået anbefalet bayvantic af opdrætter og vi har heldigvis to pipetter liggende smiley Så hun får en til aften (skulle være ligemeget med at hun har badet idag), og så får hun den sidste om 1 måned.. Jeg tror jeg smider det der kan vaskes i vaskemaskinen i morgen og støvsuger og vasker gulv... Dels skulle det gøres alligevel og dels har jeg det bedre med at tænke at jeg har støvsuget lopperne og æg væk smiley

• #31   9. jul 2014 Ja her er altså "kun" blevet grundigt støvsuget og hunden er dryppet i nakken. Er endnu ikke stødt på en eneste loppe, men det vrimler jo heller ikke med dem.. Heldigvis!

• #33   9. jul 2014 Det samme her smiley

Har intet set på hunden

• #35   9. jul 2014 De kan vel også slæbe dem med hjem fra skoven?

• #37   9. jul 2014 Nej okay.. Ja så må det være en fremmed kat der har været i nærheden smiley

• #39   9. jul 2014 enig!

• #40   9. jul 2014 Vi gav baywantic.. Støvsugede flere gange dagligt.. Vaskede alt flere gange, og sprøjtede med Trinol 810.. Vi havde pludselig mange lopper, men det var meget effektivt, og har 7-9-13 ikke haft siden.

• #41   9. jul 2014 Maria

Puha så slemt håber jeg ikke det bliver da!

• #42   9. jul 2014 Nej det håber man ikke for nogle.. Det var bare over et par dage, og det var selvom hunden havde fået pipette.. Tror der havde været mange vildkatte heromkring, som var kommet for tæt på..

• #43   9. jul 2014 Her får hund og kat en pipette i nakken, og det er det.
    Jeg vender ikke hele hytten på hovedet.
    Og de forsvinder som regel efter et par dage alligevel. Altså lopperne.

• #44   9. jul 2014 Snuden

Puha det er jeg glad for at høre! Jeg har støvsuget godt og grundigt i dag og vasket gulv, hvor der var godt med sæbe i håb om at jeg så kunne få ram på det hele.

Så lige nu her en sort prik som bevægede sig på gulvet, satte fingeren ned til den og boing.. eew! De er altså ikke alle døde endnu

• #45   10. jul 2014 Nej, det kan godt tage lidt tid, men jeg sys som regel at det går ret hurtigt, efter de er blevet dryppet, at krybene forsvinder, og vi har gulvtæpper.

Kommentér på:
Åh nej! Lopper!

Annonce