{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
502 visninger | Oprettet:

Alge hysteri? {{forumTopicSubject}}

Synes alle på FB panikker over alger og fare for vores hunde, og flere ligefrem kun bader hjemme i eget badebassin.

Hvorfor? Er det mig der bare er for meget nede på jorden?
Jeg bader gerne m hundene alle steder de kan få lov. Men de får kun lov hvis vandet ser normalt ud. Er der skum eller uklart vand, eller jeg kan se filmet vandoverflade får de ikke lov.

Jeg har kun eet sted i år set en smule skum, ellers har jeg ingen alger set.

Men folk får det til at lyde som om det er rene dødsfælder, vores strande/søer.

Er det bare mig der tager det roligt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alge hysteri?
  • #1   25. jul 2014 Jeg tager det ikke så roligt.
    Min mand badede et år i havet og vi havde faktisk ikke rigtig spottet alger i vandet - men det var der så.
    Han fik noget ubehageligt udslæt. Det var så fint, at hunden ikke var med lige den dag.

Det gav faktisk lidt respekt for skidtet...

Når der begynder at komme algevarsler - først i søer, siden i hav - så holder vi op med at bruge de respektive...

Der er hvert år hunde, der dør af det og jeg har ikke den store lyst til at tage chancer hvad det angår.

• #2   25. jul 2014 Jeg må indrømme, at jeg også tager det meget alvorligt.
    Jeg havde Nelly med på stranden i går, og der brød jeg mig ikke om, at vandet ikke var helt klart, og fyldt med små "grumse ting" så vi tog hjem igen kort tid efter.
    Nu har jeg her til morgen læst, at det har bredt sig en del, og nærmer sig Sjælland, på den side hvor vi bruger stranden. Så nu vil jeg ikke tage hende med på stranden mere. Så må hun vente med at bade, til vi skal på ferie til Jylland, hvor hun kan bade i vesterhavet.
    Jeg har Nelly alt for kært til at satse på det. Og jeg er langt fra ekspert på området, så jeg tør ikke lige bedømme om vandet er grumset, eller er fyldt med giftige alger.

• #3   25. jul 2014 Jamen hvis vandet ikke er klart, nej så skal man ikke bade smiley

• #4   25. jul 2014 Ts. Det kan være dødsfælder. For nogle år siden mistede vi en hund på grund af en algeforgiftning, så det skal skam tages alvorligt!

• #5   25. jul 2014 Jeg bader bestemt heller ikke med mine, så snart der snakkes om alger... smiley

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

Svar: 478
    #6   25. jul 2014 et hurtigt blik på algekortet afslører nemt hvor man skal være obs, og hvor det er ligegyldigt.

Og jeg mener nu ikke der er hysteri omkring alger. Generelt syntes jeg der er tendens til hysteriske tlstande, om efterhånden alt....Alger er den mindste del af det.

• #8   25. jul 2014 Er enig, Fottrot.flats - synes egentlig ikke der er specielt meget hysteri omkring det.

Der er advarsler hvert år og så holder folk pauser - eller de fleste gør. Når det er overstået, så bader hundene igen.

Synes folk tager det rimeligt oppefra og ned.

• #9   25. jul 2014 Er det når det bliver FOR varmt at algerne kommer eller er der flere faktorer som spiller ind?

• #10   25. jul 2014 Jeg kan ikke huske at der i min levetid har været algeproblemer ved havet hvor jeg bor, så vi tager gerne til stranden, osse nu.
    Men som footrot nævner kan man jo benytte algekortet, så ved man om der er grund til "panik" eller ej

• #11   25. jul 2014 C.E - for varmt for hvad?

Spørger man algerne er det jo helt perfekt smiley

Alger er bare en del af vores økosystem og de har det godt i det vejr, vi har nu. De kommer stort set hvert år hvis der er en periode med varme og uden så meget vind.

Kommentér på:
Alge hysteri?

Annonce